השוק

אלפרד אקירוב מנסה לתקוע את עסקת כלל-MAX

פרסום ראשון: איש העסקים אלפרד אקירוב פנה לדירקטוריון כלל בדרישה לכנס את האסיפה הכללית למינוי הדירקטורים מטעמו שיבחנו מחדש את העסקה
ניצן כהן |  1
אלפרד אקירוב (צילום יחצ)
איש העסקים אלפרד אקירוב לא מרים ידיים ובשעה האחרונה פנה לדירקטוריון כלל במכתב חריף בו הוא דורש כינוס האסיפה הכללית של החברה, מינוי שני הדירקטורים מטעמו במטרה לבחון מחדש את עסקת רכישת/ מיזוג כלל ביטוח עם חברת כרטיסי האשראי MAX, כך נודע ל-ice לראשונה.
במכתב ששלח אקירוב באמצעות אלרוב הוא טוען שמדובר בעסקה מהותית שמשנה את אופייה של החברה ולכן יש לבחון אם היא נכונה לה ולבעלי המניות של כלל. אלרוב של אקירוב מחזיקה נכון להיום 15% מכלל ביטוח והיא מעוניינת להשתלט עליה.
 
לא ניכנס לעומקן של הטענות הטכניות שטוען אקירוב אך נזכיר כי במידה ותאושר עסקת כלל ביטוח ו-MAX הרי שכלל ביטוח תהפוך לחברת פיננסים שמוכרת ביטוח ומספקת אשראי צרכני עם בסיס לקוחות רחב.
מכאן נכונה טענתו של אקירוב כי מדובר בעסקה מהותית שחורגת ממהלך העסקים הרגיל של כלל. רק מה, העסקה אושרה כנדרש (לפחות ככל הידוע) על ידי האורגנים של החברה, כלומר היא נכונה לכלל ול-MAX ומכאן גם לבעלי המניות של החברות.
כל עוד אקירוב לא מצביע על כשלים בדרכי קבלת ההחלטות או לחילופין על פגיעה בחברה או בבעלי המניות אנחנו נשארים עם החשש שלו כי העסקה תוביל לגיוסי הון שידללו אותו או לכל הפחות יחייבו אותו להזרים סכומים משמעותיים כדי לשמור על חלקו.
אין חולק כי זהות הדירקטורים שמעוניין אקירוב למנות היא מרשימה (אהרון פוגל ודוד גרנות) אך בכלל טוענים כי מינוי של דירקטורים נוספים בעת הזו עלול לסרבל את השלמת העסקה ואף לפגוע בה, מה שמוביל למסקנה (בכלל) שאין צורך במינוי הדירטורים הנוספים. את המסקנה הזו דוחה אקירוב מכל וכל ודורש כינוס האסיפה הכללית לכפות את מינוי הדירקטורים מטעמו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העירקי הזה לא מתיאש ומתעייף
    ח 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תעיפו אותו כבר
    סגור