השוק

דירוג קרנות הנאמנות: אלו הקרנות עם התשואה הטובה ביותר

העליות בשווקים במחצית השניה של חודש מרץ הביאו את קרנות הנאמנות להציג תשואות חיוביות; נזכיר, מקרנות הנאמנות נפדו בחודש מרץ כ-2 מיליארד שקל, סכום גבוה אם כי לא גבוה מספיק כדי לגרום לנזקים בתעשיה; ובכל זאת, אלה הקרנות הטובות של מרץ
ניצן כהן | 
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, פלאש 90, freepik)
השקעה בקרנות נאמנות נחשבת להשקעה תזזיתית משהו. בדרך כלל מדובר בכסף של הציבור הרחב ובדרך שלו להיחשף בצורה מושכלת לשווקים הפיננסיים. תעשיית קרנות הנאמנות מחולקת לתתי קטגוריות אולם קרנות הנאמנות המסורתיות, כלומר המנוהלות מהוות עדיין את לב ליבה של התעשיה.
בטרם ניכנס לדירוג צריך להבין את תהליכי המקרו שעוברים על תעשיית קרנות הנאמנות. תחושת העושר של הציבור בשנה האחרונה עלתה, הבורסות השיגו תשואות יפות ומכאן, הדרך לכניסה של הציבור לשוק באמצעות הקרנות - קצרה. נזכיר ברקע הדברים שעודפי הכסף של הציבור שיושב בפיקדונות הבנקאיים (וזה רוב הכסף של הציבור) אינו מניב תשואות בשל הריבית האפסית מה שמהווה זרז להכניס כסף לשווקים הפיננסיים.
 
נחזור לדירוג: באופן עקרוני בשל העובדה שהמחצית השניה של חודש מרץ הייתה חיובית הרי שהקרנות הממונפות הצליחו "לעקוף בסיבוב" את התעשיה והיכו אותה. ולכן ניתן לראות בדירוג נציגות משמעותית לקרנות הממונפות כמו שתי הקרנות של איילון שנותנות חשיפה של פי 3 לנאסד"ק 100 ול-S&P500.
נזכיר בשולי הדברים כי תשואות העברה אינן מעידות דבר על תשואות העתיד אבל בכל זאת, תשואות העבר יכולות לתת אינדיקציה לאפיק השקעה אופציונלי למי שרוצה להיחשף עם מינוף גבוה לנכסים כמו הנאסד"ק וכן הלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה