השוק

הבנק הדיגיטלי חושף: תשלום של דמי מנוי במקום עמלות

הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע "one-zero" חושף חלק מהמודל העסקי שלו; הבנק שלח היום הודעה לרשימת ההמתנה שלו המונה 75 אלף איש עם דוגמה ראשונה למודל העסקי
ניצן כהן |  13
אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה, freepik)
הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע, one-zero שלח היום ( לרשימת ההמתנה הנאה שלו שמונה 75 אלף ממתינים) טיזר שיווקי לקראת ההשקעה הרועשת של הבנק. במסגרת הטיזר השיווקי חשף הבנק חלק מהמודל העסקי הקמעונאי שלו והוא יהיה תשלום דמי מנוי חודשיים בתמורה לשורה של שירותים בנקאיים שנגבים היום כעמלות נפרדות (ולא זולות בכלל) בשאר הבנקים.
לא צריך ליפול מהרגליים מהמודל של תשלום קבוע תמורת שירותים בנקאיים, שאר הבנקים כבר מיישמים את המודל הזה, שנכפה עליהם על ידי בנק ישראל. אם כן, למה בכל זאת זה מעניין? בעיקר כי הוא כולל שירותים שלא נכללו בתשלומים הקבועים של שאר הבנקים והם תשלומים כבדים מאוד למשק הבית הממוצע בישראל של 2021.
 
כך למשל דמי המנוי יכללו עמלת שורה, דמי כרטיס אשראי (למי שלא זכאי לפטור), עמלות מט"ח (שהן לא זולות באופן עקרוני) ואף עמלה על הוצאת ערבות בנקאית להשכרת דירה. אלה הן עמלות מרכזיות בניהול חשבון בנק אבל עדיין יש שתי תעלומות הנוגעות למודל של הבנק והן: כמה יעלה המנוי ועד כמה הוא ישתלם למשק הבית הממוצע? ונושא עמלות בניירות ערך שהן רכיב מרכזי, אפילו מרכזי מאוד בכל הנוגע לגבייה של עמלות ממשקי הבית.
כאן המקום לציין שהשקת הבנק הדיגיטלי אמורה להיות המפץ הגדול בעולם הבנקאות. הבנק נשען על יכולות טכנולוגיות גבוהות, מערכי בינה מלאכותית וכן הלאה מתוך אמונה שבמרבית הפעולות אין בכלל צורך בבנקאי, אבל בכל זאת צריך הוא שם. המודל הזה מאפשר לבנק הדיגיטלי לפעול בממצבת כוח אדם קטנה יחסית ויעילה שתומכת במודל של הוצאות נמוכות ועמלות נמוכות.
בנק ישראל נערך כבר מספר שנים להשקעה של בנק חדש בישראל ולכן אף איפשר את מודל דירוג האשראי הפרטי, בנקאות פתוחה שמעבירה את הבעלות על המידע שנצבר בבנקים ללקוח עצמו, מעבר בנק בקליק וכן הלאה. כל אלה אמורים לעשות את המעבר בין הבנקים לקל, פשוט ומהיר ואם ניתן לגזור מהתחרות בין חברות הסלולר אז הרי שעצם היכולת של הלקוח לעבור חברה - היא זו שמהווה את התמריץ לבנק לשפר את השירות ולהנגיש אותו.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    השקה של בנק חדש
    רונן מנוח 03/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא "השקעה של בנק חדש"
    סגור
  • 11.
    נראה שהבנק החדש לא למד דבר . עוד קומבינה בשם אחר (ל"ת)
    אז למה לעבור 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    בבנק יהב כמעט ואין עמלות
    שי 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמנם יהב בנק קטן, אבל אני לא רואה סיבה למה לא להצטרף לבנקים הקטנים. לרוב אין הרבה תור לפקיד, יש יהב call, יש אתר אינטרנטי. עוד מחכה לשוס של one zero, כי כרגע בנק חדש שגובה דמי מנוי חודשיים, ללא פקידים, לא נשמע כזאת חוויה. למשל: בנק שיעזור לי לחסוךכסף בהוצאות החודשיות, או בנק שיתריע לפני פעולה שתפגע לי בדירוג האשראי, או בנק שיתממשק טוב יותר עם כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים, או בנק שיתריע לי כשמנייה שאני מתעניין בה עולה ושווה לקנות, בקיצור לא חסרות נקודות שבהן בנקים יכולים להיות יעילים, דמי מנוי זה לא אחד מהם.
    סגור
  • בנק יהב...
    . 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחיר לואו קוסט ושרות לואו קובי....
    סגור
  • 9.
    מצחיק , בסופו של דבר אין כמו בנק
    דנידין 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני חודש עשיתי סקר בין 2 הבנקים לגבי הלוואה לרכב . בסוף התברר שדרך מיטב דש הכי זול על חשבון קרן ההשתלמות . רק מה עבר שבוע , עבר שבועיים. אוטוטו הרכב מגיע ואין כסף, חתמתי על הכל , מיילים , כל פעם שעה . בסוף נכנס חצי מהסכום , שאלתי למה וזאת אחרי המתנה , היתה בעיה . בקיצור העברתי מהבנק את הכסף ואני כבר מבין שמה שזול זה יקר וחבל על הזמן אז תעשו לי טובה אי מוכן לשלם עבור שירות ובזמן . כואב לי שכמות הסניפים והעובדים מצומצמים ואין כבר יחס אישי אז לכל מי שיש כסף תקימו בנק עם עמלה מכובדת אבל עם שירות כמו פעם ואנחנו נבוא.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    שיעשו מנוי 29 שח לחודש לכל החיים (ל"ת)
    לא משנה 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    סוף לחזירות
    איפה נרשמים לבנק? 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנקים תלמדו
    סגור
  • 6.
    וכמה דמי המנוי? (ל"ת)
    Udi 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מה זה?
    חכם בלילה 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באמת שלא הבנתי כלום. כמה נשלם, איך נשלם. משתלם, לא משתלם. מי כתב את גיבוב השטויות הזה?
    סגור
  • 4.
    הם הולכים להתרסק
    גל 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בינה מלאכותית עאלק
    סגור
  • 3.
    עמלות זה יותר הוגן מדמי מינוי
    עמליה המתעמלת 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עמלות אתה משלם לפי פעילותך. דמי מינוי הם קבועים בלי קשר לפעילותך. כמו דמי מנוי שך חדר כושר. אז נראה לי שהגימיק הזה דווקא לא יועיל.
    סגור
  • 2.
    ~~~ עוד חרטא בפיתה!! שילך להשתעשע ?? ~~~ (ל"ת)
    שמפו 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    חחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    יוני 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור