השוק

מיקי זוהר: "נפתלי בנט ייפלט לגמרי מהפוליטיקה"

ח"כ מיקי זוהר בראיון ל-ice: "המצב הפוליטי של בנט הוא אנוש; איפה המודעות העצמית של יאיר לפיד? הוא כנראה לא מסתכל במראה וכנראה שלא מבין את גודל הסיכון", ומהם הפתרונות להורדת מחירי הדירות

אלעד ליפשיץ |  1
חבר הכנסת מיקי זוהר (צילום אורן כהן)
"הקואליציה מתפוררת, הזמן שלה קצוב", אומר היום (ראשון) ח"כ מיקי זוהר בשיחה עם ice. "הדברים מתפוררים שם מבפנים ולזה חיכינו וציפינו. צריך לזכור שהפלת קואליציה מתבצעת כשחבריה אינה מעוניינים בה יותר. הדבר הזה תלוי בכך שהם פשוט לא רוצים להיות ביחד. זה נראה שהם שם בקואליציה מתחילים לוותר אחד על השני".
כלומר, מבחינתכם הקואליציה תפיל את עצמה, מבלי שאתם תפרקו אותה באופן אקטיבי.
"בדרך כלל נפילת קואליציה תבוא מבפנים, לאופוזיציה קשה יותר לפרק אותה מבחוץ. אבל ברגע שיש אי הסכמות בתוך הקואליציה והתפוררות כבר החלה, אתה רואה בכל יום ח"כ עוזב או מגורש וזה מראה שסופה של הקואליציה קרב".
 
אתם מאמינים שיהיו לכם 61 אצבעות?
"אנחנו מקווים שכן, אבל כמו שאנחנו יודעים יש פה כל מיני דילים וסחיטות כאלה ואחרות ותשלומים כאלה ואחרים גם לרשימה המשותפת וגם לחברת הכנסת רינאוי זועבי שעכשיו רוצה לפרוש. אנחנו רואים שהקואליציה מנסה לקנות את חייה לעוד כמה שבועות או ימים, אני לא יודע כמה".
כשאתה אומר "הקואליציה", משהו מונע ממך להגיד שזה נפתלי בנט ויאיר לפיד?
"כמובן שבנט ולפיד הם השניים שמתאמצים להחזיק את הקואליציה הזאת, משום שאם הקואליציה הזו תתפרק - לפיד לא יוכל להגשים את חלומו להיות ראש ממשלה".
 
ולגבי בנט?
"נפתלי בנט ייפלט לגמרי מהפוליטיקה הישראלית. כמו שזה נראה, המצב הפוליטי של בנט הוא אנוש".
מה הכוונה המצב של בנט אנוש?
"אנחנו נסמכים כמובן על סקרים ועל סמך הקולות בשטח. זה נראה שבנט איבד את האמון של הציבור לחלוטין. גם אם הוא עובר בסקר כזה או אחר, זה נראה מופרך. כל מצביע של ימינה שתפגוש ברחוב, יאמר לך שהוא לא יצביע שוב לימינה כל עוד נפתלי בנט. אני חושב שהסיפור של בנט נגמר. לדעתי בנט כיום הוא נטול ציבור".
בתקופה האחרונה ישראל חווה עליית מחירים, המחייה נעשית עוד יותר יקרה, האינפלציה עולה. מה צריך לעשות?
"אנחנו רואים היטב שהמצב הכלכלי מדרדר, אנחנו רואים שאנשים לא מצליחים לגמור את החודש, יותר קשה היום לקנות דירות והממשלה בינתיים לא עושה כלום. המדדים מרקיעים שחקים, עליות ריבית. הממשלה אנמית".
תסביר, הממשלה אנמית.
"הם פשוט לא עושים כלום, הם מוותרים, לא באמת מבצעים פעולות אקטיביות ביחס ליוקר המחייה".
שר האוצר אשם?
"האחריות למצב היא על כל הממשלה לא על פרסונה אחת".
מחירי הדירות ממשיכים להאמיר.
"הפתרון למחירי הדיור זה רק בתוכנית מאוד רחבה הכוללת בתוכה הרבה פרמטרים, קצרה היריעה מלהרחיב אבל זה כולל היבטים של מיסוי, של הגדלת ההיצע וגם של העברת משקיעים משוק הנדל"ן לשוק ההון. הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות ולצערי הממשלה לא עושה".
 
העברת משקיעים משוק הנדל"ן לשוק הון?
"כן, צריך להפוך את ההשקעות בנדל"ן לפחות משתלמות ואת ההשקעות בהון ליותר משתלמות. למשל הפחתת מס ריווחי הון בבורסה לעומת העלאת מס רווחים מדיור. צריך לעשות צעדים שמטרתם להזיז את המשקיעים משוק הנדל"ן".
 לפיד מזהיר את הציבור מהקמת ממשלת בן גביר-נתניהו.
"תשמע, כשהוא אומר את זה נשמע לי אחד הדברים הכי מוזרים ופתטיים ששמעתי. כשהוא מזהיר ממשלת בן גביר-נתניהו בזמן שהוא יושב בממשלת לפיד-עבאס-טיבי זה לא פחות מפתטי. איפה המודעות העצמית של יאיר לפיד? הוא כנראה לא מסתכל במראה וכנראה שלא מבין את גודל הסיכון. מרוב שלפיד רוצה להיות ראש ממשלה הוא לא רואה את הסכנות הגדולות שטמונות בתוך הממשלה הזו. אנחנו רואים את המצב הביטחוני שהולך ומדרדר משום שהאויב הערבי מרים ראש. האויב הערבי מזהה שישראל חלשה, לכן הוא מרים את ראשו ופוגע בנו. בנוסף לזה אנחנו גם רואים שנוצרה בעיה קשה של משילות יהודית בארץ. אנחנו רואים שגם חלק מסוים מערביי ישראל ממש מנסים להטריד את היהודים שחיים כאן. אם זה עם הנפת דגלי פלסטין, ובין אם זה ממש התעמרות מילולית ופיזית וביהודים ברחובות. אלה דברים שצריכים להטריד את כולנו. ערביי ישראל שוכחים שהעם היהודי קיבל את המדינה הזו בזכות והוא כאן כדי להישאר".
אתה מאוד תומך באופציה של בחירות, ולא של הקמת ממשלת ימין באופן מיידי. מדוע בעצם?
"אני בעד בחירות, אני חושב שאם נלך לבחירות נביא 61, זה ריאלי. לכן אני רוצה שיהיו בחירות. הימין בלי ימינה יכול לקבל 61. ראינו בסקר שאנחנו מצליחים להביא 60, אני חושב שאם נעבוד נכון ביום בחירות נצליח להביא 61. כל מה שאנחנו צריכים זה באמת להגיע ליום בחירות, לעבוד טוב ונכון ואני באמת מאמין שזה יקרה".
זאת אומרת שמי שחשב שתם עידן נתניהו, מה יש לך להגיד לו?
"שממש לא, שיחכה בסבלנות, נתניהו כאן כדי להישאר ובעזרת ה' אם יהיו בחירות אני חושב שנתניהו ייבחר ויקים את הממשלה הבאה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אמרו את זה פעם גם על נתניהו. סימן שבנט יחזור
    סמבטיון 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אומרים את זה על כל פוליטיקאי שיש לו יותר שכל מהדוברים.
    סגור