השוק

אחרי שנה מטלטלת, יצחק תשובה בהישג מפתיע

אם בסיכומים של השנה שעברה הבון טון היה מי יספיד חזק יותר את יצחק תשובה, הרי שהבון טון בסיכומי 2021 הוא ההתאוששות שלו; בית ההשקעות לידר הכניס את מניית קבוצת דלק לרשימת המניות המומלצות שלו לשנה הקרובה
ניצן כהן |  8
עידן ולס, יצחק תשובה (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90/ משה שי)
אם הבון טון של השנה שעברה היה מי יספיד טוב יותר את יצחק תשובה וקבוצת דלק, הרי שהבון טון השנה הוא מי יצמיד סופרלטיבים מתוקים יותר להתאוששות של השנה. בית ההשקעות לידר הכניס את מניית קבצת דלק לרשימת המניות המומלצות שלו לשנת 2022 תוך שהוא נוקב במחיר יעד של 310 שקל (לעומת 245 שקל היום).
בלידר מעריכים ששנת 2022 תהיה השנה בה קבוצת דלק תשלים מהלך הוני באיתקה ותיכנס לתחום האנרגיה הירוקה. המשמעות של הדברים היא הנפקה של איתקה (אחת הרגליים האסטרטגיות של הקבוצה) שתאפשר לקבוצה להציף ערך בהשקעה הזו הן בשל העובדה כי מחירי הנפט כרגע תומכים בחברה והן בגלל פרמיית הסחירות שנלווית לאחזקות מהסוג הזה.
 
המהלך השני הוא כניסה של הקבוצה לתחום האנרגיה הירוקה שאמורה להיות פעילות משלימה לפעילות הנפט והגז של הקבוצה ולמעשה מעניקה לחברה דריסת רגל בעתיד ענף האנרגיה.
בלידר מציינים את הנהלת החברה שפעלה בשנה החולפת למיקוד העסקים של הקבוצה תוך שהיא מבצעת פעולות אגרסיביות לשיפור המצב הפיננסי שלה. כאן נזכיר את המינוי של עידן וולס לתפקיד המנכ"ל של הקבוצה בתחילת השנה במהלך שגרר הרמת גבות בשוק ההון מאחר וולס נחשב למנכ"ל צעיר שלוקח על עצמו משימה גדולה שהתכלית שלה בסופו של יום ייצוב מצבה הכלכלי של אחת החברות הגדולות בישראל.
"אנו מתרשמים לחיוב מהתוצאות ומהמהלכים הפיננסיים של קבוצת דלק, שמיקדה את פעילותה בשנה וחצי האחרונות סביב פעילות הליבה בתחום חיפושי נפט וגז טבעי. אנו מעריכים, כי המגמה החיובית בתוצאות ובסביבה העסקית צפויה להימשך גם בשנה הבאה, בעיקר תודות לתוצאות חזקות של מאגר לוויתן, שצפוי להמשיך ליהנות מביקושים חזקים בשנים הקרובות.
"אנו בדעה, שלהשלמת המהלך ההוני באיתקה חשיבות אסטרטגית רבה לקבוצת דלק ולהמשך פעילותה של איתקה, והוא עשוי להביא להצפת ערך משמעותית לקבוצה, במיוחד אם יתבצע בסביבת מחירי הנפט הנוכחית. אנו ממליצים על החברה בקניה, ובמחיר יעד של 310 שקל למניה" מסיימים בלידר.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יהלום אצל תשובה
    נסים 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מאז שיש יהלום ומאז שאין התראות ומאז הכל צומח וטוב אצל תשובה המניה יורדת וחזרה לשער של לפני ארבעה חודשים.
    סגור
  • 4.
    לך לספר.
    השכן של ביבי 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו הגיע הזמן שתשובה יחזיר לנו את התספורות שעשה - !!!
    סגור
  • 3.
    ביג דיל לידר אמרו ...א אמרו
    Yl 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האור היחידי ב דלק זה וולס אבל לציבור יש עסק עם תשובה ולכן לאור התנהלותו בעבר קשה להאמין שישנה מהרגלו השלילי אגב מה עם סימני הגז של אתיקה ש פרסמו לפני כ 6 שבועות??,,התנדפו,!!!!
    סגור
  • 2.
    למגיב שחושב על רווח. תבדוק את הקיבוצים
    דודי 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אם תלך עם האמת שלך. מאות אלפים יחזירו את הבתים שלהן. קיבוצים מושבים ובדואים. אל תיקייה חכמולוג הם שם כי אז זה התאים למדינה. לפני שהכל נהייה כלכלי. הקיבוצים עוד עושים על זה עסקים וחברות ונותנים לילדהם. לא נראה לי שאותם יפנו
    סגור
  • אכלו לי, שתו לי
    נהגוס 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חביבי - מדובר בצפונבונים שגרו בחינם עשרות שנים ליד בבלי ותיכון חדש. לא בדיוק יבשו ביצות בפריפריה. חצי מהתל אביבים היו שמחים לקבל דיור חינם בת"א ולחסוך סכומי עתק + לקבל עוד בונוס של 3 מיליון שקלים, שזה דירה מטר משם בר"ג. אכן "מקופחים"
    סגור
  • התגובה היא כנראה מ בית שתול של דלק
    Yl 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכל זב להסית את האש כמו ש בגרמניה בעבר בכל צרה האשימו את...היהודים מזל ש לא מאשימים את ביבי
    סגור
  • 1.
    תתבייש לך מר תשובה שזרקת את תושבי גבעת עמל
    דודי א 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 5
    עשית למשפחות האלה את מה שבן גוריון וגולדה עשו להורים שלנו ושלך. תמיד יהיה חלק בציבור שלא יישכח לך את זה בשביל לחסוך מיליונים בודדים זרקת אנשים תמימים לרחוב.. זה ילווה אותך עד המוות
    סגור
  • תמימים? קיבלתם דיור חינם בת"א
    נהגוס 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    במשך עשרות שנים. מה עשיתם עם מילייני השקלים חיסכון? תל אביבים אחרים, לא פחות טובים ממכם, משלמים כל החיים על הדיור שלהם. או בשכירות או במשכנתא. אתם ה"מקופחים" גרתם בחינם בצפון ת"א, ליד בבלי ותיכון חדש. בנוסף אתם מקבלים 3 מיליון שקל פיצוי. רוב הישראלים היו שמחים להתחלף אתכם.
    סגור