השוק

נופר אנרגיה תקים את פרויקט אגירת החשמל הגדול בבריטניה

חברת האנרגיה המתחדשת תקים עם קבוצת אינטרלנד פרויקט אגירת חשמל בסוללות בהספק מוערך של 349-300 מגה-ואט. הפרויקט צפוי להניב הכנסות שנתיות של כ-150 מיליון שקל
איתמר כהן | 
נדב טנא (צילום אורן בירן, pixabay, unsplash)
חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובלית, ונכנסת לפעילות בשוק האנרגיות המתחדשות בבריטניה. החברה הודיעה היום (ראשון) כי חתמה על הסכם עם קבוצת אינטרלנד (Interland) להקמת פלטפורמה ייעודית משותפת שתעסוק בייזום, פיתוח, הקמה, מימון, ניהול ואחזקה של מיזמי אגירת חשמל בבריטניה. נופר תחזיק ב-75% מהתאגיד המשותף, ואינטרלנד תחזיק ב-25% הנותרים.
במסגרת השותפות החדשה, נופר אנרגיה דיווחה הבוקר על עסקה ראשונה בפרויקט Cellarhead - פרויקט אגירת חשמל בסוללות הגדול בבריטניה ואחד הגדולים בעולם. זהו פרויקט בעל נקודת חיבור לרשת החשמל בהספק מוערך של 349-300 מגה-ואט, והספק קיבולת אגירה של כ-700 מגה-ואט שעה. החברה צפויה להתחיל בהקמתו של הפרויקט במחצית הראשונה של 2022.
עלויות ההקמה של הפרויקט צפויות להיות כ-214 מיליון פאונד (887 מיליון שקל), כאשר הוא צפוי להניב הכנסות שנתיות של כ-42 מיליון פאונד (174 מיליון שקל), והרווח התפעולי התזרימי השנתי צפוי להסתכם בכ-35.5 מיליון פאונד (147 מיליון שקל). הפרויקט צפוי להתחבר לרשת החשמל ברבעון השני של 2024. במקביל לפרויקט, השותפות מקדמת כניסה למיזמי אגירה נוספים גדולים בבריטניה.
 
שוק האנרגיה המתחדשת בבריטניה נמצא בצמיחה מתמשכת, וזאת במטרה להקטין את השימוש בדלקי מאובנים, ובהם פחם וגז טבעי. מדיניות ממשלת בריטניה כוללת יעדים להפחתת פליטות מזהמים, הכוללים צמצום פליטות ב-68% עד 2030, ב-78% עד 2035 וב-80% עד 2050 (לעומת 1990), וזאת באמצעות הגדלת הקיבולת המותקנת של האנרגיות המתחדשות.
פעילות זו מצטרפת לפעילותה של נופר אנרגיה בתחום אגירת החשמל, שבמסגרתה הקימה החברה את מתקן האגירה בקיבוץ ניר יצחק; חתמה על הסכמים בהיקף של 300 מגה-ואט שעה עם טסלה; וחיברה לרשת החשמל את מתקן האגירה של טסלה בקיבוץ שובל. בנוסף, בשבוע שעבר חתמה החברה על הסכם לייזום, הקמה ואחזקה של פרויקט אגירה בהספק של כ-400 מגה-ואט שעה עם חברת מבנה נדל"ן.
נדב טנא, מנכ"ל נופר אנרגיה, מסר כי "השותפות החדשה עם קבוצת אינטרלנד והכניסה לפרויקט האגירה הגדול בבריטניה ומהגדולים בעולם מהוות קפיצת מדרגה משמעותית נוספת של החברה, תוך מינוף יכולותיה היזמיות, תשתית ארגונית תומכת - הכוללת מערך הנדסי ותפעולי גלובאלי - וכן הפעילות בתחום אגירת החשמל בישראל".
אולג וורובייצ'יק, דירקטור בכיר באינטרלנד, הוסיף כי "אגירת חשמל בסוללות תאפשר לייצב את התנודתיות המובנית במקורות אנרגיה מתחדשים, ולהניע את המעבר לאנרגיות מתחדשות. זיהינו את תחום אגירת החשמל בסוללות כיעד צמיחה אסטרטגי בעל פוטנציאל להציף ערך משמעותי לקבוצה ולשותפים שלנו בנופר אנרגיה בטווח הארוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה