השוק

תשובה מתחמש במזומנים: מוכר מהתיק הפרטי מניות אלעד מגורים

בשנה שעבר מימש תשובה את מרבית המניות בחברה כחלק מהפחתת הלחץ של הבנקים עליו והיום הודיע כי הוא מממש את אופציית ה-PUT שניתנה לו למכור את יתרת המניות שלו
ניצן כהן |  1
יצחק תשובה (צילום פלאש 90)
איש העסקים יצחק תשובה ממשיך במסע המימושים כשהפעם מוכר תשובה את יתרת מניות אלעד מגורים שבבעלותו בתמורה לקצת פחות מ-70 מיליון שקל. המכירה היא למעשה מימוש אופציית PUT שניתנה לתשובה כחלק מהמכירה של מרבית המניות שברשותו בשנה שעברה.
אלעד מגורים מחזיקה בשורה של נכסים באזורי ביקוש. לחברה יש היום 2,000 יחידות דיור שנמצאות בשלבים שונים של ייזום ובניה. החברה בחנה לא מכבר רכישה של 17% ממניות חברת הבניה דוניץ אולם וועדת הביקורת של אלעד דחתה את ההצעה וכפועל יוצא גם דירקטוריון החברה החליטה שלא לרכוש את המניות הללו.
אלעד מגורים לא הייתה על הכוונת של יצחק תשובה במסע המימושים שלו אולם כשפרץ משבר הקורונה והתגבר הלחץ של הבנקים ובעלי החוב שלו לצמצם את החובות הן הציבוריים שבמרכזן החוב הגדול של קבוצת דלק והן האישיים, נאלץ תשובה לממש גם את ההחזקה באלעד.
נזכיר כי בשנה שעברה נאלץ לממש תשובה את אחת ההחזקות האישיות האטרקטיביות ביותר שלו וזו ההחזקה המשותפת לו וליקיר גבאי בארה"ב - חברת סטאר הפרטית בעסקה של 1.75 מיליארד דולר. סטאר, נזכיר, מחזיקה ב-14 אלף יחידות דיור במקבצי דיור בארה"ב ובעיקר בפלורידה.
המימוש הן של אלעד (מימוש קטן) והן של סטאר היו בשיאו של המשבר אליו נקלע תשובה בשנה שעברה, משבר שנראה כי הוא מתאושש ממנו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תשובה על מר תשובה
    דודו 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במילה אחת - פנומן ! ובשתי מילים - פשוט מבריק ! ובשלוש מילים - איש עסקים ממולח !
    סגור