השוק

אילון מאסק בזינוק מפלצתי: זה ההון שצבר בשבוע בלבד

אילון מאסק עקף בחודש האחרון את ג'ף בזוס, לא בפעם הראשונה, אבל מה שקרה מאז הופך אותו לשיאן כל הזמנים, כשהונו צמח בכמעט 40% והגיע למימדים בלתי נתפסים
מערכת ice |  3
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק)
מאסק עקף את בזוס בדירוג עשירי העולם לפני שלושה שבועות, אמנם זה משהו שכבר קרה בעבר, אבל הפעם הוא גם מצליח להחזיק את הפסגה, ועוד איך מחזיק. זה התחיל בפער של כמה מיליארדים ותוך כמה ימים התחיל לצבור עשרות מיליארדים שמפרידים בין בזוס לבין הסגן הקודם שלו שכבש את הפסגה בסערה.
מאז מאסק שבר את שיא העושר בהיסטוריה המודרנית כשהגיע לשווי של 230 מיליארד דולרים. זה קרה בסך הכל לפני כמה ימים, ומאז, המגמה הזאת לא פוסקת. מאסק כבר הגיע לשווי של 250 מיליארד רק בסוף השבוע האחרון, והיום לפי דירוג המיליארדרים של מגזין פורבס הוא כבר מציין רף חדש עם הון מוערך בכ-274 מיליארד דולר. מדובר בעליה של כ-37% בהון בתוך שבועיים, במהלכם צבר מאסק הון בשווי של כ-70 מיליארד דולר, בזמן שבזוס נמצא כבר הרבה מאחוריו עם 197 מיליארד דולר הון מוערך. 
כזכור, בתחילת השבוע חברת השכרת הרכב הרץ הודיעה כי הזמינה לא פחות מ-100 אלף כלי רכב של טסלה לצי שלה, כצעד ראשון של ענקית ההשכרה להעביר את צי הרכבים שלה לחשמל. שווי העסקה מוערך בלפחות 4.4 מיליארד דולר, כאשר מחירו של מודל 3 סדאן מתחיל ב-44 אלף דולר. מה שהביא את טסלה לזינוק של 100 מיליארד דולר למניה
אנליסטים כבר הביעו את דעתם בשבוע שעבר שמאסק יכול להגיע לטריליון דולר. איך זה יקרה? האנליסט אדם ג'ונס ממורגן סטנלי אמר כי להערכתו זה יקרה תוך חמש שנים, כאשר SpaceX תגדל לשווי של טריליון דולר, וטסלה תגדל לשווי של 3 טריליון דולר, ועל פי האחוזים של מאסק בחברה, הונו יהיה מעל 1000 מיליארד דולר - היינו טריליון. מאסק עצמו לא נשאר אדיש לדיווחים והגיב לחשבון הטוויטר UberFacts כי אמנם הוא מתכנון להגיע ראשון לטריליון דולר, אבל בדוג'קוין.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אלון מסק
    משה 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כמה כסף יש לו 1מלאך המוות לא מקבל שוחד 2לקבר לא יקח 10 אגורות 3מה דעתך אלון מסק על ה1
    סגור
  • 1.
    גועל נפש
    עליזה 10/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איך מרשים את זה?
    סגור
  • 5/12/21
    מאיר 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה גועל נפש?? קנאה? הבנאדם הגשים את עצמו ואתה פחות מצליח אז גועל נפש??
    סגור