השוק

ענקית המשחקים ניפצה את התחזיות – המניה צנחה

אנווידיה הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים במדדים החשובים ביותר ולרשום הישג ענק בתחום אליו נכנסה בכל הכוח בשנים האחרונות – אז למה המניה שלה ירדה בחדות?

יאיר מור | 
Nvidia (צילום באדיבות אנבידיה ישראל)
ענקית המחשוב Nvidia הציגה הלילה את הדו"ח שלה לרבעון הראשון של מה שהיא קוראת לו שנת הכספים 2023, שהסתיים ב-1 במאי, והצליחה להפתיע לטובה את האנליסטים.
החברה רשמה בשלושת החודשים האחרונים הכנסות בגובה 8.29 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-8.11 מיליארד דולר וזינוק של 46% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה; הרווח התפעולי עמד על 1.9 מיליארד דולר; הרווח הנקי על 1.6 מיליארד דולר; והרווח למניה על 1.36 דולר לעומת צפי ל-1.29 בלבד. בנוסף החברה ציינה כי הרווח היה גבוה משמעותית לולא נאלצה לשלם "קנס" על ביטול רכישת ענקית טכנולוגיית השבבים Arm, בסך מיליארד וחצי דולר.
 
החברה ציינה כי שני התחומים העסקיים הבולטים שלה רשמו צמיחה משמעותית: מכירות הכרטיסים הגרפיים לגיימינג עלו ב-31% ל-3.62 מיליארד דולר, בעיקר בזכות העלייה בביקוש לכרטיסים כאלה במחשבים ניידים והמכירות מרקיעות השחקים של קונסולת הסוויץ' מבית נינטנדו, שאנווידיה מייצרת את השבב שלה; ובתחום השבבים לשרתים, שעליו הסתערה בשנים האחרונות, היא רשמה הישג אידר עם צמיחה של 83% ל-3.75 מיליארד דולר, מה שהפך את שבבי השרתים לראשונה לעסק המרוויח ביותר של אנווידיה, שמשחר קיומה ב-1993 עסקה בעיקר בכרטיסים גרפיים.
למרות הנתונים החיוביים של הרבעון האחרון, החברה הזהירה כי המצב עומד כנראה להשתנות. לרבעון הנוכחי היא הציגה תחזית קודרת, של הכנסות בסך 8.1 מיליארד דולר בלבד לעומת ציפיות ל-8.54 מיליארד, לצד ירידה צפויה בשיעור דו-ספרתי במכירות הכרטיסים והשבבים לגיימינג, איבוד של חצי מיליארד דולר בהכנסות פוטנציאליות בשל הסגרים בסין והמלחמה באוקראינה ועוד. בנוסף, החברה הדגישה כי הוצאות התפעול שלה כבר עלו ברבעון הקודם ב-113% ל-3.6 מיליארד דולר, ולאור המצב העולמי המגמה לא צפויה להשתנות.
לכן, ציינה כי סמנכ"לית הכספים, קולֶט קְרֶס, כי החברה מצטרפת לשורה ארוכה של ענקיות שמודיעות על האטת גיוס העובדים החדשים, בשל מה שהמנכ"ל, גֶ'נְסֶן וואנג, קרא לו "סביבת מאקרו מאתגרת".
מניית החברה, שעלתה בשעות המסחר בבבורסת נאסד"ק אמש ב-5%, צנחה במסחר המאוחר בכמעט 7%. זאת לאחר שמתחילת השנה כבר איבדה כ-43% מערכה.
הערה: כל הנתונים בכתבה הם לפי סטנדרט GAAP, מלבד הרווח למניה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה