השוק

יצרנית הסמארטפונים הגדולה בסין מקימה מפעל שונה לחלוטין

שיאומי תקים בבייג'ינג מפעל חדש, שייצר מכוניות חשמליות. האם היא מהווה איום משמעותי על יצרנית הרכב החשמלי האמריקאית טסלה?
יאיר מור | 
הכניסה למטה שיאומי (צילום shutterstock)
שיאומי, יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם, תקים מפעל בבייג'ינג שייצר מאות אלפי מכוניות בשנה, כך פרסמה היום (ש') סוכנות הפיתוח הכלכלי הממשלתית של בירת סין, Beijing E-Town. ההודעה פורסמה בחשבונה של הסוכנות באפליקציית WeChat – שרק אתמול פרסמנו כי הממשלה נוקטת נגדה בצעדים של חרם חלקי.
 
לפי ההודעה, המפעל ייבנה בשני שלבים, ועם סיום בנייתו ב-2024 הוא צפוי לייצר 300,000 מכוניות חשמליות מדי שנה. מדובר במספר מרשים מאוד למפעל בודד, אך הוא לבדו אינו מהווה איום על יצרנית המכוניות החשמליות המובילה כיום, טסלה, שלפי הדו"ח שלה לרבעון השלישי של 2021, ייצרה תוך שלושה חודשים כ-240,000 רכבים, כך שהמספר השנתי שלה גבוה בהרבה, וצפוי לעלות עוד יותר עם פתיחת מפעל ענק סמוך לברלין בחודשים הקרובים. עם זאת, היצרנית הסינית עלולה לאיים על היצרנית האמריקאית על ידי ייצור מכוניות דומות במחיר נמוך יותר, כפי שעשתה מול אפל וסמסונג בתחום הסלולר.
כוונותיה של שיאומי להיכנס לתחום הרכב החשמלי הוכרזו בתחילת השנה, אז היא התחייבה להשקיע בו 10 מיליארד דולר ב-10 שנים. בחודש שעבר הצהיר מנכ"ל החברה, ליי ג'ון, כי המפעל הראשון והמשרדים יוקמו שניהם באזור העסקים של בייג'ינג. בחודשים האחרונים פתחה החברה חנויות סלולר רבות ברחבי המדינה, מתוך כוונה להמיר אותן בעתיד לאולמות תצוגה לרכבים החשמליים שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה