השוק

בכיר באו"ם: "מיליונים בעולם ימותו בגלל סגירת נמלי אוקראינה"

ראש תכנית המזון העולמית של האו"ם, פנה לפוטין בראיון ל-CNN, ו"התחנן" בפניו לאפשר את פתיחת הנמלים: "אם יש לך לב בכלל לשאר העולם, בלי קשר למה שאתה מרגיש לגבי אוקראינה, אתה צריך לפתוח את הנמלים האלה"
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין, ג'ו ביידן (צילום ויקיפדיה, CBS News)

דואגים לעצמם במסווה של סולידריות? דיוויד ביסלי, ראש תוכנית המזון העולמית של האו"ם, "מתחנן" בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפתוח מחדש את נמלי הים השחור של אוקראינה , בטענה ש"מיליוני אנשים ברחבי העולם ימותו בגלל שהנמלים האלה נחסמים", כך עולה מראיון שהעניק ביסלי ל-CNN. כשנשאל מה הוא יגיד ישירות לפוטין, הוא הוסיף: "אם יש לך לב בכלל לשאר העולם, בלי קשר למה שאתה מרגיש לגבי אוקראינה, אתה צריך לפתוח את הנמלים האלה".


אוקראינה ידועה כאסם או 'שק הלחם' של העולם", זאת כאשר בגוף התקשורת האמריקאי מסבירם כי המדינה, היא בין חמשת היצואניות המוביליות של מגוון מוצרי מפתח חקלאיים, כגון: תירס, חיטה ושעורה, על פי משרד החקלאות האמריקאי, וכן כי בשנת 2021, מוצרי חקלאות היוו 41% מסך היצוא של אוקראינה.

מוצר חיוני זה תקוע במדינה שסועת המלחמה בגלל שנמל אודסה והנמלים הסמוכים נחסמו על ידי פקידים רוסים. "אם לא תפתרו את בעיית הנמל הזו ופתוחה, כלכלת אוקראינה קורסת לחלוטין" הזהיר פקיד האו"ם בראיון , אף אמר שהנמלים חייבים להיות פעילים ב-60 הימים הקרובים, לפני שהכלכלה האוקראינית תתרסק לחלוטין. "אם הטונות האלה לא יגיעו לשוק, הרבה מאוד אנשים באפריקה הולכים למות ברעב כי הם הספק הבלעדי של מספר מדינות אפריקאיות" מצטטים בערוץ האמריקאי , דברים שאמר ג'ו ביידן לאחרונה.
 


לא מדובר רק באפריקה ובמדינות המערב. על פי הודעת משרד החקלאות, גם מדינת ישראל מייבאת בשגרה מרוסיה ומאוקראינה כמחצית מכמות החיטה למאכל. בשבוע שעבר הודיעה המשרד כי כחלק מאסטרטגיה לטווח הארוך, ובמטרה להבטיח ייבוא רציף של חיטה למאכל, ישראל הוכרה על ידי ארה"ב כמדינה זכאית להשתתפות בתכנית האשראי ליצוא, המאפשרת גמישות בתשלום היבואנים לרכישת חיטה וגרעינים ממקורות אמריקאים. במסגרת זו, מחלקת החקלאות האמריקאית מספקת עד 18 חודשי ערבות אשראי עבור המוסדות הפיננסיים אליהם מועבר התשלום ליצואנים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נימאס
    צח 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לירצוח את פוטין ולערוף את ראשו מייד
    סגור