השוק

ארגון אופ"ק המורחב החליט להגדיל את קצב הפקת הנפט

הארגון פרסם היום את ההחלטה שקובעת שהחל בחודש הבא יגדל קצב הפקת הנפט ב-400 אלף חביות ליום; המטרה של חברי מדינות אופ"ק היא להפחית את לחץ הביקושים בארה"ב וללחוץ מעט את המחירים כלפי מטה
ניצן כהן | 
מתקן שאיבת נפט (צילום Paul Lowry / flickr)
ארגון מדינות אופ"ק המורחב החליט היום להגדיל את קצב הפקת הנפט ב-400 אלף חביות ליום החל מהחודש הבא. ההחלטה הייתה די צפויה והיא נועדה לסייע לארה"ב להגדיל את האספקה וללחוץ מעט את המחירים כלפי מטה. הנחת העבודה של הארגון שמחירי הנפט ימשיכו להיות גבוהים גם בשנת 2022 בעיקר בשל המשבר הפוליטי בין אירופה לרוסיה.
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, אומר שהביקוש לדלק למכוניות בארה"ב עלה בשבוע שהסתיים ב-24 בדצמבר לכ-9.7 מיליון חביות ביום והוא התקרב לרמת השיא שנרשמה בקיץ של כ-10 מיליון חביות ביום. עלייה חדה זו התרחשה על רקע ההכנות של משקי הבית לחג המולד והשנה החדשה, בו משקי הבית מגדילים את הביקושים לדלק המשמש לתחבורה.
 
הביקוש לדלק מטוסים עלה גם כן בסוף השנה והוא הגיע לכ-1.6 מיליון חביות ביום. "ה-EIA מעריך כי עליית התחלואה הנובעת מהתפשטות וריאנט אומיקרון צפויה להביא לירידה בביקושים לתזקיקי נפט. אולם, בהמשך 2022 הביקושים צפויים לעלות חזרה ואף לחזור לרמה גלובלית שהייתה טרום התפשטות נגיף הקורונה של כ-99-100 מיליון חביות ביום". 
המסקנה המתבקשת, אומרים אנליסטים בארה"ב שמסקרים את שוק האנרגיה כי מחירי הנפט לא יבלמו בקרוב אלא יופחת מהם מעט הלחץ מה שיאט את קצב עליית המחירים. 
בפמן מעריך כי במידה, ולמרות הקשיים השונים, רוסיה תפעיל את צינור הגז Nord Stream 2 במידה מספקת לאירופה, צעד שהינו חשוב מאוד לפעילות הכלכלית של רוסיה, הדבר יתרום לירידה נוספת במחיר הגז טבעי האירופאי. "הפעלת צינור הגז Nord Stream 2 צפויה למנוע מעבר של ביקושים מגז טבעי לנפט, כך שצעד זה עשוי להיות בעל השפעה ממתנת על מחיר הנפט כבר בהמשך שנת 2022" הוא אומר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה