השוק

המפקח על הבנקים: מערכות המיחשוב הבנקאיות מיושנות

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, אומר כי אחד האתגרים המשמעותיים במערכת הפיננסית הישראלית הוא העובדה כי מערכת המחשוב הבנקאית המוכרת מבוגרת מידי וכבדה מידי; אבידן חוזר על דבריו לפיהם המערכת הבנקאית הישראלית איתנה ויציבה - מצב שצריך להימשך
ניצן כהן | 
יאיר אבידן (צילום רמי זרניגר)
המפקח על הבנקים, יאיר אבידן אמר היום בדיון שבימים אחרים היה חשוב מאוד, אולם בימים של חוסר יציבות פוליטית הפך למשהו מייגע. אבידן סקר בפני הוועדה את מצב המערכת הבנקאית ואת האתגרים שבפניהם היא עומדת.
מטבע הדברים האתגר המשמעותי ביותר בפניה עומדת המערכת הוא אתגר הסייבר. אבידן חזר ואמר כי המערכת ערוכה להתמודד מול איומים מוכרים וידועים אבל תמיד החשש הוא מפני מה שאנחנו לא יודעים. "סיכון הסייבר הוא הכי גבוה והכי מטריד, בעיקר הסיכון הבלתי ידוע. הבנקים משקיעים וגם ברמה המדינתית יש תשומת לב לנושא הזה" אמר אבידן.
 
"הדגש שלנו על נושאי הסייבר ואבטחת מידע, המערכת רואה בזה סיכון גבוה. מערכות המחשוב של פעילות הבנקים מורכבות ומבוגרות, זאת מול מערכות ללקוח שהן חדשניות והפער הוא לצמצם מעבר בין דורי. החלק השלישי הוא התפתחות הפינטק". אמר עוד אבידן.
יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, אמר כי הוא מבקש מהפיקוח לבחון מתן היתר למערכת הבנקאית להעלות את שיעור המימון במשכנתאות ל-75%. אבידן התייחס ליציבות המערכת הבנקאית ואמר כי היא יציבה ואיתנה וצריך לשמור עליה ככזו.
עוד אמר המפקח על הבנקים כי נושא הקישוריות בין אפליקציות התשלום הוא דבר מורכב, ואמר כי נושא העמלות בהחלט מטריד. "השאלה היא האם רגולטור צריך להתערב והאם יש כשל שוק. חוסר שביעות רצון הלקוחות בהחלט מונח על המדוכה", אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה