השוק

שופרסל חטפה מהצרכנים: ההכנסות והרווחים בירידה

קבוצת שופרסל פירסמה את הדוחות הכספיים לשנת 2021. לפני פרסום הדוחות המניה ירדה ב-1.28%. איציק אברכהן מסכם את השנה האחרונה בתפקיד, שנה שאולי ירצה לשכוח
מערכת ice |  14
יקי ודמני יו"ר שופרסל (צילום מאיה קפל, פלאש 90/ יוסי אלוני, יונתן זינדל)
קבוצת הקמעונאות שופרסל פירסמה היום (שלישי) את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2021 ולרבעון האחרון לשנה, למרות שבשופרסל מנסים לצייר תמונה של תוצאות עסקיות מצויינות, בפועל, הרווח הנקי גדל בשנת 2021 כולה רק ב-2%, אך צלל ב-17.1% ברבעון האחרון. ההכנסות בשנה קטנו ב-3.1%. 
בשנת 2021 כולה: הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-14.8 מיליארד שקל בהשוואה לכ-15.2 מיליארד שקל ב-2020, מדובר בקיטון של כ-3.1%, המכירות בסניפים זהים ירדו בכ-5.6%. את הירידות מייחסים בשופרסל להשפעה של משבר הקורונה גם במגזר הקמעונאות וחזרת המשק לשגרה. ה-EBITDA בשנת 2021 הסתכם בכ-1.559 מיליארד שקל, המהווים כ-10.6% מסך הכנסות החברה בהשוואה לכ-1.514 מיליארד שקל בשנת 2020 שהיוו כ-9.9% מסך הכנסות החברה. הגידול נבע בעיקר מגידול ברווח התפעולי.
 
הרווח הגולמי הסתכם בכ-4.021 מיליארד שקל, המהווים כ-27.2% מסך ההכנסות, ירידה של כ-22 מיליון שקל מאשתקד אז הרווח הגולמי היווה 26.5% מסך ההכנסות. גידול שהסבירו כשיפור בתנאי הסחר ומשינוי תמהיל ההכנסות. הרווח התפעולי לאחר הכנסות אחרות בשנת 2021 הסתכם בכ-779 מיליון שקל, בשיעור של כ-5.3% מההכנסות, בהשוואה לכ-745 מיליון שקל בשיעור של כ-4.9% מההכנסות בשנת 2020. הרווח הנקי בשנת 2021 גדל בכ-2% והסתכם בכ-393 מיליון שקל המהווים כ2.7% מההכנסות, בהשוואה לכ-387 מיליון שקל שהיוו כ-2.5% מההכנסות בשנת 2020. 
מכירות המותג הפרטי הסתכמו בשנת 2021 בכ-3.8 מיליארד שקל המהווים נתח של כ-26.6% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-3.9 מיליארד שקל המהווים נתח של כ-25.8% מסך מכירות קמעונאות המזון בשנת 2020. מכירות שופרסל אונליין הסתכמו בסך של כ-2.8 מיליארד שקל בשנת 2021 והן מהוות כ-20.5% מכלל מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-20.3% בשנת 2020. 
ברבעון הרביעי לשנת 2021,  הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי בשנת 2021 הסתכמו  בכ-3.6 מיליארד שקל, קיטון של כ-6.7% לעומת הרבעון המקביל שהיה רבעון שיא בשנת 2020. המכירות בסניפים קטנו בכ-9.5% מהרבעון המקביל דאשתקד. 
הרווח הגולמי הסתכם בכ-974 מיליון שקל בהשוואה לכ-1.047 מיליארד שקל בשנת 2020, המהווים כ-27.0% מסך ההכנסות, בדומה לשיעור הרווח הגולמי מסך ההכנסות ברבעון הרביעי אשתקד. - הרווח התפעולי ברבעון הרביעי בשנת 2021 הסתכם בכ-159 מיליון שקל, המהווים כ-4.4% ממחזור ההכנסות וזאת לעומת כ-202 מיליון שקל ברבעון הרביעי בשנת 2020, שהיוו כ-5.2% ממחזור ההכנסות. הרווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2021 הסתכם בכ-100 מיליון שקל, המהווה קיטון של כ-17% בהשוואה לרווח נקי של כ-120 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020. הקיטון נובע בעיקרו מעלייה בהוצאות המימון והשקעה בפעילות PayBox. 
 
