השוק

מענקים וסיוע לאוקראינה: הבנק העולמי בפעולה דרמטית במשבר

הבנק העולמי בצעד משמעותי מעניק חבילת סיוע ענקית לאוקראינה ותמיכה גורפת במאבקה מול הפולש הרוסי. מאות מיליונים יוזרמו לממשלת אוקראינה, ותמיכה נוספת גדולה יותר תועבר בחודשים הקרובים
מערכת ice |  2
מלחמה באוקראינה (צילום pexels)
בשורות לאוקראינה בעקבות הקשיים הכלכליים לאחר הפלישה הרוסית. מועצת המנהלים של הבנק העולמי יצאה היום (שלישי) בהודעת תמיכה גורפת באוקראינה ועל החלטה לאשר חבילת הלוואות ומענקים בשווי של 723 מיליון דולר - תמיכה תקציבית לממשלת שאוקראינה שנואשת לעזרה כספית.
על פי הדיווח ברויטרס, החבילה שהעניק הבנק העולמי כוללת תוספת הלוואה של 350 מיליון דולר בנוסף להלוואה שכבר ניתנה, והגדלה של 139 מיליון דולר לאחר ערבויות שניתנו על ידי ממשלות שוודיה והולנד. בנוסף: מענקים בסך 134 מיליון דולר שניתנו על ידי איגוד של מדינות באירופה: בריטניה, ליטא, איסלנד, לטביה ודנמרק, וזה רק חלק מקרן נאמנות גדולה יותר שתעניק לאוקראינה מענקים נוספים בהמשך. בתוך כך גם יפן סיפקה מימון של 100 מיליון דולר.

בנוסף, הבנק יעבוד גם על חבילה תמיכה נוספת, גדולה יותר, שתכלול 3 מיליארד דולר לאוקראינה בחודשים הקרובים, ותמיכה גם למדינות נוספות שזקוקות לסיוע בעקבות קליטת הפליטים מאוקראינה.
על פי אתר רויטרס, דובר הבנק העולמי מסר כי הכספים יועברו לאוקראינה כבר בימים הקרובים.
 
בהצהרה שניתנה על ידי נשיא הבנק העולמי, דיוויד מלפס, הבנק העולמי עומד לצדה של אוקראינה במלחמתה נגד רוסיה שפלשה לתחומה וזהו רק הצעד הראשון מבין רבים שהבנק ינקוט כדי לסייע בהשלכות הכלכליות של המשבר העולמי.
בנק הפועלים במסר ללקוחות: תשכחו מהכסף שלכם ברוסיה
בתוך כך, בנק הפועלים הודיע אתמול (שני) על שיבושים בפעילות מול רוסיה ובמטבע הרובל הרוסי, דבר שעשוי לגרום ללא מעט בעיות ללקוחות שמבצעים פעולות מול המדינה שנמצאת כעת במלחמה עקובה מדם עם אוקראינה.
בהודעה נכתב: "לאור סנקציות בינלאומיות שונות שהוטלו בין היתר, על בנקים וחברות רוסיות, ממשלתיות ואחרות, בתקופה הקרובה יתכנו שיבושים בביצוע פעילויות של העברות כספים אל מול רוסיה ומהן".
עוד נמסר: "בשלב זה נחסמה בבנק האפשרות לבצע פעילויות במטבע הרובל הרוסי, לרבות המרות והעברות נכנסות ויוצאות, פעילות בניירות ערך רוסיים, פעילויות סחר חוץ מול גופים ברוסיה, נחסמו אף הן".
לסיום נכתב ללקוחות: "לפיכך, הוראות אשר יינתנו לביצוע פעולות באיזה מסוגי הפעילויות כאמור לעיל, לא יכובדו. אנו ממליצים להיערך בהתאם ולעקוב אחר העדכונים באמצעי התקשורת ובאתר הבנק בדבר שינויים שיכול ויחולו מעת לעת בהיקפי השיבושים וסוגיהן".

ג'ודי מוזס במחווה למען אוקראינה. צילום מסך אינסטגרם. מן הארכיון
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חי
    חי 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה עליבות המקום להיכנס ולהילחם וךהכניס כוחות ולהרתיע את הרוסים שולחים כסף הכל אצלהם כסף וזה לדיברי ביידן הדביל לא מה שהם היו עושים אם היו מתקיפים את מדינות נאטו שם הם היו ניכנסים למעורבות אז למה לא באוקראינה לא מובן שני מנהיגים חרה בלבן פוטין ןביידן
    סגור
  • 1.
    לנהל מדינה
    דניאל 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תארו לכם שלבנון היו מציבים את החיזבאללה באופן רשמי בגבול לבנון, האם היינו מסכימים לכך? הסכסכן ביידן ביקש לצרף את אוקראינה לנאט"ו זה אותו הדבר לרוסיה. ובדיוק אותה תגובה ללבנון מגיב פוטין לאוקראינה. לשים את האוייב על הגבול.אז לפני שמעבירים ביקורת על פוטין צריך לבדוק אם ביידן עדיין נורמלי או סנילי כי אז גם לנו הוא יעשה אותו הדבר. האומה הכי גרועה ורעה ובוגדנית היא ארה"ב.
    סגור