השוק

ג'קי בן זקן רוצה להיות הראל ויזל, אבל הוא מנותק

בן זקן עלה להחזקה של 24% בבריל והוא רוצה לשחזר את ההצלחה של הראל ויזל בפוקס; גורמים בשוק ההון: "לא בטוח שיש לבן זקן את היכולת הזו, ואסור לשכוח שאין לו את הנגישות הגבוהה שיש לויזל לכסף בשוק ההון"
ניצן כהן |  5
ג'קי בן זקן (צילום פלאש 90)
ג'קי בן זקן עלה בתקופה האחרונה להחזקה של 24% ברשת בריל והוא נמצא כעת ראש בראש מול יורשי המייסד. הניסיון להבין את המהלכים של ג'קי בן זקן הביא את ice לשורה ארוכה של שיחות עם מקורבים לו ולא פחות חשוב עם גורמים שאמורים לממן את הפרויקט השאפתני שלו בעולם הריטייל.
המסקנה שעולה כחוט השני משורת השיחות הארוכה שקיים אתר ice עם בכירים בשוק ההון מלמדת שג'קי בן זקן מנסה לשחזר את ההצלחה של הראל ויזל בפוקס ואת נקודת הפריצה המצוינת של רמי שביט בשנה וחצי האחרונות, אבל הוא נכנס לאט מידי לתחום, עם מעט מידי כסף ועם מידת אמון לקויה של שוק ההון במהלכים.
נסביר לרגע את הרקע לדברים: כשפרץ משבר הקורונה ונכפתה על הציבור הישראלי (ובכלל בעולם) מדיניות של ריחוק חברתי, אנשים לא יצאו לחו"ל או שצמצמו דרמטית את הנסיעות שלהם ואת מסעות השופינג במקומות שנסגרו לקהל כמו שדרות הקניות המפורסמות בלונדון, ניו יורק, ספרד, איטליה וכן הלאה.
הישראלים הם חובבי שופינג באופן עקרוני וכשנסגר להם הנתיב לבזבז כסף בחו"ל הם עשו את זה בישראל. כאן נכנס לתמונה הראל ויזל עם היערכות מרשימה של מכירות באינטנרט (טרמינל X) וכשנפתחו הקניונים הצטרפו חנויות הרשת ורשתות המשנה של פוקס לחגיגת הקניות.
החגיגה הזו לא הייתה חלקו של הראל ויזל לבד, אלא גם רמי שביט הצטרף לחגיגה עם רשת המשביר לצרכן שניצלה את הסגרים עם היערכות למכירות באינטנרט וכשנפתחו החנויות הפיזיות עם מבצעים אגרסיביים. גם החנויות הפרטיות הצטרפו לחגיגה ונראה שמי שניצל את הסגרים של 2020 לשינויים אסטרטגיים בחנויות שלו (פתיחה של חוזים מול קניונים, שינוי תמהיל מכירות בין אינטרנט לחנויות פיזיות, צמצום מצבת כוח אדם וטיוב שלו וכן הלאה), לרבות אלה הפרטיות היה מוכן לבליץ הקניות של הציבור הישראלי.
כאן נכנס ג'קי בן זקן לתמונה. הוא אסף מניות של בריל, הרשת היחידה אולי שנותרה בסוג של וואקום ניהולי, והגיע להחזקה של 24% ברשת. לרשת בריל יש זיכונות למספר מותגים, גם אם הם לא המובילים בתחומם עדיים הזיכיונות האלה יכולים להיות נקודת פתיחה מעניינת.
לבריל יש רשת חנויות שעובדת כבר ופעילות אונליין, אם כי לא בסדר גודל שיכול לאיים על מישהו בענף. אבל כל אלה יכולים להיות נקודת התחלה טובה למי שרוצה להיכנס לענף אבל מצריך הון לא מבוטל.
גורמים מרכזיים בשוק ההון אמרו ל-ice "ההסתבכות של ג'קי בן זקן עם הרשות לניירות ערך, שאף גרמה לו לשבת בבית הסוהר לא עושה לנו חשק לעבוד איתו. זה מחייב אותנו לבדיקות הרבה יותר הדוקות ופיקוח הדוק על ההתנהלות השוטפת כי אנחנו לא רוצים כאן את החוקרים של הרשות. זה לא אומר שבן זקן הוא בעייתי אלא זה אומר שאנחנו צריכים להשקיע תשומות גדולות יותר בעבודה איתו וזה מחייב פיצוי בתמורה שנקבל".
הבכירים בשוק ההון אמרו עוד כי כל עוד לא ברור מה מערכת היחסים בין יורשי המייסד לבין ג'קי בן זקן וכל עוד לא ברור מה הוא באמת רוצה מרשת בריל, לא נראה שכדאי להיכנס לעסקאות מימון איתו. "כרגע נראה שנכון יותר לג'קי לייצר קשר עם הבנקים. כניסה של המערכת הבנקאית לעבודה איתו, תעשו לו את החיים קלים יותר עם שוק ההון בטווח הבינוני".
הבכירים אמרו עוד כי ההיכרות הקודמת שלהם עם ג'קי בן זקן לא הותירה בהם רושם משמעותי, "הוא לפעמים נראה מנותק. הוא רוצה להתחרות בפוקס ובמשביר, אבל עם איזה כלים הוא בא? נראה יותר שזו הולכת להיות הרפתקאה יקרה מאוד ולא תכליתית. נראה שכשג'קי בן זקן יחליט מה הוא רוצה, כבר יהיה מאוחר לנגוס בנתח שוק משמעותי בעולם הריטייל. אבל ימים יגידו". סיים בכיר בשוק.
בתחום מדברים גם על הבדלים משמעותיים בין יכולות הניהול של ג'קי בן זקן מול אלה של רמי שביט ובטח של הראל ויזל. "פוקס והמשביר מאוד תלויים בהראל ויזל ורמי שביט. יש להם תרומה דרמטית לביצועים של הרשתות שלהם. ג'קי בן זקן לא בא מהתחום, לא בטוח עד כמה הוא חי אותו ולכן לא ברור מה הוא יכול לתרום למיצוב של בריל כמתחרה אמיתית לפוקס והמשביר ולכן לחשוב שניצול הזדמנות (המגבלות על טיסות לחו"ל. נ"כ) שתתפוגג תוך שנתיים, מנותקת מהמציאות" אמר גורם אחר בשוק ההון שמצוי היטב בעסקי הקמעונאות הישראלים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אדם
    בוני 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיחזור את הכסף שגנב המשקיעים המנופים.גנב
    סגור
  • 4.
    עבריין מורשע
    מכיר 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוכל עבריין מורשע שישב בכלא עכשיו רוצה להשתלט על החברה אדם לא אמין ורודף כסף
    סגור
  • 3.
    נוכל מורשע
    דותן 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אופי של עבריין . לא התפלא שגם בבריל עשה הרצת מניות .
    סגור
  • 2.
    בן זקן הוא עבריין שהשתחרר מהכלא בגין הרצת מניות
    קןריץ 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פרט ״שולי״ שנשמט מהכתבה
    סגור
  • 1.
    אבל החברה תכפיל שווי
    לא ״מומחה״ 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הספקולציות והניתוחים שווים כלום, פשוט צריך לדעת לקרוא דוחות של קמעונאות. רווח של 25 מ׳ לפני החורף (שהוא החזק), מייצר רווח שנתי של 60 מ׳. תכפילו ב 7-8 וזה המינימום בלי תוכניות ובלי כלום, רק מכונה שמדפיסה כסף.
    סגור