השוק

ווישור רוכשת את השליטה באיילון במחיר גבוה ביותר מ-33% ממחיר החברה בבורסה

ווישור תרכוש מידי העזבון של לוי רחמני מניות החברה במחיר של כ-38.62 שקל למניה, בעוד מחיר מניית החברה בבורסה עומד על כ-29 שקל
ניצן כהן | 
ניצן צעיר הרים יוחנן דנינו ואמיל וינשל ווישור (צילום רמי זרנגר)
חברת ווישור רכשה את השליטה בחברה איילון. העסקה מתבצעת במחיר 38.62 שקל למניה, מחיר הגבוה ביותר מ-33% ממחיר המניה בבורסה שם היא תתחיל להיסחר במחיר של כ-29 שקל.
בסך הכל ווישור מידי עזבונו של לוי רחמני 9.2 מיליון מניות איילון שמהוות 50.44% מהון המניות של החברה לפי שווי חברה של יותר מ-708 מיליון שקל. לאחר העסקה יוותרו בידי מנהל עזבונו של רחמי 16.5% ממניות איילון שעל גורלן הוא צריך להודיע עד תחילת חודש אוגוסט.
יש לציין כי מזה תקופה מנסים קבוצות של משקיעים לגבש מתווה לרכישת השליטה באיילון אולם עד כה לא התגבשה קבוצה שהצליחה להגיש הצעה למנהל עזבונו של רחמני. באופן עקרוני המשקיעים המוסדיים שניסו לגבש קבוצה לרכישת השליטה בחברת איילון חששו ממגבלות שיוטלו עליהן אם יגישו הצעה לרכישת החברה, מה שהותיר את המגרש פנוי לרוכש אסטרטגי.
עוד יש לציין כי איילון היא חברת ביטוח קטנה יחסית בעוד ווישור היא חברת ביטוח שעוסקת בשיווק פוליסות באמצעים ישירים. רכישת איילון יכולה ליצור סינרגיה בין שתי החברות ולהפוך את איילון לחברת ביטוח מתקדמת, ממוחשבת ויעילה שתהיה אטרקטיבית וחלופה להשקעה במניות הגדולות כמו מגדל, פניקס והראל.
מוויזור נמסר כי רכישת איילון תאפשר לה להיכנס לתחומים של חסכון ארוך טווח ובריאות. "החיבור בין שתי החברות ממקסם את היתרונות של כל אחת מהן ויביא לצמיחה מהותית ולבשורה צרכנית בשוק הביטוח בישראל".
אמיל ויינשל, ממייסדי ובעלי השליטה בווישור גלובלטק, שבין השאר כיהן כמנכ"ל איילון ומכיר אותה היטב: "לקראת יציאתנו לשוק הביטוח העולמי החלטנו לבצע מהלך אסטרטגי משמעותי נוסף: רכישת גרעין השליטה של קבוצת איילון, שהינה קבוצת הביטוח השישית בגודלה בשוק הישראלי.
"מהלך  זה נועד לחזק באופן משמעותי את מיצובה של ווישור כשחקנית מובילה בשוק הביטוח הישראלי, שבו היא מחוללת מהפכה טכנולוגית ודיגיטלית . אנו רואים בעיסקה זו פוטנציאל לסינרגיה רבה, כאשר צירופה של איילון לקבוצת ווישור גלובלטק תאפשר האצה של תהליכי הדיגיטציה גם בעולם המסורתי שבו פועלת איילון, בעוד שלצד זאת, רכישת איילון יש בה כדי לאפשר לווישור חדירה מהירה לענפי ביטוח בתחומים חדשים.
"מהלך זה עשוי להוות תשתית להמשך פיתוח פעילויות אלה על ידי ווישור גלובלטק בשווקים הבינלאומיים, בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחיב את פעילותה לארה"ב ולאירופה במהלך השנים הקרובות".
יוחנן דנינו, יו"ר החברה: "למייסדי ווישור הכרות מעמיקה עם קבוצת איילון, במסגרת כהונתם בתפקידי מפתח בהנהלת החברה בעבר. לעובדה זו ערך מוסף רב, שאנו מתכננים שיביא לשיפור הביצועים של איילון ולמיקסום הסינרגיה בין שתי החברות. איילון הנה חברה עם עבר מפואר, הון אנושי מעולה, ומערך סוכנים מנוסה ואיכותי, ואנו מאמינים כי החיבור של כל אלה עם החדשנות של ווישור גלובלטק יוכל להביא ליצירת שלם הגדול בהרבה משני חלקיו, תוך שילוב של ההייטק של ווישור עם המגע האנושי של איילון בה פועלים אנשים לשירות אנשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה