השוק

מנכ"ל החודש: יורם נווה שלוקח את כלל ביטוח לעולם החדש

יורם נווה הוא אחד האנשים המעניינים בכלכלה; בעוד כלל ביטוח מתמודדת עם בעל מניות לעומתי שרוצה להשפיע על ניהול החברה, הוא לקוח את כלל ביטוח לעולם החדש בו חברת ביטוח הופכת לסופרמרקט פיננסי; הוא יזם את רכישת MAX והפך את שוק הביטוח
ניצן כהן |  1
יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יורם נווה)
את סיפורו של מנכ"ל החודש נתחיל מהסוף. יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח הוא מנכ"ל החודש שלנו ובין אם עסקת המיזוג של כלל אחזקות (החברה האם של כלל ביטוח) עם חברת כרטיסי האשראי MAX תאושר ובין אם לאו, הרי שמדובר באחת העסקאות המעניינות ביותר בשוק ההון המקומי, עד כדי שהיא אמורה לקחת את כל עולם הביטוח לעידן החדש.
בטרם נעבור ליורם נווה האיש נתעכב מעט על העסקה עצמה ועל החשיבות שלה. שתי אמיתות יש בסיפור הזה: לכלל ביטוח יש כסף ול-MAX יש יכולות ונגישות למי שזקוק/ רוצה אשראי צרכני. עכשיו, תחבר את שתי היכולות האלה והנה קיבלת, סוף סוף משהו שדומה לתחרות מול המערכת הבנקאית.
 
אם העסקה תאושר הרי שכלל ביטוח תוכל להעמיד מימון משמעותי ל-MAX שבתורה תציע אותו ללקוחות שלה בריביות מעניינות. תפתח אפיקים למימון מוצרים חדשים (נניח כלי רכב), תוכל להציע פעילות של מיקרו-תשלומים ומימון כזה כשאת כל המימון תעמיד כלל ביטוח.
מעבר לזה, הרי שכלל ביטוח עצמה תוכל להציע מוצרים נוספים, נניח ביטוח דירה או מכונית ללקוחות MAX עם הטבה כזו או אחרת ותרחיב את פעילות הביטוח שלה למקומות נוספים כיד הדמיון הטובה.
את כל הטוב הזה יזם במהלך פורץ מסגרות יורם נווה. אם העסקה הזו תצא לפועל הרי שקיבלנו כאן גוף פיננסי עם יכולות שיווקיות שהיו שמורות עד כה רק לבנקים. אם העסקה לא תאושר הרי שהיא תחזור בגרסה כזו או אחרת. בכלל ביטוח או בחברת ביטוח אחרת בעיקר כי "הרכבת יצאה" וחברות הביטוח צריכות למצוא מקום להשקיע בו את כספי הלקוחות וכיום כבר מוסכם על הכל: פעילות השקעה אלטרנטיבית חייבת להרכיב את פרוטפוליו ההשקעות של עולם הביטוח.
עד כאן נושא עסקת כלל-MAX. ונחזור רגע לנווה עצמו. בכלל ביטוח מתנהל מתחת לפני השטח מאבק שליטה. אלפרד אקירוב רוצה להשתלט על כלל ביטוח. לא משנה כרגע מה הסיבות אבל כלל ביטוח יכולה לקבל בעל שליטה לעומתי ויכולה לקבל בעל מניות שאינו בעל שליטה אבל מחזיק בהשפעה משל היה בעל שליטה. 
לאחרונה ניסה אקירוב להכניס 2 דירקטורים לכלל ואם היה מצליח הרי שהיה משפיע מהותית על פעילות החברה מבלי שקיבל היתר שליטה. בסופו של יום הצליח אקירוב להכניס בהסכמה עם המוסדיים, דירקטור אחד. כלומר, קיבל השפעה אבל לא כזו שיכולה לתקוע את העבודה השוטפת ואת התפתחות החברה.
יורם נווה אינו קשור לעולם בעלי המניות שלו אבל הוא כן צריך להיות זה שיציג את החזון שלו לדירקטוריון ולנסות לגייס אותו לטובת העניין וזה לא נושא של מה בכך.
אם כן, מהלכים אלה והאתגרים בכלל ביטוח הופכים את יורם נווה למנכ"ל חודש מאי של אתר ice.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יורם נווה וחברת כלל
    לאה אורן 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מאחלת ליורם נווה שיצליח בתפקידו כמנכ"ל כלל ויעשה תשואות טובות למשקיעים וגם למקבלי הפנסיות בכלל שמושפעות משוק ההון ,ובדרך לקבל חיזוקים ומחמאות חיוביות מהלקוחות שזה בלשון המעטה לא היה בשנים האחרונות ובכך לשנות את הדעה עליהם אזי הרווח יהיה win win מפני שגם הלקוחות יהיו מרוצים וגם בעלי המניות שיהנו מאמון הציבור וייבטחו בחברת כלל . אני תקווה שהתגובה שלי תגיע לאנשים הנכונים
    סגור