השוק

או.פי.סי מתאוששת? אלה ההכנסות שרשמה ברבעון

החברה שסיכמה את השנה הקודמת בהפסדים של כמעט מאה מיליון דולרים, רושמת התאוששות שמיוחסת בעיקר לביקוש הגובר לחשמל ועליית מחירי האנרגיה
מערכת ice | 
גיורא אלמוגי מנכל OPC (צילום NULL)
או.פי.סי מפרסמת את הדו"ח הרבעוני הראשון שלה ל-2022, עם צמיחה בהכנסות וברווחים ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בחברה מייחסים את הגידול במדדים לביקוש הגובר לאנרגיה שמקורה בחשמל, וכן מגידול שוק הרכבים החשמליים.
ההכנסות ברבעון עלו בכ-24.5% לכ-468 מיליון שקל, בהשוואה לכ-376 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. ההכנסות ממכירות בישראל צמחו בכ-23.3% ל-428 מיליון שקל, בעיקר מתחילת פעילות הספקה וירטואלית (החל מספטמבר 2021), מעלייה בתעריפי החשמל (החל מחודש פברואר 2022), מפעילות מלאה בתחנת חדרה ומפעילות ג'ינרג'י הפועלת בתחום שירותי הטעינה של רכבים חשמליים ונרכשה במאי אשתקד, זאת בקיזוז תחזוקה לא מתוכננת ברותם והשבתת התחנה ל-12 ימים. בארה"ב ההכנסות (אשר אינו כוללות את פעילות תחנות הגז הטבעי המוצגות בסעיף חברות כלולות) צמחו בכ-53% לכ-40 מיליון שקל. 
הרווח הגולמי ברבעון טיפס בכ-54% לכ-117 מיליון שקל, לעומת כ-76 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. 
חלק החברה ברווחי חברות כלולות בארה"ב הסתכם ברבעון בכ-95 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע משיפור בתוצאות תחנת הכוח Valley בסך של כ-79 מיליון שקל, אשר אינה מגודרת ל-2022 והושפעה לחיוב מהעלייה במחירי הגז והחשמל, ומשערוך מכשירים פיננסיים בסך של כ-70 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2022. בנטרול השפעת שינויים בשווי הוגן של מכשירים פיננסיים נגזרים, הרווח בגין חברות כלולות בארה"ב ברבעון וברבעון המקביל אשתקד עומד על כ-72 מיליון שקל וכ-9 מיליון שקל, בהתאמה.
ה- EBITDA ברבעון, בנטרול הוצאות חד פעמיות, טיפס בכ-64% לכ-238 מיליון שקל, בהשוואה לכ-145 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA בפעילות CPV עלה בכ-141% לכ-123 מיליון שקל, בהשוואה לכ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה רשמה ברבעון הראשון לשנת 2022 רווח נקי של כ-104 מיליון שקל (כ-78 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות של החברה), בהשוואה להפסד של כ-5 מיליון ש"ח (רווח של כ-3 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח הנקי המתואם לרבעון, הכולל נטרול שווי הוגן של מכשירים פיננסיים נגזרים והשפעת מס בגינם, זינק בכ-174% לכ-85 מיליון שקל (כ-66 מיליון שקל מיוחס בעלי המניות של החברה), לעומת רווח של כ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (כ-28 מיוחס לבעלי המניות של החברה). 
 
הונה העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה, נכון ל-31.3.2022 עלה לכ-2.4 מיליארד שקל, לעומת כ-2.26 מיליארד שקל בסוף 2021.
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "אנחנו מציגים ברבעון הראשון גידול חד בכל מגזרי הפעילות של החברה, כאשר התוצאות המצוינות הושפעו ממספר תהליכים בישראל ובארה"ב. ה-EBITDA של CPV זינק בכ-141%, בין היתר כתוצאה מהמשך מגמת עליית מחירי האנרגיה והביקושים לחשמל בארה"ב. בישראל הפעילות הושפעה מעדכון תעריפי היצור בפברואר כתוצאה מהעלייה החדה במחירי הפחם וכן מהרחבת פעילות האספקה של החברה. 
"לאחרונה עידכנו על חתימת ההסכם עם חברת ורידיס לאיחוד כלל פעילות החברה בישראל תחת פלטפורה אחודה המספקת חשמל ופתרונות אנרגיה ייחודיים ללקוחותיה, במסגרתה ורידיס תזרים סכום של 425 מיליון ש"ח, שיתמוך בהמשך הצמיחה. במקביל אנחנו ממשיכים לפעול להכפלת כושר הייצור שלנו בארץ לכ-1,200 מגה ואט באמצעות הקמת תחנות הכוח בצומת, שורק ובאתרי צרכנים. 
"תחנות הכח שלנו בארץ ובארה"ב המונעות בגז טבעי ביעילות גבוהה במיוחד, מהוות חלק מהותי במהפכת האנרגיה הנקיה בעולם. המשבר בעולם סביב מלחמת רוסיה-אוקראינה, עליית מחירי הדלקים, בעיקר הפחם, וכן הקשיים הגלובליים בשרשרת האספקה, מדגישים את הצורך בפרוטפוליו מגוון ויעיל. ל-CPV פורטפוליו בפיתוח הכולל למעלה מ-7 ג'יגה וואט בטכנולוגיות שונות, המבטיח את המשך צמיחתה של החברה גם בשנים הבאות". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה