השוק

סערה בבורסה: הדירקטוריון מתרסק ובעל המניות המוביל מתפטר ותוקף

דירקטוריון חברת הטכנולוגיה פוםוום מתרסק: לאחר התפטרות היו"ר לפני עשרה ימים בעקבות חקירה פלילית בארה"ב, והתפטרות דירקטורית אתמול, היום מתפטר נוסף - בעל המניות הגבוה בחברה שמתריע על שיקולי ועדת האיתור לתפקיד היו"ר: "נדרש שינוי ראדיקלי בחברה"
מערכת ice |  2
ירידות בבורסה בתל אביב (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
חברת פוםפוום (POMVOM) מתפרקת, עם התפטרותו של בעל המניות המוביל, יצחק כהן, שתוקף בחריפות את התנהלות החברה וממשיך את גל העזיבות בחברת הטכנולוגיה העוסקת בפיתוח וייצור מערכת בינה מלאכותית (AI) לזיהוי תמונות לשימוש בפארקי שעשועים, אירועי ספורט והופעות, דבר שהוביל את המניה לרדת ב-2% משעות הבוקר, ובסך הכול ירידה של מעל 4% מתחילת החודש (עם עליות וירידות). פוםפוום הונפקה רק בחודש מרץ האחרון לאחר גיוס של 38 מיליון שקל, ושווי השוק שלה עומד על 254 מיליון שקל.
כהן, בעל המניות הגבוה ביותר בחברה (13.77%), הודיע על התפטרותו היום (שלישי) עם מכתב חריף שמורה על ממשל תאגידי לקוי בחברה, התנהלות החברה במחלוקת על מינוי הדירקטורים החיצוניים והצעתו להליכי האישור של שינויים משמעותיים בתגמול המנכ"ל ובעלי עניין בחברה עד להשלמת הליך מינוי יו"ר דירקטוריון קבוע ומקצועי ודירקטורים חדשים לחברה - הצעה שנדחתה. התפטרותו מגיעה לאחר שאתמול התפטרה דירקטורית נוספת דגנית בלדר.
 
נזכיר כי יו"ר הדירקטוריון, ראיין שפירו, הגיש את התפטרותו לפני עשרה ימים בעקבות חקירה פלילית נגדו בארה"ב. על פי הודעת החברה דאז, שפירו "מעורב בחקירה פלילית בקשר למסחר לכאורה בניירות ערך בארה"ב, שאינה קשורה לחברה. לטובת החברה, החליט מר שפירו לפרוש באופן מיידי מתפקידיו בחברה. להליכים כאמור אין קשר לפוםוום. להערכת החברה, לסיום כהונתו אין השפעה על עסקיה ו/או על פעילותה".
התפטרותו של שפירו מגיעה זמן קצר בלבד לאחר שהצטרף לדירקטוריון בחודש פברואר השנה, כאשר מונה ליו"ר בחודש מאי. בעל המניות המוביל, יצחק כהן, עזב את תפקיד היו"ר לאחר אי הסכמות עם חברי הדירקטוריון.
"מזה חודשים רבים שאני מתריע על ממשל תאגידי לקוי בחברה", מסר יצחק כהן, "החל באופן התנהלות החברה במחלוקת שהתגלעה ביני לבין אותם דירקטורים המהווים חלק מקבוצת השליטה (לשעבר) לגבי בחירת הדח"צים, לרבות התייחסות החברה לעמדת רשות ניירות ערך בעניין. וכלה בהליך המינוי והגדרת התפקיד של ועדת האיתור עליה הוחלט בימים האחרונים, אשר ספק רב בעיני אם באופן בו מונתה יש באפשרותה להוביל למינוי יו"ר דירקטוריון ודירקטורים שיתקנו את התנהלות הדירקטוריון והממשל התאגידי בחברה".
עוד הוסיף: "גם ההצעה שהעליתי, להשהות לעת עתה את הליכי האישור של שינויים משמעותיים בתגמול המנכ"ל ובעלי עניין בחברה (למעט הליכי אישור תגמול מנהלים הכפופים למנכ"ל), עד להשלמת הליך מינוי יו"ר דירקטוריון קבוע ומקצועי ודירקטורים חדשים לחברה, נדחתה על ידי אותה קבוצה של דירקטורים מבעלי השליטה (לשעבר) ושל הדח"צים, המקדמים שינויים אלו במרץ רב למרות שטרם חלפה שנה ממועד ה- IPO. בנסיבות הללו אינני יכול להמשיך לכהן כדירקטור בחברה, על כל המשתמע מכך. כבעל מניות משמעותי מאד בחברה אני מקווה שהודעתי זו תשמש כקריאת השכמה לדירקטוריון החברה, על מנת שישפר את תפקודו ואת הממשל התאגידי בחברה, ויעשה שימוש מושכל ונכון בועדת האיתור ויאפשר את השינוי הראדיקלי הנדרש במבנה הדירקטוריון ובאופן התנהלותו לטובת החברה ושגשוגה".
מהחברה נמסרה הכחשה לדבריו: "דירקטוריון החברה דוחה את טענותיו של מר כהן, הטוענות להתנהלות לא תקינה של חברי הדירקטוריון או לדרך פעולתו. מאז הנפקת החברה דירקטוריון החברה פעל ופועל על מנת לחזק את הממשל התאגידי בחברה וכחלק מעבודה זו מינה הדירקטוריון ועדות ביקורת, מאזן ותגמול, עסק בבחירה ומינוי של מבקר פנימי, דן בוועדותיו במדיניות תגמול לנושאי המשרה בחברה וכו'. דירקטוריון החברה פעל ופועל בכל עת לטובת החברה בלבד, על פי כללי ממשל תאגידי תקין, תוך עבודה הדוקה עם יועציה המשפטיים של החברה, ללא משוא פנים כלפי בעל מניות כזה או אחר".
"יתרה מכך, דירקטוריון החברה מינה ועדת איתור בלתי תלויה, (אשר מרבית חבריה הינם דירקטורים חיצונים), שתדון בהרכב הדירקטוריון הרצוי ותגבש המלצות על מינוי דירקטורים חדשים בו לרבות בעניין מינוי יו"ר דירקטוריון, בשים לב למקצועיותם וניסיונם לרבות בתחום פעילות החברה. דירקטוריון החברה מבקש להדגיש כי בכל הקשור לטענה כי נדונה הצעה לבצע שינויים מהותיים בתגמולי המנכ"ל ובעלי עניין בחברה, הרי שעובדתית הנושא טרם נדון בדירקטוריון החברה שכן ועדת התגמול של החברה, טרם סיימה לגבש את המלצותיה, והן כלל לא הוצגו בפני דירקטוריון החברה".
"ועדת התגמול של החברה קיימה בעת האחרונה מספר דיונים לצורך אישור מדיניות תגמול ומבנה תגמול מעודכן לנושאי המשרה בחברה. הועדה לא דנה בתגמול שינתן לבעל עניין כזה או אחר בחברה, למעט למנכ"ל החברה אשר הינו גם בעל עניין בה מכוח החזקותיו במניות החברה. יצוין כי בישיבות ועדת התגמול ודירקטוריון החברה, הצהיר מנכ"ל החברה, (לרבות בפני מר כהן), כי ככל שהדיון בתגמול לו הוא יהיה זכאי, עלול לגרום למחלוקות או עיכובים באימוץ מדיניות התגמול, הוא מציע לדחות את הדיון בעניינו האישי, על מנת לאפשר את אישור תגמולי שאר נושאי המשרה בחברה".
בחברת פוםוום ביקשו להודות למר כהן אשר "ליווה את החברה לאורך תקופה ארוכה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פשיטת רגל קרוב
    Bubble-shooter 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה פח מיום ראשון הקמת. בראש החברה אנשים לא אמינים. הסוף ידוע מראש , קופה רקע כי כסף שם לא מרווחים רק מחלקים כסף שגויס. מולי אסא יהודה מינקוביץ
    סגור
  • 1.
    מתי תפסיקו עם הכותרות המטעות ?! (ל"ת)
    מיכאל 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור