השוק

מאסק, מאחוריך: מתחרה חדשה ומסוכנת לטסלה

חברה חדשה עומדת להיכנס לשוק המכוניות החשמליות – ולמרות שהיא רק הוקמה זה עתה, היא כבר נחשבת לאיום הרציני ביותר עד כה על טסלה
יאיר מור |  7
אילון מאסק (צילום אינסטגרם, טוויטר/אילון מאסק)
שיאומי, הענקית הסינית שאין כמעט מוצר שהיא לא מייצרת, מוכרת או משווקת בצורה כזו או אחרת, הודיעה כי השלימה את הקמת חברת-הבת החדשה שלה ורישומה כיצרנית רכב חשמלי מהשורה.
החברה החדשה נקראת Xiaomi EV, דהיינו Electric Vehicles. שיאומי טוענת כי השקיעה בהקמתה 10 מיליארד יואן, שהם כ-1.5 מיליארד דולר. היא מנוהלת על ידי מייסד ומנכ"ל שיאומי, ליי ג'ון, ומעסיקה 300 עובדים. לדברי החברה, היא ביצעה בחמשת החודשים האחרונים "כמות אדירה של מחקר משתמשים" במטרה להכין את הקרקע לייצור רכבים שיביאו את האיזון המושלם בין תחושה יוקרתית למחיר נמוך יחסית.
כניסתה של שיאומי לתחום הרכב החשמלי הוכרזה כבר במרץ, אך עתה הפכה לרשמית. בזמנו אמרה החברה כי תשאף להתחרות בשוק הרכב באותה צורה שבה היא מתחרה – ומנצחת לאחרונה בגדול, כאשר באירופה היא כבר כבשה את המקום הראשון ברבעון השני, ובעולם הדיחה את אפל מהמקום השני ומאיימת על ההובלה של סמסונג – בשוק הסלולר: מכשירים שמביאים את רוב התכונות של המתחרים היקרים יותר עם פשרות מינימליות ומחירים נמוכים משמעותית, בהפרשים של עשרות אחוזים. בשבוע שעבר רכשה שיאומי את חברת הנהיגה האוטונומית Deepmotion תמורת כ-77 מיליון דולר, כדי להאיץ את היכולת שלה לפתח מערכת כזו.
לפי CNBC, מניות החברה עלו לאחר ההודעה ב-1.4% בבורסה של הונג-קונג.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ש ילמדו לעשות טלפונים כמו שצריך אחרי זה שייצרו מכוניות
    חכם ביום 09/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה סינית טיפוסית...
    סגור
  • 6.
    שיאומי היא באמת חברה מפחידה.
    שי 09/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו חברה שיודעת לפתח מוצרים בעלויות זולות ואיכות לא רעה בכלל. בתחום הטלפוניה זה די קל (כי הכל דיגיטאלי, וידוי מרכיבים מודולריים). רכב זה סיפור שונה לחלוטין וזו בדיוק הסיבה שאפל לא הצליחה להתרומם עם רכב משלה. אבל שיאומי היא לא אפל של טים, היא אפל של סטיב. המייסד עדיין שם והוא לא מפחד מכלום. מפחיד לאורך זמן, לא מאיים על טסלה כרגע או בשנים הקרובות.
    סגור
  • 5.
    צפון
    מבין 09/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Lucid is a fair rival. Lcid
    סגור
  • 4.
    חחחחחחחחחחחח
    בדיחה 09/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסלה = אפל שיאומי = שיאומי
    סגור
  • 3.
    שיאומי הוכיחה עצמה בכל צעד עד היום
    יוני 09/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עד היום.... כי השוק הזה כבר גדול עליה בסקלות וההשקעה הזו, גם במונחים סיניים מראה רק שהם לא הבינו את השוק.
    סגור
  • 2.
    לשיאומי אפילו אין דגם דיגיטלי של רכב חשמלי, זאת מתחרה?
    רונן 09/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בשנים הקרובות נשמע על עטד הרבה חברות רכב וסטרט אפ שנכנסים לשוק הרכבים החשמליים, האם הכרזה יש לה משמעות רבה? לרוב לא. למשל אפל כבר מספר שנים עוסקת בפיתוח רכב חשמלי...ועדיין אין לה אפילו חוזה יצור עם אף חברה ליצור מכוניות. עד שחלק קטן מהחברות החדשות בשוק הרכב החשמלי יתחילו ליצר כמויות משמעותיות יקח זמן ובנתיים טסלה בונה מפעלי ענק ומגדילה את היצור במעל 50% מידי שנה. טסלה מתחילה לייצר בקרוב סןללות מתוצרתה ועושה חוזים לקניית כמה שיותר סוללות מספקים חיצוניים (CATL פנסוניק ו LG chem) . טסלה הבטיחה בכך את שרשרת האספקה לשנים הבאות ובכלל לא באוח שישארו מספיק סוללות למי שיצטרף באיחור. בשנים הקרובות המתחרה היחידה של טסלה היא יכולת היצור שלה
    סגור
  • 1.
    Nonsense
    poiter 09/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    This article is nonsense. If you start now, the first car will be produces in 7 years. So the Chinese company has a long ti meto go just to show the first car.
    סגור