השוק

שינויים בעסקת כלל-MAX; ״בעלי השליטה בכלל לא ידוללו"

השבוע נפתח עם הודעה משמעותית של כלל ביטוח, עסקת רגישת MAX כדי לאפשר לבעלי המניות של כלל (ע״ע אקירוב) לתמוך בה או לפחות שלא להפריע לה
ניצן כהן | 
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים (צילום סיון פרג')
עם פתיחת השבוע החדש, עסקת רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX על ידי כלל ביטוח נפתחת כדי לאפשר לשוק ההון ובעלי המניות של כלל לעכל יותר טוב איתה ולהפיג חלק מחששותיהם.
נסביר לרגע במה דברים אמורים: כלל ביטוח חתמה על הסכם עקרונות לרכישת לברת כרטיסי האשראי MAX. מטבע הדברים ובעיקר כי מדובר בעסקה עם מעוף משמעותי הרגולציה חוששת ולא פחות מכך שוק ההון ועל מניות אלד -  אלפרד אקירוב.
 
נראה שעל פניו, הרגולציה שחששה מלידתה של מפלצת פיננסית הולכת ומשתכנעת שהמפלצת שתקום תתמודד עם מפלצות אחרות (ע״ע הבנקים) ולא רק שלא תחנוק תחרות, היא עוד עשוייה לחולל תחרות ולכן, להוציא רגולטור אחד שלא מאפשר מערך פרה רולינג (החלטה מקדמית) שאר הרגולטורים רואים את העסקה באור חיובי (וזה המון במונחי רגולציה).
נשארנו עם תהיות בשוק ההון שתכליתן, האם העסקה נעשתה במחיר טוב או לא ואיך לעזאזל תשלם עליה כלל. כאן מגיעות החדשות. כלל ביטוח פתחה את תנאי העסקה כך שהעברת התשלום האחרון שהוא רבע מהירפה הכספי של העסקה (קרי 330 מיליון שקל) ישולמו בחודש אפריל 2024, ויהיו כפופים להתאמות לאור התוצאות העסקיות של MAX.
כאן אמורים לקרות שני דברים: מצב השווקים יתבהר (אם השתלטנו על האינפלציה וכן הלאה) ומה התוצאות בפועל של MAX אחרי שנה וחצי בבעלות כלל.
את זה אמורים המשקיעים בשוק ההון לאהוב כי זה מקבע להם את מחיר העסקה, מאפשר התאמות ונותן גרייס לתשלום רבע ממנה לעוד כמעט שנתיים. בקיצור, שתי סוכריות משמעותיות.
נשארנו עם בעל מניות אחד. עשיר, מתוחכם ולוחמני - אלפרד אקירוב. הוא רוצה להשתלט על כלל ביטוח ואם ידולל, הרי שמעבר לתלות ברגולטורים, זה יהפוך לקשה הרבה יותר.
כאן אומרים בכירים בכלל שבאופן עקרוני ניתן להגיע למצב בו בעלי המניות של החברה לא ידוללו ולכן גיוס כסף בתמהיל של הון וחוב, יונפק ההון באמצעות הנפקת זכויות. וזה מסר חשוב מאוד לאקירוב - תוכל לשמור על חלקך בכלל במחיר טוב ובעדיפות על מישהו אחר. לגבי הגדלת ההחזקות? זה כבר סיפור רגולטורי.
אם כן ולסיכום הדברים הרי שכלל ביטוח עושה במהלך סוף השבוע צעד משמעותי להשלמת עסקת רכישת MAX. היא משנה את תנאי העסקה כדי להפחית את מפלס החששות של השוק ממנה וזה מסר פייסני, ואפילו מאוד פייסני שיקדם את העסקה ויביא את הכלכלה הישראלית לעשות צעד משמעותי לקראת שכלול משמעותי של התחרות בעולם הפיננסים הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה