השוק

דירוג מניות הסופרמרקטים: זו הרשת שהמריאה עם המניה החודש

בחודש נובמבר לא היו קמפיינים מיוחדים של רשתות השיווק ולא היו מבצעים יוצאי דופן, אולי מחשש להפריע לחקירת רשות התחרות אבל הסקטור נמצא כרגע בקיפאון; אז בכל זאת איזו רשת הניבה את התשואה הטובה ביותר בנובמבר
ניצן כהן | 
איציק אברכהן (צילום סיון פרג', freepik)
תחום קמעונאות המזון נמצא בתקופה האחרונה בקיפאון עמוק. השחקנים בענף שלאט לאט מבינים את היקף החקירה שמנהלת נגדם, עומקה והסיכונים אליהם הם חשופים - שיתקו למעשה את הענף ואיתו את המניות שהיו חביבות המשקיעים רק לפני מספר חודשים.
אז בכל זאת, מי שהניבה את התשואה הטובה ביותר הייתה רשת יוחננוף שניסתה בכל זאת לגזור קופון על החקירה ויצאה במיני קמפיין. מניית יוחננוף הובילה את הסקטור עם עלייה של 4.9%, אחריה מניית רמי לוי שעלתה ב-1.6% ואחריה מניית טיב טעם שהניבה תשואה מינימלית של 0.8% אבל שופרסל, ויקטורי ופרשמרקט הפסידו כסף (4%, 6.4% ו-1% בהתאמה).
צריך לזכור שמה ששבר את גבו של הגמל היה האתר המיוחד לחרדים שהשיקה רשת שופרסל שלמעשה הראתה שהיא יכולה להוריד מחירים, אפילו משמעותית, מבלי לפגוע ברווחיות הכוללת - בעיקר כי העלתה מחירים למי שאינו חרדי וזה עורר את הזעם הציבורי שהביא לפרסום דבר חקירת הרשות והפיכתה לגלויה.
 
מחירי המזון עלולים להיות הגורם להתפרצות האינפלציונית ומזה כולם חוששים. אם רשתות השיווק היו מעלות מחירים מבלי לעשות את מה שהם נחשדות בו, הרי שהיינו יודעים שיש בעיה אינפלציונית.
אבל אם העלאות המחירים נובעת ממשחקים ספק חוקיים, הרי שאנחנו בעמוד אחר בספר והטיפול בו צריך להיות שונה ולכן תוצאה של העלאת מחירים שבאה לעולם מעבירות על חוק התחרות לא דינה כהעלאת מחירים טבעית. הטיפול בשתי העלות המחירים הוא שונה והתוצאות שלו שונות ומכאן חומרת המעשים שנחקרים עכשיו ברשות התחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה