השוק

פוטין עלה ביוקר לעשירי רוסיה: זה הסכום המטורף שאיבדו

לאור הפלישה לאוקראינה, המיליארדרים הרוסים רואים את ההון שלהם צונח כשהמתיחות מסלימה ככל שהסכסוך בגבול עם אוקראינה מתגבר. הונם של עשירי העל ברוסיה הצטמצם על רקע הסנקציות ושקיעת שוקי המניות ב-39 מיליארד דולר
מערכת ice |  1
פלישה רוסית לאוקראינה (צילום יוטיוב/ ABC News)
הונם של עשירי העל ברוסיה צנח השנה ב-39 מיליארד דולר, כאשר הסכסוך המתגבר באוקראינה עשוי להפוך את הרס העושר להרבה יותר גדול. לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שחרר ביום שלישי סנקציות על מכירת החוב הריבוני של רוסיה לחו"ל והאליטות של המדינה, ואמר שהוא יטיל סנקציות נוספות, השוק המקומי נכנס לסחרור.
גנאדי טימצ'נקו עומד בראש רשימת המיליארדרים הרוסים שראו את הונם יורד, כאשר כמעט שליש מהונו נעלם השנה, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, רשימה הכוללת את 500 האנשים העשירים בעולם. לטימצ'נקו, בן 69, בנו של קצין צבא סובייטי שפגש והתיידד עם נשיא הפדרציה הרוסית ולדימיר פוטין בתחילת שנות ה-90, יש כעת הון של כ-16 מיליארד דולר, כאשר עיקר הונו מופק מהנתח ביצרנית הגז הרוסית Novatek.
 
לפי מדד העושר של בלומברג. הונו של חבר המניות של נובאטק ליאוניד מיכלסון צנח השנה ב-6.2 מיליארד דולר, בעוד שהשווי הנקי של יו"ר לוקויל, וגית אלקפרוב, ירד בכ-3.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה לירידה של מניות חברת האנרגיה בכמעט 17%. ל-23 המיליארדרים במדינה יש כיום שווי נקי של 343 מיליארד דולר, לפי רשימת העושר, ירידה מ-375 מיליארד דולר בסוף השנה. השווקים צנחו עוד השבוע לאחר שפוטין הכיר בשתי רפובליקות בדלניות באוקראינה, מה שהוביל לכך שגרמניה עצרה פרויקט אנרגיה עם רוסיה ובריטניה.
הטלת סנקציות על חמישה מהבנקים במדינה ושלושה מהאנשים העשירים בה, כולל טימצ'נקו. כמו כן, ברשימת הסנקציות של בריטניה נמצאים בוריס רוטנברג, בן 65, ואחיינו, איגור, בן 48, שמשפחותיו עשו את הונם באמצעות חברת בניית צינורות גז Stroygazmontazh. אביו של איגור, ארקדי, אחד משותפי הג'ודו לשעבר של פוטין, מכר את חברת הצינורות ב-2019 תמורת כ-1.3 מיליארד דולר.
הוא רכש נתח מיעוט מאחיו הצעיר בוריס חמש שנים קודם לכן, כאשר שני האחים וטימצ'נקו נפגעו עם ארה"ב. סנקציות על סיפוח קרים על ידי רוסיה. בנוסף, ארה"ב מזכיר המדינה אנטוני בלינקן אמר ביום שלישי שהוא לא ייפגש עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב השבוע מכיוון שזה "לא הגיוני" בהתחשב במהלכי רוסיה באוקראינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניצול שטח ציבורי למטרות פרטיות
    אזרח 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבלן יציקות בטון משתמש בשטח ציבורי של סניף דואר ברחוב רמז 7 לוד למטרת עסקיו וענייניו -ביזיון !לתשומת לב משרד התקשורת .
    סגור