השוק

המשבר בשופרסל: איילת בן עזר לא תמשיך בדירקטוריון החברה

על רקע המשבר הניהולי בשופרסל והבחירות הצפויות לדירקטוריון החברה, הודיעה הדירקטורית איילת בן עזר שלא תמשיך לכהונה נוספת בדירקטוריון; הנחת העבודה היא כי המוסדיים יצליחו להביא לבחירתו של איציק אברכהן ליו"ר החברה
ניצן כהן | 
עופר בלוך מנכ"ל שופרסל (צילום יוסי וייס)
המשבר הניהולי בשופרסל עולה מדרגה רגע לפני האסיפה הכללית שאמורה לבחור דירקטוריון חדש. ד״ר איילת בן עזר המכהנת כמנכ"לית וסגנית נשיא אוניברסיטת רייכמן וכדירקטורית בקבוצת שופרסל במהלך 6 השנים האחרונות הודיעה למזכירת החברה כי עם תום כהונתה הנוכחית במועד האסיפה הכללית הקרובה לא תמשיך לכהונה נוספת.
לאחר פרישתה של בן עזר נראה כי נסללת דרכו של איציק אברכהן ושורה של מועמדים שנחשבים מקורבים אליו, לדירקטוריון החברה שבסופו של יום תביא לבחירתו של אברכהן ליו"ר החברה.
 
נזכיר כי שופרסל נמצאת כבר תקופה במשבר ניהולי שהחל עם פרישתו/ הדחתו של איציק אברכהן מתפקיד מנכ"ל החברה. לאחר פרישתו החלה "מתקפה" של גופים שהגישו הצעות (שלא התבקשו) לרכישת השליטה ברשת הקמעונאות הגדולה בישראל ובסופו של יום, מאחר וההצעות האלה דחקו את החברה למשבר הניהולי הרי שהמוסדיים נעמדו על רגליהם האחוריות והדיחו את יקי ודמני, יו"ר החברה והחלו בניסיונות לייצב את שדרת הניהול של הרשת.
כאן המקום לציין כי שופרסל כמו גם שאר קמעונאיות המזון נמצאות תחת חקירה של רשות התחרות בחשד כי תיאמו מחירים באמצעות ראיונות בכלי התקשורת. החקירה מציפה למעשה את נושא מחירי המזון לכל אורכם. כלומר משלב הייצור ועד לשלב המכירה ללקוח הסופי וזה אמור/ עלול להביא לצמצום המרווחים ברשתות השיווק ומכאן צמצום ברווחים שלהם.
למרות החקירה, הפרישה והיכולות של שופרסל הביאו שורה של גורמים לבקש לרכוש מניות שלה כשההצעה הבולטת (והמעניינת) הייתה של דלק ישראל שרצתה למזג את הפעילות בתחנות הדלק עם פעילות הקמעונאות של שופרסל וכך לייצר תחרות משמעותית לפז שנמצאת בתהליך משל עצמה בכל הנוגע לכניסה לעולמות קמעונאות המזון.
כך או אחרת, בשלב הזה דירקטוריון שופרסל לא נכנס למו"מ עם מי מהמציעים הצעות לרכישת החברה ותחת זו, ובלחץ המוסדיים החלה פעילות אינטנסיבית לייצב את שדרת ההנהלה שלה ולהמשיך בפיתוח העתיד של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה