השוק

בכיר בשוק ההון: מה שיכול להפיל את וול סטריט זה דוחות כספיים לא טובים

הדוחות הכספיים שפורסמו עד עכשיו בוול סטריט משביעי רצון והחששות של מנהלי ההשקעות בתל אביב מפני נפילות בשווקים מתפוגגים והעיניים נשואות בחזרה לעולם המקרו
ניצן כהן | 
בורסה מניות (צילום Pixabay)
כמעט מחצית מתיק ההשקעות הישראלי נמצא בארה"ב והחשש הגדול של מנהלי ההשקעות בישראליים היה מפני עונת דוחות לא טובה שתטלטל את תיק ההשקעות הישראלי. החשש הזה הולך ומתפוגג ועיני מנהלי ההשקעות חוזרות להיות נשואות לעולם המקרו.
ננסה לרגע להגדיר מהם דוחות כספיים לא טובים: מנהל השקעות בכיר בגוף מוסדי מהגדולים בישראל אמר היום ל-ice כי בארה"ב מייחסים חשיבות רבה להערכות האנליסטים ולכן ככל שהדוחות היו מחמיצים את ההערכות המוקדמות הרי שוול סטריט הייתה מיטלטלת. אם כן, ההגדרה לדוח כספי לא טוב היא מידת החריגה, כלפי מטה, מתחזית האנליסטים.
את עונת הדוחות בוול סטריט פתחו הבנקים הגדולים ושם לא היו הפתעות. JP מורגן, סיטי, בנק אוף אמריקה והבנקים הקטנים יותר עמדו בתחזיות כשהשורה התחתונה שלהם מחולקת לשניים: עמידה במבחני הלחץ של הפד וביטול מחיקות אשראי שנמחק בשיא משבר הקורונה. כל זה קרה, וכולם מרוצים.
אחרי הבנקים הייתה זו קוקה קולה שעניינה את המשקיעים בגלל שמדובר בחברת ענק שהיא השם השני לצריכה פרטית ואם שם היינו רואים החמצה בהשוואה לתחזיות, היינו יכולים להיות במקום אחר - אבל גם כאן הכל היה בסדר.
נעבור למניות הטכנולוגיה ששם טמון מוקש גדול. חלק ניכר מכספי המשקיעים הישראליים נמצא במניות הטכנולוגיה הגדולות. אמנם אפל, פייסבוק, גוגל, מיקרוסופט ואמזון עדיין לא פרסמו דוחות אבל היו שני דוחות שעניינו והיו אמורים לסמן את הכיוון. אלה דוחות IBM כמייצגת ענקיות טכנולוגיה ותיקות ונטפליקס כמייצג של חברות הטכנולוגיה החדשות או ה-FAANG.
IBM, דיווחה בהתאם לתחזיות ואתמול דיווחה נטפליקס שלרגע אחד נדמה היה שהדוח לא טוב אבל מבט מעמיק יותר בדוחות של נטפליקס גילה שבסך הכל מדובר בדוח לא רע ונסביר:
ברבעון השני של השני התווספו למצבת המנויים המשלמים של נטפליקס 1.54 מיליון מנויים חדשים לאחר שהאנליסטים צפו שיתווספו 1.12 מיליון "בלבד". אז ממה התאכזבו המשקיעים? מהתחזית לרבעון השליש של השנה שהחברה צופה שיתווספו לה 3.5 מיליון מנויים משלמים חדשים לעומת התחזית הקדמת שצפתה תוספת של 5.86 מיליון מנויים. נו טוב.
כך או אחרת מניית נטפליקס יורדת היום במסחר בוול סטריט, ירידה שהיא יותר התאמה מהתחזית הקודמת לתחזית המעודכנת אבל אין כאן אכזבה במובן שהחברה יוצאת מהפוקוס של המנויים והמשקיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה