השוק

דודו זבדה לוקח את מבנה להשקעות בדאטה סנטרס

זבדה לוקח את מבנה לעולם החדש של הדאטה סנטרס, תחום חדש יחסית בישראל; הפרויקט יוקם במשותף עם דיגיטל רילטי שנסחרת בניו יורק ותחזיק מחצית מהפרויקט; מבנה איבדה 28% מתחילת השנה 
ניצן כהן | 
דודו זבידה (צילום איתן ריקליס, פלאש 90/ גילי יערי)
מבנה שבשליטת דוד פורר והמשקיעים המוסדיים נכנסת לעולם החדש של המבנים התעשייתיים והוא הסבה שלהם למרכזי נתונים, כלומר דאטה סנטרס. את המהלך מוביל המנכ"ל הדומיננטי של החברה דודו זבדה.
עולם חוות השרתים אמור לייצר תחרות מקומית לחוות של אמזון (AWS), גוגל ומיקרוסופט שהן הפופולריות בעולם. לחוות שרתים מקומיות יש יתרון של היכרות עם השוק המקומי מה שיכול להיות Game Changer בבחירה בין הענקיות הבינלאומיות לשחקן מקומי.
 
עד לא מכבר היו אלה חברות התקשורת הגדולות בישראל שהחזיקו חוות שרתים. בזק למשל מחזיקה בחוות תחת המותג בזק בינ"ל ויש שחקנים נוספים ולכן מדובר באחד התחומים התחרותיים בעולם החדש של המיחשוב בענן.
המייזם של מבנה בתחום הדאטה סנטרס יהיה משותף עם דיגיטל רילטי  (NYSE: DLR) הספקית הגדולה בעולם של דאטה סנטרס לשירותי ענן ולספקיות סלולר, אשר יפעל תחת המותג "דיגיטל רילטי מבנה".
במסגרת המיזם יוקם קמפוס מרכז נתונים בפתח תקווה, המהווה את מרכז הקישוריות העיקרי של ישראל, והוא יכלול שני נכסים אשר עם השלמתם יספקו עוצמה של לפחות 15 מגוואט. החווה, שבנייתה תחל ב-2023, נמצאת בבעלות מבנה וממוקמת בשטח של כ- 20 אלף מ"ר ברחוב ז’בוטינסקי 94 בפתח תקווה. השלמת הדאטה סנטר הראשון אחד צפויה ב-2023. בהמשך צפוי המיזם להתרחב ויוקמו קמפוסים נוספים באזורים שונים בארץ.
שיתוף פעולה זה מתאפשר הודות להסכם שחתמה קבוצת מבנה עם ענקית הריט האמריקאית דיגיטל רילטי, ששוויה עומד על למעלה מ-37 מיליארד דולר.
 
במסגרת זו, חתמו החברות על הקמת שותפות אסטרטגית מלאה בישראל (50-50). השותפות הינה חיבור בין קבוצת מבנה, לכמה מספקיות הדאטה סנטר המובילות בישראל,  בהן MedOne, בזק ואדג'קונקס,  ובין דיגיטל רילטי (DLR), חברה בינלאומית המפעילה חוות שרתים בשווקים בינלאומיים כגון ארה״ב, אירופה, ברזיל ואפריקה.
מהלך זה צפוי לבצר את מעמדה של דיגיטל רילטי כספקית המובילה של קיבולת תשתית דיגיטלית באזור הים התיכון עם נוכחות במרסיי, ברצלונה, אתונה וזגרב.
ממבנה נמסר כי כמחצית מאוכלוסיית העולם מתגוררת ברדיוס של כ- 5,000 ק"מ ממרכז מרכז הים התיכון. על פי חברת TeleGeography רוחב הפס הבינלאומי במזרח התיכון הגיע עד לקצב צמיחה שנתי מצטבר של יותר מ-30% מאז 2016, נתון המשקף  גידול כולל של קרוב ל-200% בקיבולת התעבורה באזור.
 
ישראל מסתמנת כנתיב חיבורי כבלים חלופי באמצעות כבלים בין הים התיכון לים האדום כאשר מרכז הנתונים החדש ימוקם בצומת מרכזית לאורך שדרת האינטרנט הגלובלית של אזור הים התיכון המחברת את אירופה למערב ולאסיה, ואת המזרח התיכון ואת מזרח אפריקה למזרח. תוואי חדש זה ישפר את הזמינות והעמידות של מערכות כבלים תת-ימיות בינלאומיות. מערכות הכבלים התת-ימיות הראשונות לחצות את ישראל יבשתית כבר הוכרזו ובעתיד צפויות מערכות נוספות.
ישראל היא מרכז גלובלי לחדשנות טכנולוגית עם האחוז הגבוה ביותר מהתמ"ג המושקע במחקר ופיתוח, ההשקעה הגבוהה ביותר בהון סיכון לנפש, המדינה ה-7 החדשנית בעולם ועם למעלה מ-500 חברות רב-לאומיות (MNCs) מ-35 מדינות המבצעות פיתוח בישראל. בנוסף, ארבעת ספקי שירותי הענן הגדולים הודיעו כולם כי יבנו בישראל תשתית ענן. כל מגמות המאקרו הללו מניעות ביקוש משמעותי לתשתיות דיגיטליות ברחבי ישראל.
דודו זבדה, מנכ"ל קבוצת מבנה: "אנו נרגשים להיכנס לשוק חוות השרתים המהווה מנוע צמיחה אסטרטגי עבור מבנה.  זיהינו את הפוטנציאל הטמון בתחום, לא רק באמצעות מודל של השכרה,  אלא גם בתפעול. בשל מצבור הקרקעות הגדול של קבוצת מבנה והפיזור הגאוגרפי הנרחב שלה בישראל, נוכל לייצר קמפוסים משמעותיים, בהספקים גבוהים ובאופן מהיר. חבירה עם שותף בינלאומי מוביל כמו דיגיטל רילטי, בעל יכולות תפעול מוכחות וקשרים ענפים עם לקוחות וספקים בינלאומיים, יאפשר לקבוצת מבנה לייצר מובילות בשוק הדאטה סנטר הישראלי".
"שיתוף הפעולה של היום מסמן את תחילתו של פרק חדש עבור הפעילות, הלקוחות והשותפים של דיגיטל רילטי במזרח התיכון. אנו צופים שהשותפות תאיץ את קצב הצמיחה שלנו במקביל לשיפור היכולת לתמוך בטרנספורמציה הדיגיטלית של לקוחותינו ברחבי העולם", אמר אנדרו פ. פאוור, נשיא ומנהל הכספים הראשי של .Digital Realty "שותפות טרנספורמטיבית זו מייצגת ביצוע עקבי לקראת כניסות חדשות לשוק. אנו שמחים לשתף פעולה עם מבנה, תוך מינוף ניסיונה הנרחב כמשקיעה ושחקנית מקומית מובילה.ההכרזה זו מקדמת את האסטרטגיה שלנו של פיתוח רשת צפופה של דאטה סנטרס שיחזקו את קו הפתרונות הדיגיטליים המגוונים וירחיבו את תמהיל המוצרים שלנו ואת נוכחותנו הבינלאומית".
דיגיטל רילטי הינה קרן ריט אמריקאית הנסחרת בנאסד"ק תחת הסימול DLR והינה הספקית הגלובלית הגדולה ביותר עם קשת מלאה של פתרונות חוות שרתים ופתרונות קולוקציה ואינטרקונקט, ובעלת שווי שוק של 42.11 מיליארד דולר (נכון לאפריל 2022).
פלטפורמת הדאטה סנטר הגלובלית של החברה,  PlatformDIGITA, מספקת ללקוחות ארכיטקטורה מקיפה, מוכחת המבוססת על פתרון המתודולוגיה PDx™ המאפשרת הרחבה של העסק הדיגיטלי וניהול יעיל של אתגרי האטרקטיביות של מרכזי נתונים. לחברה מעל 285 מרכזי נתונים עם פריסה גלובלית נרחבת ב - 26 מדינות, 6 יבשות ו - 50 רשתות מטרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה