השוק

הנפקה עצובה: זה השווי שלפיו תנפיק גט בניו-יורק

חברת התחבורה הישראלית, שהוקמה ב-2010 וגייסה מאות מיליוני דולרים, תיסחר בנאסד"ק, אך לפי שווי נמוך בהרבה מכפי שציפתה לו בשנים האחרונות, לאחר שדחתה מספר ניסיונות הנפקה קודמים

יאיר מור |  2
Gett (צילום freepik, אתר החברה Gett)
אכזבה: חברת התחבורה הישראלית Gett הודיעה אמש (ד') כי חתמה על הסכם למיזוג עם חברת SPAC אמריקאית, שיהפוך אותה לחברה הנסחרת בבורסת נאסד"ק בניו-יורק – אך המיזוג הזה נעשה לפי שווי שבקושי מכסה את ההשקעות שנעשו בחברה ב-11 שנות קיומה.
לפי הודעת החברה, היא תתמזג עם Rosecliff Acquisition Corporation, שהונפקה בנאסד"ק במרץ האחרון, בהסכם שיכניס לקופתה את 253 מיליון הדולרים שברשות חברת ה-SPAC, ועוד 30 מיליון דולר שיושקעו על ידי המשקיעים של שתי החברות. הגיוס משקף לגט שווי של כמיליארד דולר בלבד – סכום ששווה בקושי להשקעות בחברה מאז ייסודה ב-2010, שמסתכם בכ-930 מיליון דולר ביותר מעשרה סבבים.
כידוע, גט התחילה את דרכה כמעין תחנת מוניות וירטואלית, שחסכה לאנשים את הצורך לחפש מספר טלפון של תחנה קרובה ולנהל מו"מ על המחיר. עם זאת, בהמשך היא התרחבה לניהול תחבורה עסקית וציי רכב, ואף סגרה את פעילות המוניות שלה בארה"ב זמן קצר לאחר שהשיקה אותה על ידי רכישת החברה המקומית Juno. הזיגזגים הללו כנראה לא סייעו לה, שכן במהלך השנים הוערך שוויה בכמה מסבבי הגיוס שלה בסכומים שנעו בין 2 מיליארד לכמעט 5 מיליארד דולר – ועתה, כאמור, היא מתמזגת עם חברה בורסאית לפי שווי של כמיליארד דולר בלבד, לאחר שבשנתיים הקודמות הצהירה על הנפקה קרובה ודחתה אותה פעמיים.
החברה הוקמה בתל אביב, אך ההנהלה שלה יושבת כיום בלונדון, והיא מעסיקה ברחבי העולם 800 עובדים. לטענתה, בין לקוחותיה בתחום ניהול ציי הרכב והתחבורה נמצאות יותר מרבע מהחברות הגדולות בעולם לפי מגזין פורצ'ן, ומדובר בתחום שעולה כל שנה 100 מיליארד דולר ברחבי העולם – שכ-25% מתוכם היא מבטיחה לחסוך למשתמשים בשירות הניהול שלה.
מייסד ומנכ"ל גט, דייב (לשעבר שחר) וייסר, מסר כי "אנו שואפים להפוך לסטנדרט תעשייתי בניהול הוצאות תחבורת קרקע ארגונית. הצוות שלנו בונה רשת תחבורת קרקע חובקת עולם, שמחברת בין כל הנקודות, בדומה לרשתות טלפוניות ואינטרנט. עם מחסור הולך וגובר בנהגים עקב ההלם שהקורונה גרמה לשוק, בשווקים מסוימים קשה יותר למצוא רכב עם ספק אחד בלבד, על פי דרישה. חברות ועובדיהן מחפשים שירות אמין ומודרני יותר לניהול המגוון הרחב של הספקים כדי לייעל את תחבורת הקרקע שלהן ולהגיע לאיסופים מהירים יותר ומחירים משופרים. הפלטפורמה שלנו פועלת כמרקט-פלייס עבור בעלי עניין מרכזיים: לקוחות עסקיים, המקבלים זרימת עבודה מודרנית ויעילה בכל הנוגע לניהול הוצאות, זמני איסוף מהירים יותר, כיסוי גיאוגרפי רחב יותר, יעילות מוגברת בעלויות וספקים שותפים המייצרים הכנסות נוספות באמצעות הפתרון האוטומטי שלנו בכל מקום בעולם".
מייקל מרפי, מייסד ומנכ"ל Rosecliff, הצהיר כי "עם ההקמה והרישום הראשוני של Rosecliff, ביקשנו לשתף פעולה עם חברת תוכנה בצמיחה גבוהה, הניתנת להרחבה ופועלת בשוק גדול ובלתי חדיר, במחזורים מוקדמים. לאחר תקופה של עבודה קשה ומרשימה של כל הצוות שלנו, השגנו את אבן הדרך הזו עם Gett. דייב וצוות ההנהלה שלו עשו עבודה יוצאת דופן במעבר משירות הזמנת הסעות מסורתי לפלטפורמת GTM ארגונית עולמית מובילה. עם המומחיות הנוספת שלנו מול חברות בצמיחה גבוהה ורשתות ארגוניות רחבות בארצות הברית, יעלה בידינו ליצור חדירה מהירה להזדמנויות חדשות ללקוחות, ואנו מאמינים שנוכל להאיץ את הצמיחה של Gett כדי להגדיל באופן משמעותי את ערכה עבור כל בעלי המניות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לפי ההתנהלות שלהם לא חושב
    אבנר 11/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני עבדתי איתם והתמחור שלהם לא משתלם כלכלים לנהגים, נהגים באים ועוזבים כל הזמן, לא יתקדמו ככה לשום מקום.
    סגור
  • 1.
    עוד בלוף נפוח
    יקר מידי 11/2021/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ספאק זה לפראיירים
    סגור