השוק

המפץ בשוק הביטוח: הפיקוח אישר לווישור לקנות את איילון

מה שמסתמן כמפץ הגדול בעולם הביטוח יוצא לדרך; ווישור שפועלת בתחום השורטק קיבלה את אישור הפיקוח להשלים את רכישת השליטה באיילון: "מברכים על כניסתם של צבי וענת ברק לגרעין השליטה בקבוצה"
ניצן כהן | 
ניצן צעיר הרים יוחנן דנינו ואמיל וינשל ווישור (צילום רמי זרנגר)
מה שמסתמן כבעל פוטנציאל להיות המפץ הגדול בעולם הביטוח יוצא לדרך. הממונה על שוק ההון והביטוח, משה ברקת, אישר לווישור להשלים את רכישת השליטה בחברת הביטוח איילון.
ווישור היא חברת שורטק, כלומר חברת ביטוח שפועלת באינטרנט, כלומר בעולם החדש של הביטוח. החברה הייתה צריכה לחבור לחברת ביטוח מסורתית כדי להשלים סל מוצרים ראוי ו״לרכב״ על המוניטין השמרני בענף הזה.
 
לאחר פטירתו של לוי רחמי ז״ל שהיה בעל השליטה באיילון, ניצלה ווישור את העובדה כי עיזבונו היה מעוניין למכור את חברת הביטוח ווישור קפצה על ההזדמנות ועשתה את המתבקש במהלך יומרני, מאתגר ומעניין.
מכיוון שרכישת שליטה בחברת ביטוח הייתה זקוקה ווישור לאישור הפיקוח וזה התקבל הלילה כך שווישור תוכל להביא לידי ביטוי את העליונות הטכנולוגית (והמחשבתית) שלה בשילוב עם חברת ביטוח מסורתית ושמרנית למדיי במהלך שיכול להיות מפץ של ממש בעולמות הביטוח.
יוחנן דנינו, יו"ר ווישור גלובלבטק: "אנו שמחים על קבלת האישורים הנדרשים ונערכים להשלמת העיסקה לרכישת איילון וכן מברכים על כניסתם של צבי וענת ברק לגרעין השליטה בקבוצה. ווישור גלובלטק תכלול עם השלמת העסקה בנוסף לווישור ביטוח גם את איילון ביטוח, שבה רואה הקבוצה לצד מנוע צמיחה, פוטנציאל השבחה רב, סינרגיה בתשתיות התפעוליות והעסקיות, שהשילוב עם הפעילויות הדיגיטלית החדשנית של ווישור, ייצרו להערכתנו ערך מוסף ויאפשרו לקבוצה להציע ללקוחות בישראל ובחו"ל מגוון נרחב של מוצרים ושירותים מתקדמים מכל עולמות הביטוח".
בהמשך לקבלת ההיתר, נתקבל התשלום הראשון בסך של כ-100 מיליון שקל מחברת קיסריה אלקטרוניקה רפואית, שבבעלות משפחת ברק, בהמשך להסכם ההשקעה שנחתם עימה, במסגרתו יוקצו מניות ווישור לקיסריה. משפחת ברק אמורה להגיע לאחזקה של כ-39% מהונה של החברה, תמורת השקעה כוללת של כ-270 מיליון שקל.
במסגרת השלמת עסקת איילון, תרכוש ווישור גלבולטק את השליטה (כ-67%) ממניות איילון תמורת סכום של כ-462.7 מיליון שקל. בהקשר זה, דווח גם כי ביום 19 במאי 2022 נחתמה בין ווישור גלובלטק לבין מנהל העיזבון תוספת נוספת (שניה) להסכם איילון, במסגרתה סוכם כי התמורה בגין הלוואת הבעלים בסך של 55 מיליון שקל אשר גם היא נרכשה על ידי ווישור גלובלטק, תפרע ב-7 תשלומים שנתיים שווים (במקום 5 תשלומים).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה