השוק

טסלה זינקה ב-100 מיליארד, מאסק מגיע לשיא חדש ומטורף

בעקבות עלייה של 2% למניית טסלה, החברה מסכמת שבוע חסר תקדים עם זינוק של שווי השוק בעוד 100 מיליארד דולר, גם מאסק התעשר וזה שיא ההון החדש ששבר
שירה יום טוב |  4
אילון מאסק, טסלה (צילום flickr/ Steve Jurvetson, pixabay)
השבוע מאסק הפך לאדם העשיר בהיסטוריה המודרנית כשהגיע לשווי של 230 מיליארד דולר, רק מספר ימים אחרי שעקף את ג'ף בזוס, האחרון בצמרת עשירי העולם שעכשיו מכהן כסגנו בזמן שהפער ביניהם רק הולך וגדל. אחרי דו"ח טסלה שפורסם בשישי, מניית החברה שמאסק מחזיק ב-20% ממנה, רשמה עוד זינוק ובעקבותיה רשם גם המנכ"ל שעתיד להגיע לשווי שוק חסר תקדים של 250 מיליארד דולר, ואם השווי הקודם הותיר אותו עם חותם היסטורי, כאן מדובר כבר בהישג אדיר שאולי אכן יקרב את עשיר העולם לשווי טריליון בעתיד.
מניית טסלה נסחרת כעת בשיעור של 909.68 דולר אחרי שהשער הקודם שלה עמד על 895.50 דולר. כל זה אחרי עליה של 2% למניית החברה שהשנה האחרונה רק הולכת ומיטיבה איתה ועם הבעלים המעושר. שווי השוק של החברה צמח השבוע בסכום עתק של לא פחות מ-100 מיליארד דולר, מה שהופך את השווי שלה לשווה ערך השיעור של תשע החברות המדורגות אחריה, ומקדם אותה בצעדי ענק אל "מועדון הטריליון".
נזכיר כי ברקע ההישג הזה למאסק היו השבוע עוד הישגים בחברות הנוספות שלו, כשנציבות המחוזית של מחוז קלארק בנוואדה, שבו נמצאת העיר לאס וגאס, אישרה השבוע פה אחד הסכם עם Boring Company ("חברת הכרייה") של היזם אילון מאסק. האישור סולל את הדרך לכריית רשת מנהרות לתחבורה ציבורית תת-קרקעית ברחבי העיר.
בשבוע האחרון רשם נסיקה מטאורית שהמשיכה את המגמה השנתית שלו, שהוסיפה להונו 60.4 מיליארד דולר או 35.6%. זאת לעומת ג'ף בזוס, ששוויו עומד כרגע על 191 מיליארד דולר "בלבד". בשיאו, ביולי האחרון, לאחר הודעת ארה"ב על ביטול חוזה JEDI עם מיקרוסופט בעקבות ערעורה של אמזון ויציאה למכרז חדש שבו תוכל גם היא לזכות בחוזה עצום מול הממשל, הוא רשם שיא של 214 מיליארד דולר שווי, ובכך עקף את השיא הקודם שהיה שייך גם הוא למאסק ונרשם בינואר האחרון – 211 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לעדכן! שווויו נכון להיום הוא 288 מיליארד דולר אחרי העיס
    דורמן 10/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי העיסקה עם חברת השכרת המכוניות הרץ! הוא כבר עבר את בזוס ב100 מיליארד ! נתן גז בעליה יא וורדי
    סגור
  • 1.
    איזה אדם דוחה הוא נראה האילון מאסק הזה, הא? (ל"ת)
    פסיביסט חברתי 10/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא.. נראה בחור נחמד דווקא (ל"ת)
    Yimmie Jimme 10/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מאסק נראה כפי שהוא נראה וזה לא רלבנטי
    הריאליסט 10/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מאסק המראה שלו לא רלבנטי אף אחד מאיתנו לא כזה יפיוף מה שהוא כן הוא יזם מדהים בעל חזון לאין סוף כיוונים והחיים שלנו רק יהיו יותר נוחים בגלל היוזמה והעשיה והמראה כנראה לא בדיוק משנה.
    סגור