השוק

המשביר לצרכן בתשלומים: רמי שביט מוכר 3% בפריסה משונה

המכירה נועדה להכניס את המשביר למדד ת"א רימון; המכירה התבצעה במחיר שוק, כלומר ללא הנחה אבל הרוכש ישלם את התמורה בתשלומים; מניית המשביר נמצאת בראלי לא מוסבר כבר כמה חודשים
ניצן כהן |  1
רמי שביט, המשביר לצרכן (צילום מתוך אתר duns100, ויקיפדיה)
אחרי ראלי של 340% בפחות מחצי שנה, רמי שביט מוכר 3% ממניות המשביר במחיר השוק. שביט מבצע מכירה של 5.3 מיליון מניות במחיר 1.63 שקל למניה, מחיר המניה הבוקר בבורסה. מאז המכירה עולה המניה בעוד 11%.
המכירה של מניות המשביר מוזרה מעט. היא מתבצע במחיר השוק (עד כאן סביר לגמרי) אך הרוכש ישלם את התמורה של 8.6 מיליון שקל בתשלומים וזה קצת מוזר. בסך הכל הרוכש ישלם 20% מהתמורה במזומן, 50% מהתמורה בעוד 8 חודשים ו-30% מהתמורה בעוד שנה.
נזכיר כי עד לא מכבר ההסבר לראלי במניות המשביר היה כי היא מעוניינת להיכנס למדד רימון שממדד את החברות הקמעונאיות אך רמי שביט אמר כי אינו מכיר את המדד הזה ואינו מכוון אליו. כניסה למדד בורסה, כל מדד, היא חדשות טובות לכל חברה ולו בגלל העובדה כי משקיעי סל (משקיעים שרוכשים סל מניות) רוכשים באופן טכני את המניות המרכיבות את המדד. לא בטוח שזה המקרה, אבל נו.
העליות הלא מוסברות של המשביר לצרכן עוררו גם את חוקרי רשות ניירות ערך שתישאלו בתקופה האחרונה לא מעט גורמים בשוק ההון בניסיון להבין מה קורה במניית המשביר - אך עד כה, ככל הידוע לא העלו ממצאים מיוחדים.
רמי שביט עושה למעשה את הדבר המתבקש והוא במחיר כזה, ללא הסבר מניח את הדעת, למה לא למכור? או להנפיק מניות עבור החברה? אבל למה בתשלומים? מי עושה עסקה כזו בתשלומים?
אם כן, רב הנסתר על הגלוי בכל מה שקורה בתקופה האחרונה במשביר ונקווה רק שהכל חוסה תחת "שיקול הדעת העסקי" ולא יגיע מתי שהוא לחדרי החקירות של הרשות לניירות ערך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יום יבוא…
    איברהים 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יום יבוא ונבין כולנו מה עמד מאחורי ההרצה הזו… אין שום מניה שמעלה את עצמה לגבהים שכאלו ללא הצדקה. רק מזכיר… תזכרו את מכירת ניו פארם לשופרסל.. במשך שנה היתה קיימת רשת סמארט פארם ומיד התפוגגה. היה לה תאריך חיים קבוע מראש על מנת שרמי יוכל להצדיק ולקבל את העסקה. אז הניסנובים לא יכולים להגיד כלום - כי הם היו שותפם למהלך.. רמי לא מכיר לטעמי את דרך הישר.. תזכרו את זה.
    סגור