השוק

ארה"ב נגד "עשירי החלל": לא, אתם לא אסטרונאוטים

רשות התעופה האמריקאית פרסמה מסמך שמבהיר שעם כל הכבוד לברנסון ובזוס, לא כל אדם שמגיע לחלל זכאי לכנפי אסטרונאוט. אבל שני המיליארדרים עדיין עשויים לזכות בהן
יאיר מור |  3
ג'ף בזוס והטיל של Blue Origin (צילום יחצ)
לידיעת הקוראים ריצ'ארד ברנסון וג'ף בזוס: רשות התעופה הפדרלית, הגוף המוסמך לפקח על טיסות לחלל הממריאות ו/או נוחתות על אדמת ארה"ב, פרסם בימים האחרונים מסמך שנועד להוציא את האוויר מהבלון של הענקת סיכות כנפיים לאזרחים שטסו לחלל. זאת לאחר ש-Virgin Galactic של ריצ'ארד ברנסון ו-Blue Origin של ג'ף בזוס העניקו "כנפי אסטרונאוטים" לכל הנוכחים בטיסותיהן המסחריות הראשונות לחלל במהלך השבועיים האחרונים.
לפי הרשות, המהווה חלק ממחלקת התחבורה האמריקאית, כדי לזכות בכנפי אסטרונאוטים צריכים המועמדים לעמוד בכמה דרישות: הראשונה היא אימוני חלל כפי שהם מוגדרים על ידה, ואינם ניתנים ל"תיירי חלל" בחברות המסחריות; השנייה היא טיסה אל גובה של יותר מ-50 מיילים, שהם כ-80 וחצי קילומטרים – דרישה שגם טיסתו של ברנסון וגם טיסתו של בזוס עמדו בה; והדרישה השלישית היא ביצוע פעולות בזמן הטיסה ש"היו חיוניות לבטחון הציבור או תרמו לבטיחות הטיסות האנושיות לחלל".
כאמור, שני המיליארדרים ואורחיהם הגיעו לגובה הדרוש – הטיסה של ברנסון הגיעה לגובה של כ-85 ק"מ, וזו של בזוס ל-106 ק"מ. אבל מלבד ריחוף של דקות בודדות בכבידה נמוכה, אף אחד מהנוסעים לא ביצע "פעולות שהיו חיוניות לבטחון הציבור או תרמו לבטיחות הטיסה לחלל".
למרות זאת, כל הנוסעים בשתי הטיסות קיבלו כנפי אסטרונאוטים מייד עם הנחיתה – אך הכנפיים הללו מיוצרות ומוענקות על ידי החברות, ואינן מוכרות על ידי אף גוף אחר. עם זאת, המסמך כולל גם סעיף שעשוי להפיח בתיירי החלל הראשונים מעט תקוה: הוא קובע כי הרשות יכולה להחליט להעניק כנפי אסטרונאוט לאנשים שתרמו תרומה מיוחדת לקידום הטיסות לחלל, גם אם לא עמדו בדרישות האחרות. בזוס וברנסון בהחלט עשויים לקבל כנפיים "רשמיות" תחת הסעיף הזה – אך לעת עתה הרשות לא מבטיחה דבר, ואם הם ירצו לקבל כנפיים כאלו הם יצטרכו למלא טפסים ולעבור תהליך ביורוקרטי – דבר שספק רב אם הם יטרחו לעשות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נודניקים. (ל"ת)
    אחד 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    זיהום ! ענני עשן משקל הדלק<משקל האגו *10^אין סוף
    א 07/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שאני טועה
    סגור
  • 1.
    גם אני חציתי את האטלנטי בטיסה
    גם אני 07/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני, כמו צ’ארלס לינדברג, חציתי את האטלנטי בטיסה, ולא רק פעם אחת, רוצה שההישג שלי יוכר גם
    סגור