השוק

הקרב על הקנאביס הרפואי: אולמרט עקף את אהוד ברק

חברת הקנאביס הרפואי "יוניבו", שאחד היועצים שלה הוא רוה"מ לשעבר אולמרט, תייבא בבלעדיות את מוצרי Tilray. החברה שייבאה עד עכשיו את מוצרי החברה הקנדית הייתה חברת קנדוק פארמה ששייכת לאינטרקיור, בה רוה"מ לשעבר ברק, מכהן כיו"ר

מערכת ice |  3
ברק ואולמרט (צילום פלאש 90)
חברת "יוניבו", העוסקת בפיתוח, יצור ואספקת מוצרי קנאביס רפואי, היא היבואנית החדשה של חברת הקנאביס הרפואי הגדולה בעולם Tilray בישראל. יוניבו תייבא מעל 4 טון של זנים שיוקצו בבלעדיות לחברה וימכרו על ידיה בישראל. לפניה, הרישיון הבלעדי היה שייך לקנדוק פארמה, ששייכת לאינטרקיור, שבה רוה"מ לשעבר אהוד ברק משמש כיו"ר.
עסקה זו ממצבת את מעמדה של יוניבו כשחקן מרכזי בתחום הקנאביס הרפואי, המפיץ מעל-10% מכלל השוק בישראל. המשלוח הראשון של מוצרי Tilray במשקל 550 ק"ג נחת בישראל השבוע וצפוי להיכנס למכירות כבר במהלך חודש ינואר 2022. יוניבו צופה ייבוא חודשי של בין 600 ל-800 ק"ג ממוצרי Tilray, בנוסף למוצרי "חוות עמית" שבבעלות יוניבו, הנמכרים במקביל.
יוניבו היא מהחברות הבודדות בישראל בתחום הקנאביס הרפואי עם שליטה מלאה בכל שרשרת הערך. החברה מחזיקה בבעלותה מפעל המייצר מוצרי קנאביס רפואי באסדרה החדשה של משרד הבריאות ומוכרת מוצרים בתקינת IMC-GMP לכ-170 בתי מרקחת בישראל, שקיבל לאחרונה את אישור משרד הבריאות הבריטי לייצא את מוצריה החברה לממלכה המאוחדת. כמו כן, ליוניבו בית מסחר להפצה ישירה לכל חלקי הארץ והיא מחזיקה בחוות "עמית" לגידול קנאביס רפואי, שקיבלה אף היא לאחרונה את תקן GACP for medical plants מטעם ה-Control Union, שיאפשר לייצא גידולים שצמחו וטופחו בחווה ללקוחות בחו"ל.
 
יוניבו בעלת איתנות פיננסית מוכחת. מהדוחות הרבעוניים האחרונים שפרסמה החברה בחודש שעבר, עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הוכפלו הכנסות המותג "יוניבו" ל-14.5 מיליון שקל וסך ההכנסות גדלו ב-18% ל-27.7 מיליון שקל. מנכ"ל ומייסד יוניבו, גולן ביטון אמר: "יוניבו ממשיכה לבסס את מעמדה בחזית אספקת מוצרי קנאביס רפואי למטופלים בישראל. לאחר ביקור של נציגי Tilray בישראל, אנו גאים להיבחר ולהיות היבואנים של מוצרי האיכות מבית החברה הגדולה בעולם בתחום שמייצרת את המוצרים המבוקשים ביותר כיום".
במהלך הקיץ הודיעה החברה על גיוס בגובה של כ-11 מיליון שקל ממייסד ״פאלו אלטו נטוורקס״, ניר צוק. משקיעים נוספים בחברה הם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט המשמש גם יועץ עסקי. בנוסף גם יזם הנדל"ן, עידו חג'ג', משמש בחברה כיועץ עסקי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מדינת חלם
    אברהם 02/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לו מבין סם שאסור על פי חוק ברגע שהחוק מופשר באים אנשים שהיוא ראשי ממשלה ומשתלתים על תחום שמענין איך הם קיבלו ראשיון אני גם רוצה לגדל גרס מה הכשיר את הגנבים האלו להקים חברות שמגדלים סמים במליונים באישור חוקי זה עדין סמים זה מה שמראה שתי ההואודים אולמרטים וברקים הם טיוקני סמים רשמי .הם לו יכולים להתפרנס בצורה יותר מכובדת מאשר סמים שעד לו מיזמן כול מי שגידל נחשב השפל שבשפלים ומה השתנה החוק הטיפשי שיש אנשים במאסרים על מה שהם עושיםצחוק מהכול הם קיבלו מידע מקדים והשתלטו על הרישיונות
    סגור
  • 2.
    2 ראשי ממשלה הכי כושלים והפכו את עצמם לסוחרי סמים הכי
    דוד 02/2022/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עלובים. מילא עוד שסוחר סמים עושה את זה מקושי בחיים העלובים האלה עושים את זה למטרת רווח כדי לקנות להם ולמשפחות שלהם תרופות בע"ה.
    סגור
  • 1.
    ישב קצת בכלא ועכשיו חייב להחזיר את מה שפספס
    סיון 12/2021/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אנחמו מדינה של מטומטמים
    סגור