השוק

11.3 מיליארד דולר: שיא כל הזמנים בייצוא הבטחוני

משרד הביטחון מדווח על שיא כל הזמנים בייצוא הבטחוני של מדינת ישראל, היקף חתימת החוזים החדשים זינק יותר מ-30% ביחס לשנת 2020. ראש 'סיבט' במשרד הביטחון: "הביקוש למוצרי התעשיות הביטחוניות הישראליות התעצם בשנה החולפת"
מערכת ice | 
בני גנץ ואמיר אשל (צילום אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

אגף 'סיבט' לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון מדווח היום על זינוק חד בהיקף היצוא הביטחוני לשנת 2021 ועל חתימת חוזים חדשים בהיקף של 11.3 מיליארד דולר (כ-36 מיליארד שקל). מדובר בגידול משמעותי של יותר מ-30% ביחס לשנת 2020, שבה עמד היצוא על 8.55 מיליארד דולר. במהלך השנה הצליחו כ-120 תעשיות ביטחוניות, בסיוע ובתמיכת סיבט ומשרד הביטחון, לחתום על מאות חוזים משמעותיים ברחבי העולם, בהם גם מגה עסקאות בהיקפים של מיליארד דולר ויותר.משרד הביטחון מודיע: נשבר שיא כל הזמנים בייצוא הביטחוני של מדינת ישראל בשנת 2021: 11.3 מיליארד דולר (כ-36 מיליארד שקל), היקף חתימת החוזים החדשים זינק ביותר מ-30% ביחס לשנת 2020. 



שר הביטחון, בני גנץ, אומר בעקבות ההודעה: "אני מבקש לברך את התעשיות הביטחוניות הישראליות – שמספקות לישראל קודם כל עוצמה ביטחונית ועליונות טכנולוגית, וגם רווח כלכלי והגשמה ציונית כשהן מתיישבות בכל חלקי הארץ. בשנתיים האחרונות, משרד הביטחון פעל ברחבי העולם בכדי להגדיל את השוק באופן אחראי ומושכל – בין השאר באמצעות חיזוק קשרים עם מדינות האזור ומדינות שבעבר לא היו לנו יחסים איתן בעולם כולו". 


לדבריו: "הקשרים ביטחוניים הם גם חלק ממארג היחסים המדיניים של מדינת ישראל, וביכולתה לשתף פעולה עם מדינות נוספות, ואנחנו פועלים בכל הזירות לחיזוקם וליצירת בריתות חדשות. השיא בייצוא הביטחוני – הוא קודם כל אמצעי לביצור ביטחונה של מדינת ישראל".

 



בשנת 2020, תחת דירקטיבת שר הביטחון, בני גנץ ובהובלת מנכ"ל המשרד, אלוף (מיל') אמיר אשל, הגדיר משרד הביטחון את היצוא הביטחוני כאחת ממשימות העל של המשרד. בשנה וחצי האחרונות הורחב היצוא הביטחוני לשווקים חדשים, צומצמה רגולציה, הוסרו חסמים בירוקרטיים, ובוצע מאמץ שיווק אינטנסיבי בעולם, תוך התמקדות בהסכמי יצוא בין מדינות. שיתוף הפעולה בין המשרד לתעשיות הביטחוניות מתבטא בעליה חדה בהיקפי חתימת חוזים חדשים, זו השנה השנייה ברציפות. כל זאת תחת כללי אפ"י והאמנות בינ"ל. נתוני הייצוא הביטחוני לפי פילוח גיאוגרפי: אסיה והפסיפיק 34%, אירופה 41%, צפון אמריקה 12%, מדינות הסכמי אברהם 7%, אפריקה 3%, אמריקה הלטינית- 3%.

שיעור חוזי היצוא בין מדינות (GTG), שחתם משרד הביטחון זינק ביותר מפי שלושה, 3.365 מיליארד דולר בשנת 2021 לעומת 911 מיליון דולר בשנת 2020. התפלגות חתימת חוזים ע"פ היקף כספי: עסקאות גדולות ביותר מ-100 מיליון דולר (38%), עסקאות בין 50-100 מיליון דולר (18%), עסקאות 10-50 מיליון דולר (22%), עסקאות עד 10 מיליון דולר (22%).
ראש 'סיבט' במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס: "משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות מסכמים היום ציון דרך היסטורי. היצוא הביטחוני הישראלי חוצה לראשונה את הרף לנתון יצוא דו-ספרתי ומשלים זינוק של 55% בתוך שנתיים, על אף התחרות העזה והחששות מהשלכות משבר הקורונה על תקציבי הביטחון בעולם".
לדבריו, "הביקוש למוצרי התעשיות הביטחוניות הישראליות התעצם בשנה החולפת ואחד הביטויים לכך הוא הזינוק החד בעסקאות בין מדינות (GTG). במבט קדימה, המלחמה באוקראינה, לצד הסכמי אברהם, יוצרים ביקוש גבוה למערכות ישראליות בקצה הטכנולוגיה. משרד הביטחון פועל יחד עם התעשיות להמשיך את מגמת הגידול ביצוא ואף להעצימה". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה