השוק

מומחי הקריפטו מנתחים: האם הביטקוין יהפוך לרשמי גם בישראל?

למדינת ישראל יש הזדמנות היסטורית להיות המדינה המפותחת הראשונה שמאמצת את הביטקוין מתוך חוזק ויכולת השפעה, האם המהלך של אל סלוודור שאימצו את הקריפטו למטבע הרשמי יתחיל מהפיכה?
מערכת ice |  1
מטבעות קריפטוגרפיים (צילום pixbay)
לאחר ההצהרה דרמטית של נשיא אל סלוודור, נאיב בוקלה, כי יהפוך את מטבע הביטקוין למטבע רשמי במדינתו - המדינה הראשונה שעושה זאת, מומחי הקריפטו מנתחים את המהלך ל-ice, והאם ישראל תהיה המדינה המפותחת הראשונה שתהפוך את המטבעות הדיגיטליים לרשמיים במדינה.
המטבע הדיגיטלי הגדול, כבר הגיע במחצית אפריל לשער של מעל 64 אלף דולר, אך לאחר שטסלה הודיעה על הפסקת התשלום באמצעות ביטקוין, כמו גם הודעת הממשל הסיני על איסור בביצוע עסקאות דרך מטבעות קריפטו, התרסק הביטקוין ומחק מחצית משווי, ונסחר בשעות אלו סביב שער של 36 אלף דולר.

כזכור, הצעתו של נשיא אל סלוודור מחכה לאישור הקונגרס במדינה במרכז אמריקה, כאשר לאחר מכן, באם ההצעה תאושר, המטבע הדיגיטלי הבכיר ישמש כרשמי של המדינה לצד הדולר האמריקני, המטבע הרשמי של אל סלבדור מאז הווסדה. לדברי בוקלה, בכנס ביטקוין בפלורידה, מטבע הקריפטו יקל על סלבדורים החיים בחו"ל לשלוח תשלומים הביתה: "לביטקוין שווי שוק של 680 מיליארד דולר. אם 1% ממנו מושקע באל סלבדור, זה יגדיל את התוצר שלנו ב -25%. בצד השני, לביטקוין יהיו 10 מיליון משתמשים פוטנציאליים חדשים והדרך הגדלה ביותר להעברת 6 מיליארד דולר בשנה בהעברות כספים".
על פי שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX, הצעד של נשיא אל סלוודור מקושר ליציבות הכלכלית הנדרשת במדינה: "בדומה לצפון קוריאה, איראן ומדינות נוספות, אשר מאמצות לחיקם את הביטקוין או מייצרות מטבע משלהן, בין אם לצורך יציבות פיננסית (כתחליף למטבע מקומי מפוחת חדות) או כדרך להחלפת הדולר כמטבע הדומיננטי של העולם הפיננסי. כך פועלת גם אל-סלבדור שבאופן מסויים מחוברת לציר הזה".
לדבריו, "הצעד צפוי להמשיך עם מדינות אשר לא יציבות כלכלית כמו: ונצואלה, עיראק ועוד ולאחר מכן תהיינה כניסה אל מדינות שתלויות במדינות המובילות את המהלך, מבחינה כלכלית וביטחונית".
שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama, מוסיף כי אל סלוודור אימצו את הביטקוין דווקא מתוך חולשה, אבל החולשה הזאת יכולה ליצור מהפכה: "מהלך זה צפוי להעלות את הביטקוין דרגה מנכס להשקעה אל התחום הגיאופוליטי. כפי שנראה בשלב הראשון מדינות כמו אל סלוודור יאמצו את הביטקוין מתוך צורך ואף חולשה".
עוד מוסיף בקשי ל-ice: "למדינת ישראל יש הזדמנות היסטורית להיות המדינה המפותחת הראשונה שמאמצת את הביטקוין מתוך חוזק ויכולת השפעה. כמו כן לפי החוק הישראלי מטבע בישראל מוגדר כמטבע חוץ אם הוא מוגדר כהילך חוקי באחת ממדינות העולם. לפיכך, כשהביטקוין יוכר כמטבע רשמי באל סלוודור – ניתן יהיה לטעון שביטקוין הוא מט"ח עם מיסוי אפס".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תפסיקו לבלבל תמוח עם הנוכלות הזאת
    א 06/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המטבע הזה לא היה קיים בכלל אם לא היו שופכים ים כסף על פרסום מטעה כל הזמן
    סגור