השוק

למרות שמכירות התרופה לאלצהיימר של ביוג'ן איכזבו: המניה עולה

הרבעון השלישי של השנה היה הרבעון המלא הראשון למכירות של התרופה לאלצהיימר והן הסתכמו ב-300 אלף דולר בלבד; האנליסטים מעדכנים את מודל המכירות של התרופה
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום pexels, pixabay)
אחת התרופות מעוררות העניין בעולם הפארמה הוא הטיפול של ביוג'ן לאלצהיימר, ה-Aduhelm. הרבעון השלישי של השנה היה הרבעון המלא הראשון בו נמכרת התרופה לאחר האישור של ה-FDA. המכירות של התרופה הסתכמו ברבעון השלישי ב-300 אלף דולר בלבד כשהחברה אומרת שהמכירות בקיץ המשיכו להיות נמוכות כמו מיד לאחר ההשקה המסחרית ולכן, גוזרים בביוג'ן, המכירות עד לסוף השנה יהיו נמוכות.
בסך הכל, ההערכה כרגע, שהמכירות של ה-Aduhelm יסתכמו בשנת 2021 בכ-2 מיליון דולר, רחוק מאוד מהתחזיות של האנליסטים בציפו למכירות ש ל12 מיליון דולר השנה. 
תהליך אישור ה-Aduhelm היה שנוי במחלוקת באופן שב-FDA תלו בו תקוות רבות לאחר שלא הושקה טיפול חדשים לאלצהיימר כבר לא מעט שנים ולכן ב-FDA החליטו להעביר את הטיפול הליך רישוי מורז שנעשה בו שימוש בעיקר במחלות קשות או במקרים דחופים אחרים (כמו מגיפת הקורונה) ולכן הטענות נגד הליך האישור היו כי ה-FDA היה להוט לאשר את הטיפול מבלי שהוכחה עד הסוף היעילות של הטיפול לטווח רחב של מקרים ואף תופעות הלוואי (ככל שקיימות) לא נבדקו עד הסוף.
טענה נוספת נגד ה-Aduhelm של ביוג'ן היא המחיר הגבוה בו נמכר הטיפול (56 אלף דולר לשנה) ואינו מאפשר למספיק חולים לקבל את הטיפול ולכן הגוף הרגולטורי שמחייב את חברות הביטוח להממן את התרופה, טרם קיבל החלטה לעשות כן ובאופן וולונטרי היו מספר חברות ביטוח שהחליטו שלא לממן את ה-Aduhelm ולא הכניסו א הטיפול לרשימות התרופות הממולצות שלהן. בממשל הפדרלי עוד לא החליטו אם לכלול את ה-Aduhelm בביטוח הבריאות הפדרלי.
למרות האכזבה מההכנסות של התרופה לאלצהיימר מניית ביוג'ן עולה בשיעור של כ-1.5% בניו יורק כי בסך הכל הדוחות, להוציא התרופה לאלצהיימר, היו טובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה