השוק

דוחות שיא לנאוויטס פטרוליום: זה הרווח הנקי שרשמה

נאוויטס סוגרת רבעון ראשון עם זינוק של 94% בהכנסות ל-35.7 מיליון דולר ועלייה של 20% בהיקף ההפקה, הרווח הנקי זינק בכ-157 אחוז ל-15.2 מיליון דולר והיקף ההפקה מנכסי הנפט של השותפות עלה בכ-20%
מערכת ice | 
גדעון תדמור (צילום יחצ)
נאוויטס פטרוליום מדווחת הבוקר (שלישי) על תוצאות שיא רבעוניות של השותפות, עם זינוק בכל הפרמטרים – הכנסות, רווח תפעולי, רווח נקי והיקף ההפקה מהמאגרים המפיקים שבבעלותה. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022 נאוויטס רשמה הכנסות של 35.7 מיליון דולר, עלייה של 94% לעומת הרבעון המקביל (בנטרול הכנסות חד פעמיות), וזאת בשל העלייה המשמעותית במחיר הנפט וכן בשל הגדלת ההפקה מנכסי הנפט של השותפות ב-20%. הרווח הנקי של נאוויטס, עמד על 15.2 מיליון דולר, זינוק של כ- 157% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2021.
במהלך הרבעון נאוויטס הפיקה ומכרה כ-489 אלף חביות נפט, עלייה של כ-20% לעומת נתוני הרבעון המקביל. עיקר העלייה נבעה מהשלמה מוצלחת של הקידוחים האופקיים בשדות דנברי, שתרמו לגידול של כ-70 אלף חביות. במהלך הרבעון חלה עלייה משמעותית במחירי הנפט כך שהמחיר הממוצע לחבית נפט WTI ברבעון הראשון של שנת 2022 עמד על כ-95 דולר, לעומת מחיר ממוצע של כ-58 דולר ברבעון הראשון של שנת 2021 - עלייה של כ-64 אחוז. מחירי הנפט המשיכו לעלות אף לאחר תום הרבעון הראשון.
 
ה- EBITDAשל נאוויטס ברבעון הראשון זינק ב- 165%  ל-25.4 מיליון דולר, זאת לעומת כ-9.6 מיליון דולר ברבעון המקביל (בנטרול הכנסות חד פעמיות). פרויקט בקסקין תרם ל- EBITDA של השותפות כ-16.1 מיליון דולר והנכסים היבשתיים תרמו ל-EBITDA כ-11.8 מיליון דולר.
נאוויטס מציגה לראשונה נתוני IRR לפרויקטים שבבעלותה, והנמצאים בשלבי פיתוח או הפקה. הנתונים משקפים תשואות גבוהות ואטרקטיביות בכל קנה מידה, הן ברמת הפרויקט והן על ההון המושקע. הנתונים המוצגים מתייחסים לפרויקט בקסקין והנכסים היבשתיים, וכן לפרויקט שננדואה, הנמצא בפיתוח ואשר מימונו, ובכלל זה הזרמת כל הון העצמי, הושלמו ובוצעו במלואם.
בהמשך לאסטרטגיית נאוויטס לאתר נכסי נפט הזדמנותיים בעלי פוטנציאל רב ובהמשך לדיווח קודם של השותפות על רכישת 65% בתגליות נפט מוכחת באיי פוקלנד, כשהעיקרית שבהן הינה תגליתSea Lion , פרסמה השותפות דו"ח משאבים מותנים מעודכן לפרויקט, שהוכן על ידי NSAI . הדו"ח קובע כי חל גידול משמעותי בהיקף המשאבים, כאשר חלקה של נאוויטס מסתכם בכ-293 מיליון חביות בקטגוריית 1C וב- 463 מיליון חביות בקטגורית 2C.
נאוויטס מעדכנת כי עבודות הפיתוח של פרויקט הדגל של השותפות, פרויקט שננדואה (388 מיליון חביות), אשר הגיע ל FID -ולסגירה פיננסית במהלך שנת 2021 , מתקדמות כמתוכנן על פי הלו"ז והתקציב של הפרויקט, עם השלמת התכנון ההנדסי של הבארות ,תכנון מתקדם של עבודות הקידוח והזמנת הציוד הנדרש לצורך כך. פרויקט שננדואה צפוי להתחיל בהפקה מסחרית בסוף שנת 2024, בהיקף של כ-80,000 חביות ביום .
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור:  "נאוויטס מדווחת על תוצאות מצוינות לרבעון ראשון, המשקפות צמיחה אמיתית הנובעת מגידול בהפקה ומהמגמה הנמשכת של עליית מחירי הנפט. כיום, יותר מתמיד, כולנו מבינים את החשיבות שביצירת מקורות אנרגיה מגוונים וברור כי הנפט יישאר מרכיב עיקרי והכרחי עוד שנים רבות וארוכות. נאוויטס מוכיחה כי מיישמת בהצלחה  אסטרטגיית  איתור ורכישת נכסי נפט בתנאים הזדמנותיים במגמה לפתחם ולהשביחם, תוך יצירת תזרים משמעותי, רווחיות וערך רב למשקיעי השותפות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה