השוק

גביית המסים השתוללה בינואר: הייטקיסטים ונדל"ניסטים הפסידו יותר?

גביית המסים מניכויים עלתה בינואר בשיעור חד של 25% והסתכמה ב-14.7 מיליארד שקל; גביית המסים מפעילות נדל"נית זינקה פי 2.4; עלייה חדה גם בגביית המע"מ שהסתכמה בינואר ב-13.5 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pexels, pixabay)
נתונים מעניינים שמפרסם היום משרד האוצר מגלים שהמצב הכלכלי בישראל באמת טוב מה שמאפשר לממן את התוכנית הכלכלית של ראש הממשלה ושר האוצר כמעט בנקל וזאת מבלי לקצץ בהוצאות המשרדים שמספקים שירותיים ציבוריים.
מהנתונים עולה כי גביית המסים מניכויים (שהוא נתון חשוב מאוד ואולי אפילו החשוב ביותר) זינקה בינואר ב-25% בהשוואה לגבייה בחודש ינואר 2021 והסתכמה ב-14.7 מיליארד שקל לעומת 11.4 מיליארד שקל בחודש ינואר 2021. ברשות המסים מייחסים את העלייה החדה בגביית המסים מהסעיף הזה מתשלומי מס שנבעו מרווחים של הייטקיסטים שמימשו אופציות שהיו להם בעקבות האקזיטים של השנה שעברה.
 
נתון מעניין נוסף הוא גביית המסים משוק הנדל"ן הרותח וגם התמונה מדהימה. גביית מיסי הנדל"ן זינקה פי 2.4 והסתכמה ב-2.4 מיליארד שקל לעומת מיליארד שקל בחודש ינואר אשתקד.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא גביית המע"מ בינואר שממשיך להצביע על התאוששות ענפי המסחר בישראל, עלתה ב-21% והסתכמה ב-13.5 מיליארד שקל לעומת 10.1 מיליארד שקל בחודש ינואר 2021.
כאן המקום לציין כי גביית המסים בינואר מניכויים עלולה להתברר כגבייה חד פעמית ולכן לא כדאי להתבסס עליה כחומר גלם לצורך קבלת החלטות להמשך השנה. באשר לגביית המע"מ הרי שהגבייה בחודש ינואר משקפת את הפעילות הכלכלית בחודשים נובמבר ודצמבר שהייתה טובה ולא ברור עד כמה היא נמשכה לתוך 2022 בגלל משבר האומיקרון ולכן גם כאן לא כדאי לקבל החלטות מרחיקת לכת בשלב הזה.
עם כל זאת, ניתן לראות שהמצב הכלכלי בישראל הוא טוב למדיי ומאפשר לשמור על אופטימיות גם אם יהיו מהמורות בדרך ותנודתיות בגבייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה