השוק

JP מורגן חובטת באנליסטים: רווח של 3.74 דולר למניה

עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה נפתחה עם דו"ח מצויין של אחד הבנקים החשובים בעולם; הבנק ביטל מחיקות אשראי של 2.1 מיליארד דולר
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום edrod /freeimages)
עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה נפתחה עם דוח מצויין של JP מורגן, מהבנקים החשובים בוול סטריט (וכנראה גם בעולם כולו). JP מורגן לא הפתיע עם שיעורי רווחיות גבוהים אלא עוצמת הרווחים הפתיעה. הבנק סיים את הרבעון השלישי עם רווחים של 3.74 דולר למניה לעומת 3 דולר, ממוצע התחזיות של האנליסטים בשווקים.
המדיניות שאפיינה את המחצית הראשונה של השנה נמשכה והבנק ביטל מחיקות אשראי של 2.1 מיליארד דולר ומחק בסה"כ ברבעון השלישי של השנה 524 מיליון דולר. הכנסות הבנק ברבעון השלישי של השנה הסתכמו ב-30.44 מיליארד דולר לעומת ממוצע התחזיות שצפה הכנסות של 29.8 מיליארד דולר.
"העסקים שלנו ממשיכים להשתפר וכך גם ההערכה שלנו לגבי העתיד" אמר ג'ימי דיימון המנכ"ל הכל יכול של הבנק "סביבת המקרו הקרינה באופן חיובי על העסקים שלנו וזה למרות המשבר שגרם משבר הדלתא" הוא הוסיף.
אחת העוצמות של JP מורגן הן עסקי הייעוץ שהניבו הכנסות שיא ברבעון החולף וזה על רקע השיפור בסיבת המקרו, הריביות האפסיות ובכלל האווירה הטובה בוול סטריט. הכנסות JP מורגן מפעילות הייעוץ הסתכמו ב-3.3 מיליארד דולר לעומת ממוצע התחזיות בוול סטריט שעמד על 2.8 מיליארד דולר.
גם שורת ההכנסות מעמלות מסחר עלתה בשיעורים משמעותיים ביחס לתחזיות כשהעמלות ברבעון השלישי של השנה הסתכמו ב-6.27 מיליארד דולר לעומת ממוצע תחזיות האנליסטים שצפה עמלות מסחר ברמה של 5.9 מיליארד דולר.
באופן עקרוני צריך לזכור ששתי המגמות שיהיו במרכז העניינים בתקופה הקרובה אמורות לתמוך בעסקי הבנקאות כך אינפלציה עולה וכך גם ריבית עולה ותשואות אג"ח שעולות. הסכנה הגדולה של התהליך הזה והיא נכונה לכולם היא העובדה שעלייה באינפלציה ועלייה בסביבת הריבית עלולה לגרום להאטה כלכלית או לירידה בקצב הצמיחה וזה עלול להקשות על לווים להחזיר את הכסף שהם חייבים לבנק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה