השוק

פולירם של קרן פימי רוכשת חברה גרמנית, כמה תשלם?

החברה הגרמנית עוסקת בייצור ושיווק של מוצרים מפוליפרופילן, אלסטומרים ותרמופלסטיים כשעיקר הפעילות שלה היא מול תעשיית הרגב האירופאית; ההכנסות של החברה הגרמנית ב-2021 הסתכמו בכ-28 מיליון אירו
ניצן כהן | 
מסחר בבורסה (צילום vecteezy)
פולירם שבשליטת קרן פימי שמנוהלת על ידי ישי דוידי רכשה את הפעילות של MCT הגרמנית ב-25 מיליון אירו. MCT עוסקת בייצור ושיווק של מוצרים ותוספים מפוליפרופילן ואלסטומרים תרמופלסטיים. החברה נמצאת במערב גרמניה ועיקר פעילותה מול תעשיית הרכב האירופאית.
מנתונים שפרסמה פולירם עולה כי החברה הגרמנית סיימה את שנת 2021 עם הכנסות של כ-27.9 מיליון אירו. לאחר השלמת העסקה, פולירם תמשיך להפעיל את קווי הייצור של MCT ותשווק את מוצריה בקרב לקוחותיה, ותשתמש במערך ההפצה של MCT  לשם מכירת מוצרי פולירם בגרמניה ובמדינות נוספות באירופה.
 
תמורת הרכישה תשולם בעת השלמת העסקה, והיא כוללת גם מנגנון Earn Out, לפיו יוכלו המוכרים לקבל תמורה נוספות של עד 5 מיליון אירו, המותנים בתוצאות העסקיות של MCT בשנים 2022 ו-2023. פולירם תממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים, וזאת לאחר שבחודש שעבר השלימה הנפקת מניות בסך של כ-97 מיליון שקל.
יובל פלג, מנכ"ל פולירם: "רכישת הפעילות של MCT  היא חלק מיישום האסטרטגיה העסקית של החברה, לצמוח הן בצורה אורגנית והן באמצעות רכישות שהינן סינרגטיות לפעילות הקיימת.
"MCT היא תאגיד מבוסס הפועל עשרות שנים בגרמניה ובמדינות נוספות באירופה, והיא בעלת הסכמים ארוכי שנים עם חברות בתעשיית הרכב ובתעשיות נוספות. עם השלמת העסקה לפולירם תהיה לראשונה פעילות ייצור מקומית ביבשת אירופה, שמשתלבת בפעילות הייצור הגלובאלית שלה, שני מפעלים בישראל, מפעל בארה"ב, מפעל מיחזור באנגליה ומפעל בסין. רכישת MCT תאפשר לנו לבצע Cross Selling, במסגרתו נוכל למכור את מוצרי פולירם באמצעות מערך ההפצה של MCT ללקוחותיה באירופה, וזאת בשעה שאנו נוסיף את סל המוצרים של מוצרי MCT לפורטפוליו הקיים של החברה שאותו אנו מציעים ללקוחותינו".
את תשעת החודשים הראשונים של 2021 סיימה פולירם עם הכנסות שיא בהיקף של כ-680 מיליון שקל, ורווח נקי של כ-86.5 מיליון שקל, גידול של 82% בהשוואה לרווח הנקי בתקופה המקבילה ב-2020, הנובע הן מהצמיחה המשמעותית בהכנסות והן מגידול ברווחיות החברה. במהלך 2021, הסתכמה היקף חלוקת הרווחים של החברה לבעלי מניותיה ב-70 מיליון שקל.
לצד רכישת פעילות MCT, פולירם נערכת להגדלת כושר הייצור בהתאם לביקוש הגובר למוצריה. בימים אלה מתחילה החברה בהפעלתו של קו מיחזור ייעודי ראשון בישראל, וזאת במקביל להתקנת קו ייצור למוצרי תרכובים תרמופלסטיים הנדסיים (EP)  באתר החברה שבאנגליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה