השוק

העברת השנה: צים שילמה מס הכנסה 1.6 מיליארד שקל

בעוד כולם חוגגים ממבול האקזיטים שהניבו תשלומי מס לא מבוטלים הייתה זו צים שדווקא שילמה את תשלום המס הגדול שסידר לממשלה את האפשרות לצאת עם תוכנית כלכלית שאפתנית
ניצן כהן | 
עידן עופר (צילום פלאש 90/ משה שי, ויקיפדיה)
זו מסתמנת העברת השנה. צים, חברת הספנות שבשליטת איש העסקים עידן עופר, שילמה מס בשנת 2021 בהיקף כספי כולל של 1.6 מיליארד שקל. ההעברה בפועל של המס הייתה בחודש שעבר והיא זו שסידרה את שורת ההכנסות של הממשלה ואיפשרה לאוצר לצאת עם התוכנית הכלכלית להורדת יוקר המחיה בעלות כספית כוללת של 4.4 מיליארד שקל.
נזכיר כי צים ביקשה במהלך השנה לשנות את שיטת חישוב המס ממס חברות לשיטת חיוב במס על יכולת שינוע מטענים. עידן עופר, יש לציין, בעל השליטה בחברה הסתייג מהבקשה הזו של צים וביקש ממנה לחזור בה. ככל הידוע צים טרם משכה את הבקשה שהעבירה לרשות המסים ולא ברור מה תהיה עמדת הרשות. אבל לאור תשלום המס הגבוה של החברה ב-2021 מובן מדוע החברה מבקשת לשנות את שיטת חישוב המס.
 
נזכיר עוד כי צים עברה בעשור האחרון תהפוכות גדולות. היא עברה הסדרי חוב מהגדולים שידעה הכלכלה הישראלית אולם בכל השנים בהן החברה הייתה תחת הסדר חוב היה זה בעל השליטה, עידן עופר שתמך בה והזרים לה מזומנים כדי לשמר את היכולת המבצעית שלה.
באופן עקרוני שוק התובלה הימית הוא שוק מעגלי, כלומר אחרי שנים טובות באות שנים רעות וכיוב'. משפחת עופר שבאה מעולם הספנות הכירה היטב את המעגליות שבעולם הספנות והמשיכה לתמוך בחברה תוך שהיא שומרת על היכולות שלה.
שוק התובלה הימית נמצא כיום בתקופה חזקה מאוד ובאופן עקרוני יש מחסור באוניות מה שמייקר מאוד את מחירי ההובלה הימית. צים, כמו שאר חברות הספנות, מעוניינת להגדיל את היכולת שלה לשנע מטענים ולכן היא רכשה לא מכבר אוניות חדשות תוך שהיא "רוכבת" על הסכמים של בעל השליטה, עידן עופר, עם מספנות ולמעשה התהליך הזה מקרב אותה לאוניות חדשות שיאפשרו לה לנצל טוב יותר את שנות הגאות בענף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה