השוק

בית המשפט אישר לדלק קידוחים לכנס אסיפה לקראת מהלך דרמטי

בית המשפט אישר לדלק קידוחים לכנס את אסיפת מחזיקי יחידות ההשתתפות כדי לאשר את המהלך האסטרטגי של שינוי מבנה השותפות ורישום שלה למסחר בלונדון; הנחת העבודה היא כי רישום למסחר בלונדון יציף ערך נוסף בדלק קידוחים
ניצן כהן | 
יוסי אבו (צילום דלק קידוחים, אלבטרוס צילום אוויר בע"מ)
איש העסקים יצחק תשובה לוקח את דלק קידוחים שלב אחד קדימה לקראת רישום למסחר בלונדון. הרישום למסחר בלונדון אמור להציף ערך נוסף בדלק קידוחים כשהנחת העבודה היא שיהיה קל יותר למשקיעים הזרים לתמחר נכון יותר את השותפות מאחר ויש חברות דומות שנסחרות בה והן יכולות להוות סמן עבור החברה.
בית השפט אישר היום לדלק קידוחים לכנס את אסיפת בעלי יחידות ההשתתפות כדי לאשר (או לדחות) את המהלך שנחשב לאסטרטגי עבור בעלי היחידות (פחות עבור השותפות עצמה).
באופן עקרוני הנחת העבודה שקשה למשקיעים הזרים לתמחר נכון את דלק קידוחים בגלל העובדה שהיא מאוגדת כשותפות מוגבלת ולא כחברה ולכן נושא המיסוי מעיב על מחיר המניה. דבר נוסף שיש לזכור, לפחות לפי הנחות העבודה, התמחור של דלק קידוחים מצוי בחסר בגלל חוסר היכולת להשוות בינה לגופים אחרים שעוסקים באותו התחום בטריטוריה שונה.
 
אם כן, הנחת העבודה ששינוי מבני בדלק קידוחים, כלומר הפיכת השותפות לחברה ורישומה למסחר בלנדון יעניק פרמיה נוספת לבעלי יחידות ההשתתפות.
כאן המקום לציין שהנחת העבודה הזו של דלק קידוחים מתיישבת עם ההיגיון מאחר וישראל נחשבת ליעד מעניין עבור המשקיעים הזרים (סביבת מקרו), דלק קידוחים נמצאת בתקופה מצוינת ובאירופה מחלחלת ההכרה לחשיבות של הגז הטבעי לייצור אנרגיה, בטח כל עוד תחום האנרגיה המתחדשת לא תופס מקום מספיק מרכזי ויציב בייצור אנרגיה, מה שמביא בימים אלה למשבר ברחבי היבשת.
נתון מעניין שעולה מהחלטת בית המשפט (כב' השופט אלטוביה מגן) ופועל הן לטובת דלק קידוחים והן לטובת קבוצת דלק הוא כי זכות התמלוגים של הקבוצה לא כפופה לאישור עסקאות בעלי שליטה אם השותפות תהפוך לחברה ציבורית, וכי ניתן לבצע את היפוך השרוול (הפיכת שותפות לחברה) באמצעות הסדר לפי 350 לחוק החברות ללא אישור שר המשפטים. 
את דלק קידוחים ייצגו עוה״ד צבי אגמון, זאב גוטרייך, דניאל לוי, שיראל גוטמן-עמירה ורן שלום ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה