השוק

חברי אגד שכרו את HSBC שימכור מחצית מהחברה ב-2 מיליארד שקל

לפי בנקאי ההשקעות, אגד צפויה להציג הכנסות של 3.5 מיליארד שקל השנה ובשנה הבאה ההכנסות יגדלו ליותר מ-3 מיליארד שקל; בנקאי ההשקעות לא מציינים מה הרווחיות של החברה אולם טוענים לפוטנציאל השבחה

ניצן כהן | 
אגד (צילום יח"צ)
חברי אגד שהפכו בשנים האחרונות לבעלי המניות באגד מעוניינים למכור חלק מהחזקותיהם לפי שווי של 4 מיליארד שקל. בסך הכל מעוניינים בעלי המניות באגד מעוניינים למכור מחצית מהון המניות שלה החברה ולהיפגש עם 2 מיליארד שקל.
בעלי המניות באגד שכרו את שירותי HSBC כשבנאי ההשקעות של העסקה מתוך כוונה שזה יאתר עבורם משקיע מתאים או קונסורציום של משיקיעים שיזרימו להם את הסכום הגבוה הזה.
מהנתונים שהוצגו לבנקאי ההשקעות עולה כי ההכנסות של אגד צפויות להסתכם השנה ב-3.5 מיליארד שקל כשבשנה הבאה הן יחצו את רף 3 מיליארד השקלים אך לא צפויות להיות גבוהות מ-3.3 מיליארד שקל. כלומר, ההכנסות צפויות לרדת ב-200 מיליון שקל.
באגד ובבנק ההשקעות לא היו מעוניינים לחשוף את רווחיות החברה,ככל שזו קיימת, וטוענים כי השווי המבוקש מבוסס על הכנסות, מזומן בקופה (כ-650 מיליון שקל), חוב נמוך ופוטנציאל השבחה של נכסי נדל"ן.
לאגד יש כיום 21 נכסי נדל"ן שמשתרעים על פני שטח של 390 אלף מ"ר כשבאגד טוענים כי שווי נכסי הנדל"ן מגיע לרמה של 1.5 מיליארד שקל. 
מעבר לפעילות של החברה בתחום התחברוה הציבורית בישראל, בו היא מחזיקה בצי של 2,900 אוטובוסים הרי שהחברה מחזיקה ב-51% בקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב ובצי של 280 אוטובוסים בפולין וב-390 אוטובוסים בהולנד.
בסך הכל יש כיום באגד 1,300 בעלי מניות שהיו בעבר "חברי אגד" והפכו עם השינוי המבני בחברה (המעבר מקאופרטיב לחברה בע"מ) לבעלי מניות רגילות. החברה מעסיקה כיום 9,000 עובדים כשמרביתם נהגים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה