השוק

תורפז רוכשת את השליטה בחברה בלגית בכ-13 מיליון דולר

החברה הנרכשת עוסקת בתחום ייצור התבלינים לתעשיית המזון והיא מחזקיה במפעל מתקדם בבלגיה; 20% מהתמורה תשלום במזומן והיתרה תהיה באמצעות הקצאה של 1.9% מהון המניות של תורפז
ניצן כהן | 
קרן חזון (צילום יחצ)
תורפז שעוסקת בייצור תמציות טעם ורויח רכשה היום חברה בלגית שעוסקת בייצור תבלינים לתעשיית המזון בכ-13 מיליון דולר. תורפז רכשה רק לפני כחודש חברה לייצור תבלינים והיום היא ממשיכה באסטרטגיה לכניסה לתחומים נוספים עם רכישת החברה הבלגית.
הרכישה תתבצע באמצעות תשלום מזומן של 20% מהסכום ו-80% באמצעות הקצאת מניות תורפז תעשיות על בסיס מחיר ממוצע של מניית תורפז ב- 30 הימים לפני מועד החתימה. תורפז תקבל אופציה לרכישת יתרת הון המניות של החברה הבלגית (40%) לאחר 3 שנים למשך תקופה של 12 חודשים. תמורת האופציה תשולם במזומן ותחושב על בסיס מכפיל 9 על ה- EBITDA השנתי הממוצע, לפי 12 הרבעונים האחרונים לפני מועד מימוש.
מתורפז נמסר כי רכישת החברה הבלגית (FIT) היא צעד משמעותי ליישום אסטרטגיית הצמיחה של תורפז והיותה one stop shop ללקוחותיה, וכן להעמקת פעילותה בתחום ה-Savory ויצירת שרשרת ערך מלאה ללקוחותיה, מינוף הסינרגטיות בין חברות הקבוצה בתחומי הרכש והפיתוח ויצירת cross selling בין החברות השונות.
FIT מציגה שיעורי צמיחה גבוהים, מחזור המכירות שלה הסתכם בשנת 2020 בכ-8.9 מיליון אירו וה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-2.05 מיליון אירו (כ-23.2% מהמכירות). בשנת 2019 הסתכם מחזור המכירות של החברה לסך של 5.1 מיליון אירו וה-EBITDA המתואם הסתכם לסך של כ-0.85 מיליון אירו (כ-16.7% מהמכירות).
קרן חזון, יו"ר ומנכ"לית קבוצת תורפז, מסרה: "רכישת FIT הינה צעד חשוב ביישום תוכניתה האסטרטגית של תורפז להרחבת תחום טעמי ה- Savory  והיא מייצרת עבורנו רגל משמעותית במערב אירופה. FIT תסייע לנו להרחיב את סל המוצרים אותו אנו מציעים ללקוחותינו בתחום הטעמים ותיצור מינוף של סינרגיות בין חברות הקבוצה בכל העולם בתחומי הרכש, הפיתוח וה- cross selling. אני מברכת את דויד לנדאו על הצטרפותו לצוות הניהול המוביל של החברה ובטוחה שיתרום ויחזק את יכולותינו בתחום הטעמים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה