השוק

כמה הרוויח מי שהשקיע בבנק דיסקונט ב-5 השנים האחרונות

אם בנק הפועלים מתומחר כמעט במלואו ובנק מזרחי הוא קונצנזוס, הרי שאם נשאל כל מנהל השקעות מתחיל באיזה בנק פוטנציאל הרווח הגדול ביותר, הוא יענה בסבירות גבוהה - דיסקונט; אז כמה הרוויח מי שהשקיע בבנק ב-5 השנים האחרונות
ניצן כהן |  3
אורי לוין מנכ"ל דיסקונט (צילום רמי זרנגר)
אם כמעט כל מי שמצוי בנבכי הכלכלה המודרנית מסכים שהמערכת הבנקאית היא תמונת מצב של כלכלת המקרו הרי שניתן לחלק את המערכת הבנקאית לשני חלקים: המערכת הבנקאית הגדולה כמו בנק הפועלים ולאומי והחלק השני: כל יתר הבנקים.
החלק הקל הוא להבין כי ככל שהכלכלה צומחת הרי שבנק הפועלים ולאומי יצמח יחד איתה, אבל אם רוצים לחפש את הפוטנציאל לתשואה עודפת הרי שנחפש יצירתיות מהבנקים הגדולים או לחילופין נפנה לחלופה השניה של הבנקים הקטנים יותר.
שני בנקים מככבים בפי כמעט כל מנהל השקעות והם הבנקים מזרחי ודיסקונט. שני הבנקים שונים אחד מהשני בעיקר בגלל דבר אחד וזה זהות בעלי השליטה, שמקרינים יציבות על השדרה הניהולית הבכירה שבתורה מקרינה יציבות ניהולית על דרגי הביניים.
בעוד בנק מזרחי שומר בגדול על קו ניהולי דומה לאורך זמן (שמירה על נתח השוק במשכנתאות ועל נתח שוק בעסקאות מורכבות) הרי שדיסקונט די חיפש את דרכו במשך שנים.
בשנים האחרונות בנק דיסקונט עשה כמה מהלכים מעניינים: הוא חזר לשוק ההון הן בתחום החיתום, הן בתחום הברוקראז' ובתחום ניהול ההשקעות של לקוחות קטנים יותר. הסיגמנט הזה הניב לבנק במחצית הראשונה של השנה עמלות של 75 מיליון שקל מהפצת מוצרים פיננסים (לעומת 72 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020) ועמלות של 211 מיליון שקל מפעילות בניירות ערך ונגזרים (לעומת 166 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020).
מסיגמנט שוק ההון ניתן לראות שמשהו התעורר בדיסקונט והפעילים המרכזיים בשוק ההון מתחילים לספר שהם מרגישים את הבנק בשוק ההון ובעסקאות לא קטנות. הסיפור הוא שונה בתחום ניהול חשבונות העו"ש ופעילות המימון, שם יש לבנק עוד הרבה מה להגיד.
אז כמה הרוויח מי שהשקיע במניית דיסקונט ב-5 השנים האחרונות? התשובה מרשימה: 230% וזה לא מעט.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מעניין למה...
    מתן34 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח שתרוויחו הרגתם אותנו הלקוחות !! עד השקל האחרון אתם מוצצים מאיתנו ועם שירות כזה פח לברוח כמה שיותר מהר
    סגור
  • 2.
    ice.co.il
    בר ריקלין 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תלמדו לכתוב בלי טעויות כתיב. וזה לא מקרה, כי כמעט בכל כתבה שלכם יש פשלות עם השפה העברית. והפעם, צריך לכתוב "בנבכי הכלכלה" ולא "בנבחי הכלכלה". לא ראיתי מימי כלכלה שנובחת.
    סגור
  • 1.
    בנק אכזבה
    אמיר75 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא יודע איך הבנק הזה עדיין מתקיים סיוט לנהל שם חשבון, כל שירותי האונליין לא נוחים ומסובכים ועד שנציג יענה לי, אם בכלל יטרח ויענה, יוצאת נשמתי!
    סגור