השוק

הסטארט-אפ הנוצץ של מאיר שמיר, אייל עופר ומורי ארקין גייס 360 מיליון דולר

בסך הכל גייסה חברת הפינטק של השלושה 300 מיליון דולר בחוב ו-60 מיליון דולר באקוויטי; החברה מפתחת מערכת בינה מלאכותית למימון רכישת כלי רכב בארה"ב
ניצן כהן |  1
אייל עופר, מורי ארקין, מאיר שמיר (צילום ויקיפדיה/Ofer Global, רפי גון, פלאש 90)
חברת הפינטק Lendbuzz שבין בעלי המניות שלה נמצאים שמות נוצצים כמו מורי ארקין, אייל עופר ומאיר שמיר, השלימה גיוס של 360 מיליון דולר כש-60 מיליון דולר מתוך הסכום הוא באקוויטי בעוד 300 מיליון דולר מהגיוס הוא בחוב.
Lendbuzz, מפתחת פלטפורמה מבוססת AI למימון רכישת רכב, את הגיוס הובילו Wellington Management  יחד עם גולדמן זאקס ו-Mitsubishi UFJ, לצד בעלי המניות הקיימים 83North, קרן O.G. Tech של איל עופר, קבוצת ארקין, מבטח שמיר ו-Highsage Ventures.
עד היום גייסה החברה 45 מיליון דולר באקוויטי ו-350 מיליון דולר חוב – מה שמביא את היקף גיוסיה הכולל ל- 105 מיליון דולר אקוויטי  ו-650 מיליון דולר חוב.
הגיוס החדש יתמוך בהתרחבות המהירה של החברה בארה"ב במתן מימון ללקוחות עם היסטוריית אשראי מצומצמת המגבילה את יכולתם לקבל מימון ממערכת האשראי המסורתית. החברה, אשר משתפת פעולה עם סוכנויות רכב, מציעה פלטפורמה דיגיטלית המותאמת לתהליכי העבודה של סוכנויות הרכב, ומספקת לצרכנים הצעת מימון פרסונאלית התואמת את יכולות ההחזר של הצרכן.
"לנדבאז נוסדה במטרה להרחיב את הגישה לאשראי למיליוני צרכנים, שכיום לא יכולים לקבל שירות ממערכת  האשראי המסורתית, באמצעות מודל החיתום הייחודי שפיתחנו", אמר אמיתי קלמר, שותף-מייסד ומנכ"ל לנדבאז. "הגיוס הנוסף מאפשר לנו להמשיך להאיץ את צמיחתנו ולהמשיך לשפר את חוויית רכישת הרכב של לקוחותינו".
מודל החיתום הייחודי של לנדבאז, המבוסס AI, מאפשר לה להעריך את הסיכון של צרכנים בהשוואה למערכות חיתום המבוססות על דירוג FICO ומשתמשות במספר מצומצם של נקודות מידע. לנדבאז מנתחת אלפי פרטי מידע – מדפוסי הכנסות והוצאות של הצרכן ועד יציבות והיסטוריה תעסוקתית – כדי להעריך טוב יותר ובאופן הוגן יותר את סיכון האשראי של לקוחותיה.
החברה הגדילה את היקף פעילותה ביותר מ-200% במחצית הראשונה של 2021, והיא ממשיכה את התרחבותה הגאוגרפית המהירה בארה"ב כדי לשרת יותר סוכנויות רכב וצרכנים. החברה הכפילה את מספר עובדיה בשנה האחרונה ליותר מ-100 עובדים והיא ממשיכה בגיוס עובדים מהיר. מטה החברה נמצא בבוסטון מסצ'וסטס, והשנה פתחה החברה מרכז פיתוח בישראל והחלה לגייס מהנדסים בישראל.
לדברי קלמר, "תקופת הקורונה אפשרה לנו לבחון בצורה אינטנסיבית את יכולות המודל החיתומי הייחודי שפותח על ידינו. הביצועים של תיק האשראי שלנו בתקופה זו חיזקו את הבטחון שלנו להמשיך ולצמוח במהירות".
לנדבאז הוקמה בבוסטון ב-2015 על ידי אמיתי קלמר, המכהן היום כמנכ"ל, וד"ר דן רביב,
המכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות. קלמר עבד בעבר בקבוצת ההשקעות בטכנולוגיה של דויטשה בנק בבוסטון. רביב הוא בעל דוקטורט במדעי המחשב מהטכניון ועבד כחוקר פוסט-דוקטורט ב-MIT. השניים הכירו בלימודיהם ב-MIT.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בועה שעתידה להתפוצץ (ל"ת)
    אינטליגנט 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור