השוק

ישראלי עקץ גרמנים במיליוני אירו: כך עבדה השיטה

יורי דשבסקי צפוי להיות לעמוד לדין בגרמניה וזאת מאחר והיה חלק מקבוצה עבריינית מאורגנת, אשר ביצעה עבירות מרמה נרחבות כלפי שורה ארוכה של משקיעים בגרמניה ובמדינות אחרות
מערכת ice |  8
הונאה (צילום freepik, unsplash, pixabay)
בהודעה שנמסרה היום (חמישי) מטעם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, נמסר כי יורי דשבסקי, אזרח ישראלי, הוסגר אתמול לגרמניה כדי שיעמוד שם לדין בגין עבירות מרמה בהיקף נרחב, שהתבצעו במסגרת קבוצה עבריינית, בין השנים 2016 - 2021.
דשבסקי צפוי להיות לעמוד לדין בגרמניה וזאת מאחר והיה חלק מקבוצה עבריינית מאורגנת, אשר ביצעה עבירות מרמה נרחבות כלפי שורה ארוכה של משקיעים בגרמניה ובמדינות אחרות. חברי הקבוצה הפעילו רשת של אתרי אינטרנט שנחזו להיות פלטפורמות למסחר במוצרים פיננסיים, וכן הפעילו מרכזי טלפנים במדינות שונות, על מנת להיות בקשר עם המשקיעים.
 
עובדי הקבוצה פנו בשמות בדויים למשקיעים פוטנציאליים שגלשו לאתרי האינטרנט של הפלטפורמות, הציגו בפניהם אפיקי השקעות פיקטיביים והבטיחו תשואות מהירות ורבות היקף. בפועל לא נערך כל סחר עבור המשקיעים, וכספם נלקח במרמה על ידי חברי הקבוצה. בדרך זו קיבלו לידיהם חברי הקבוצה סכומים המוערכים במילוני אירו, וזאת מהקורבנות הגרמניים בלבד.
ההערכה היא שמכלל הקורבנות במדינות השונות בהן פעלה הקבוצה התקבלו במרמה עשרות מיליוני אירו. דשבסקי עסק בקבוצה בתפקיד ניהולי בכיר. בין היתר, הקים חברות שהפעילו מרכזי טלפנים בארמניה ומולדובה. באוקטובר 2021 נעצר דשבסקי בישראל יחד עם שלושה אחרים המבוקשים בפרשה, וזאת לבקשת גרמניה. בחודש מרץ האחרון נעצר בישראל לבקשת גרמניה מבוקש נוסף בפרשה.
באפריל 2021 הכריז בית המשפט המחוזי בירושלים על דשבסקי בר-הסגרה לגרמניה, וזאת בהסכמתו. לאחר שהכרזה זו קיבלה תוקף סופי, חתם שר המשפטים על צו הסגרה בעניין דשבסקי. אתמול, כאמור, לאחר פעולות תיאום עם רשויות גרמניה, שלה היו שותפים חוליית אינטרפול במשטרת ישראל, שב"ס, והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, הושלמה הסגרתו של דשבסקי לגרמניה. ההליך נגד יתר המבוקשים להסגרה בפרשה זו ממשיך להתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים.
תיק ההסגרה מטופל ע"י עו"ד ינאי גורני מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף משטרת ישראל וחולית אינטרפול.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בסוף הכסף שהוא השיג הגיע לאילן צרויה
    טל 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אילן צרויה היה קאש הפרמידה. הוא ושותפיו הכשירו את פלטפורמת המסחר שתרמה משקיעים וגרמו לכולם להבין שזה חוקי. אילן צרויה הפושע האמיתי
    סגור
  • 6.
    יורי
    אני 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סליחה אבל השם אומר הכל
    סגור
  • 5.
    זה כסף שהנאzים גנבו מיהודים
    זה שלנו 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בסך הכל החזיר פרומיל אחוז ממה שהנאxים שדדו מהיהודים במלחמת העולם השנייה
    סגור
  • יש איסור גמור לקבל כספים אחרי השואה
    בת של מלך אמיתי 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סליחה עם כבר אתה מדבר אז היהודים נענשו בשואה והכסף היה אחד העונשים שהם קיבלו ועל פי ההלכה הם מקבלים כסף גזל מהגרמנים כי תיראה היה גירוש ספרד היהודים לו היו מושלמים הם לו טבעו את ממשלת ספרד ולו גוזלים ממנה כסף אבל ידוע שיהודי אירופה באים כולם ממלכת כוזר כך שלו בטוח בכלל שהם יהודים תיראה התנהגות של החרדים והדתיים הם גם נענשו בגלל שהם מכרו יהודים לממשלות גרמניה פולין אלגוריה צרפת אז כל הכסף הזה הוא גזל גמור ויש איסור מהתורה שאסור לקבל מהם כסף ואסור לגנוב מכוני עם תירצו תסתכלו במקרה של יעקב והאחים אחרי מכירת יוסף ותסתכלו בגמרא ועם הקדוש ברוך הוא נותן עונש אכזרי כזה אסור להנות מהכסף אחרי זה
    סגור
  • 4.
    בטוח שהוא מהליכוד, הם הרי אספסוף של מושחתים
    פעם ליכוד 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 4
    בטוח שהוא מהליכוד, הם הרי היום אספסוף של מושחתים
    סגור
  • 3.
    ובישראל הם נהנים
    משה 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפחות מקום מכובד כמו גרמניה עוצר אנשים כאלו, בישראל הם נהנים.
    סגור
  • 2.
    חובה להעניש אותו בגרמניה
    הקוסם 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אסור להסגיר, במידה ויצא אשם אז לתת לו להרקב בכלא הגרמני
    סגור
  • 1.
    הסכים להיות מוסגר. למה?
    מוטי 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי שם החיים בכלא כנראה יותר נוחים
    סגור