יקי ודמני, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "קבוצת שופרסל מסכמת את שנת 2021 ואת הרבעון הרביעי לשנה זו, עם תוצאות המשקפות את המשך המובילות שלה בשוק הקמעונאות הישראלי, תוך שימור תוצאות עסקיות שהינן תוצאה של יישום אסטרטגיה רב שנתית של החברה. אסטרטגיה זו מאפשרת לחברה את מיצובה כקבוצת הקמעונאות הגדולה ביותר בישראל, אשר מובילה את תחום זה תוך כניסה לתחומים חדשים, בנוסף לתחומי הליבה בהם היא פועלת מזה שנים רבות. 
שנת 2021 התאפיינה ברובה ביציאה של מדינת ישראל מתקופת הסגרים של הקורונה שאפיינה את השנה שקדמה לה, ובכל זאת החברה הצליחה להגיע לתוצאות דומות לתוצאות השיא של אשתקד. מכירות החברה שירדו במהלך השנה הנן תוצאה ישירה של החזרה לשגרה ברוב ימי השנה, בהשוואה לימי שלושת הסגרים שאפיינו את שנת 2020. בהינתן המאפיינים של שנת 2020, תוצאות הרווחיות של הקבוצה במהלך שנת 2021, הנן תוצאות מרשימות המבטאות אמון ונאמנות מצד לקוחות החברה.  
החברה ממשיכה בחיזוק אבני הליבה באסטרטגיית הצמיחה שלה, ובראשם פעילות האונליין, רשת Be, פעילות שופרסל עסקים, שופרסל פיננסיים, מועדון הלקוחות, המותג הפרטי ועוד. באמצעותם, פועלת החברה לשיפור הצעות הערך שלה לצרכן הישראלי תוך קידום חדשנות ובידול בשוק בו היא פועלת. החברה ממשיכה בפעילות לקידום חדשנות בתחומי העשייה שלה, כולל במוצרים ושירותים חדשים, בנכסים הדיגיטליים, בחוויה בסניפים הפיזיים, בשרשרת האספקה ובשירות הלקוחות. במקביל החברה פועלת לקידום התייעלות תפעולית וחסכון בהוצאות. אנו מאמינים כי בזכות ההון האנושי האיכותי והמקצועי המצוי בקבוצת שופרסל, בזכות הניסיון והידע, התשתיות הטכנולוגיות והלוגיסטיות ובזכות החדשנות והמצוינות המאפיינות את שופרסל – נדע לתת מענה לשינויים וההתפתחויות ולהמשיך להוביל את החברה להצלחה ושגשוג גם בשנים הבאות".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    מנכל שופרסל
    007 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבא בתור הוא מנכל חברת החשמל . עופר בלוך. בסך הכול איש טוב וחכם. רק שההנהלה תחתיו מנותקת ממה שקורה בחברה וממנה מנהלים שמה שמעניין אותם זה לא לקחת על עצמם כלום. תחליטו אתם
    סגור
  • 12.
    רשת של גנבים
    בדיוק 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקבלים הנחות מהספקים ומהמיסים ובמקביל מעלים את המחירים לצרכנים. הרשת הגדולה היקרנית ביותר!
    סגור
  • לא מאמין לכתבה
    שלמה 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שום הפסדיח למי שמוכר אוכל לא למאכל אדם . פתאום פרוזנטורים .פתאום פרסומות . אני מינואר מחרים .תמשיכו למי שיש בעיה במוצר במחיר לעבור לרשתות אחרות . נדבר ברועום הבא.
    סגור
  • 11.
    חרם
    מולייר 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך להחרים את שופרסל וכל חברה חזירית שמוכרת יקר .זה עובד
    סגור
  • 10.
    הפסיקו לקנות ברשת הזו.
    ס.מ 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כלקוחה נאמנה של שנים רבות, הפסקתי לקנות ברשת תקופה האחרונה . הבנתי שזו רשת שודדת. חוסכת על חשבון הלקוח. אני קוראת לכולם, הפסיקו לקנות ברשת זו, עד שידעו לכבד את הלקוחות ויהיו פחות חזירים
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    שופרסל חטפה מהצרכנים
    רוניתא 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עוד סיבה לצניחה ברווחים (ותמוה בעיני שמערכת ice לא חשבה שלסיבה הזו יש קשר) היא ללא ספק האפלייה הבוטה והגסה שנחשפה בתחקיר בין שני סוגי אוכלוסיה. אני למשל, הדרתי את רגלי באופן נחרץ ומיידי מסניפי הרשת.
    סגור
  • 8.
    רשת יקרה
    יורי 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נכון היה להנגיש את המחירים הזולים שהרשת נהנת מהם לציבור הצרכנים. אבל לא זהו בופו של כל בלון
    סגור
  • 7.
    הם מנצלים טוב טוב את הטמטום של הצרכנים בהשוואה למתחרים
    אזרח מודאג 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גועל נפש!
    סגור
  • 6.
    הפסקתי להיות לקוח שופרסל לאחר שכפו על עובדיהם להזריק
    את הרעל 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ביי ביי שופרז"ל
    סגור
  • 5.
    רואים רק רווחים בעיינים. קצוץ על הלקוחות (ל"ת)
    רון 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 4.
    יקרים מדי
    משה 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    11 0
    פשוט לא משתלם לקנות שם-יקר וחסרה גם חווית קניה...
    סגור
  • 3.
    גנבים
    יוספוס 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הייתי קונה תרכיז לימונעמע בערך ב 11 שח. השבוע זה כבר 17. לא סליחה, 16.90 .גנבים על המדפים.
    סגור
  • 2.
    הפסקתי לקנות שם. יקר מדי ולא משתלם.
    יהודה 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    19 0
    הרגשתי שלקחו אותי שם כמובן מאליו. קצת שיעורי בית.... ומוצאים אפשרויות משתלמות בהרבה.
    סגור
  • 1.
    לא לעולם חוסן
    ממרח שוקולד 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    11 0
    וההכנסות עוד ירדו... אנחנו כמשפחה הפסקנו באופן יזום להיות לקוחות של שופרסל.
    סגור