השוק

החברה האלמונית של אילון מאסק מתפוצצת: כמה היא שווה?

בהערכת שווי חדשה, Boring של האיש העשיר בעולם שאמורה לעשות מהפכה בתחבורה, גייסה 675 מיליון דולר לפי שווי שוק של 5.7 מיליארד דולר
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום pixabay, יוטיוב/ TED)
רק בשבוע שעבר חתם אילון מאסק על העסקה לרכישת טוויטר תמורת 46 מיליארד דולר, אבל רכישת הרשת החברתית לא הייתה המהלך העסקי הגדול היחיד של מאסק בשבועות האחרונים. החברה האחרת, האלמונית יחסית של האיש העשיר בעולם, גייסה סכום עתק בהערכת שווי חדשה וגדולה. לא טסלה. לא SpaceX. החברה המשעממת שאף אחד לא שם לב אליה.
חברת Boring (זה משעמם כמו ב"מנהרות משעממות", המומחיות של החברה) בדיוק עברה סבב גיוס חדש נוסף. Boring גייסה 675 מיליון דולר לפי שווי כולל חדש של 5.7 מיליארד דולר בתהליך. קרן המייסדים, בראשות פיטר ת'יל, הייתה בין המשקיעים שהשתתפו בסבב הגיוס, וכך גם Vy Capital ו-Sequoia Capital ומשקיעים שונים נוספים.
 
הפרויקט המתמשך הנוכחי של Boring Company הוא לולאה של 29 מייל מתחת ללאס וגאס, שאמורה להעביר בסופו של דבר 57,000 נוסעים בשעה במכוניות הנוסעות לאורך המנהרה, עם 51 תחנות לאורך הדרך. החברה גם רוצה להרחיב את הרשת ובסופו של דבר לקשר את לאס וגאס ללוס אנג'לס דרך המנהרות התת-קרקעיות הללו.
זה בעצם פרויקט לא מוכח נכון לעכשיו, אבל לחברה של מאסק יש הרבה יותר כסף כדי להמשיך את הניסוי, ונראה שמספרים הולכים וגדלים של משקיעים רואים בו פוטנציאל מסוים. החברה גייסה לאחרונה כספים ב-2019, אז לקחה 120 מיליון דולר בהשקעות חדשות, לעומת שווי של 920 מיליון דולר, כלומר החברה ראתה צמיחה משמעותית בשלוש השנים האחרונות.
זה גם לא רעיון התחבורה החדש היחיד שמעלה מאסק, שהוא גם חסיד של תחבורה כביכול "היפרלופ", הכוללת תרמילים מיוחדים במהירות גבוהה שיכולים באופן תיאורטי להקפיץ נוסעים ממקום למקום במהירות של עד 600 מייל לשעה. אומרים שחברות שונות (כולל Virgin Hyperloop של ריצ'רד ברנסון) מפתחות טכנולוגיית היפרלופ, שעדיין נמצאת בשלבי התכנון המוקדמים שלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא משעמם
    יאיר 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המילה Boring היא "קידוח באדמה " באנגלית ולכן שם החברה. ממש לא "משעמם" כמו שהוזכר בכתבה
    סגור