השוק

מי תרכוש תחנת כוח ביותר מחצי מיליארד שקל?

או.פי.סי אנרגיה מרחיבה את פעילותה בישראל: רוכשת את תחנת הכוח גת תמורת כ-535 מיליון שקל. התחנה בהספק של כ-75 מגה וואט ומספקת כיום זמינות וחשמל לדוראד
מערכת ice | 
גיורא אלמוגי מנכ"ל או פי סי אנרגיה (צילום באדיבות החברה)
חברת או.פי.סי אנרגיה בע"מ (אפסאTASE: ), בניהולו של גיורא אלמוגי, מרחיבה את פעילותה בישראל. החברה מדווחת היום, כי חתמה על הסכם לרכוש  מ'דור אלון' את מלוא הזכויות בתחנת כוח בהספק של כ-75 מגה וואט באזור התעשייה בקריית גת. הרכישה תתבצע באמצעות רכישת מלוא הזכויות בשותפות 'אלון מרכזי אנרגיה' המחזיקה בעקיפין את מלוא הזכויות בתחנת הכוח, וכן רכישת הזכויות לקבלת את תשלומי הלוואת הבעלים ש'דור אלון' העמידה בתחנה.
תחנת הכוח גת היא תחנה פרטית בהספק של כ-75 מגוואט, בטכנולוגיה קונבנציונלית במחזור משולב, המצויה על קרקע בבעלות פרטית באזור קריית גת. התחנה החלה לפעול מסחרית בנובמבר 2019, עם קבלת רישיונות ייצור ואספקה מרשות החשמל. מלוא כושר היצור של תחנת הכח נמכר כיום לדוראד, בהסכם הצפוי להסתיים, ולאחר השלמת העסקה או.פי.סי תפעל כמספק החשמל של תחנת הכח.
 
התמורה הבסיסית בעסקה עומדת על כ-535 מיליון שקל, ותשתנה בהתאם לתנאים בהסכם בקשר עם יתרות המזומן וההון החוזר בתחנה. כמו כן נקבעו מנגנוני התאמת מחיר במקרים מסוימים, לרבות פרעון מוקדם של חוב ועוד. התמורה תשולם במועד השלמת העסקה, למעט סך של 200 מ' ₪ (או סך של 300 מ' ₪ במקרה של פירעון מוקדם של החוב הבכיר של שותפות גת קודם להשלמת העסקה) אשר ישולם ביום 31.12.2023. 
השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים, בין היתר אישור רשות החשמל ורשות התחרות, קבלת אישור מנהל החוב הבכיר לתחנת הכוח להעברת הזכויות, סיום הסכם השותפות עם דוראד ועוד. או.פי.סי צפויה לממן את העסקה בהתבסס על מקורות עצמיים ו/או ניצול מסגרות אשראי ו/או גיוס הון ו/או חוב, או שילוב ביניהם.
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "רכישת תחנת הכוח גת בהספק 75 מגוואט הינה חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של או.פי.סי בישראל בייצור ואספקת חשמל לצרכני קצה ומנהל המערכת. הפעלת התחנה כחלק ממערך ייצור החשמל של או.פי.סי תאפשר ניצול מיטבי של הסכמי הגז הטבעי החדשים וכן הרחבת תמהיל הלקוחות של החברה. הרכישה הינה המשך למהלך השינוי המבני שמבצעת או.פי.סי ישראל בחודשים האחרונים, במסגרתו גם נחתמה העסקה עם חברת ורידיס לאיחוד כלל פעילויות החברה בישראל".
 
או.פי.סי אנרגיה בע"מ, הינה חברת אנרגיה המובילה את מהפכת ה-Energy Transition בישראל ובארה"ב, ומספקת חשמל באופן יעיל, אמין וסביבתי תוך שילוב אנרגיה סולארית, רוח וגז טבעי ביעילות גבוהה. בישראל, או.פי.סי הינה יצרנית החשמל הפרטית הראשונה והמובילה, המציעה ללקוחותיה פתרון אנרגטי משולב הכולל אספקת כלל צרכי האנרגיה באמצעות אתרי הייצור של החברה ובחצר הלקוחות באמצעות גז טבעי ואנרגיה סולארית, וכן הטענת רכבים חשמליים. בארה"ב, החברה פועלת באמצעות קבוצת CPV, אשר מספקת חשמל באמצעות גז טבעי יעיל ואנרגיית רוח, וכן מקימה ומפתחת תחנות כח באנרגיה סולארית ורוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה