השוק

זה ההסכם שנחתם בין בנק אוף אמריקה לחברה הישראלית

בנק אוף אמריקה ודוראל אנרגיה חתמו על שיתוף פעולה במהלכו הבנק האמריקאי ירכוש 160 MW מפרויקט האנרגיה של החברה בארה"ב
ניצן כהן | 
פרויקט כרמיה של דוראל (צילום דוראל)
בנק אוף אמריקה, אחד המוסדות הפיננסיים הגדולים בעולם, הודיע כי התקשר עם תאגיד האנרגיה האמריקני Constellation לרכישת 160 MW חשמל ירוק שייוצר בפרויקט אינדיאנה מרכז, חלקו השלישי של פרויקט Mammoth Solar של דוראל הישראלית באינדיאנה, ארה"ב. אורך ההסכם יהיה 15 שנה, ויצא לדרך לקראת סוף שנת 2024, עם השלמת העבודות על חלקו האחרון של הפרויקט ותחילת ההפעלה המסחרית שלו.
 
בהודעה שפרסם הבנק נכתב כי החשמל הירוק שתייצר החברה הישראלית יאפשר להם להחליף כ-17% מהחשמל שהם צורכים באנרגיה מתחדשת ונקייה. מתוך כך הבנק צפוי להפחית פליטת גזי החממה הקשורים לצריכת החשמל שלו בכ- 95,000 טונות בשנה -  הנתון שווה ערך לפליטות פחמן של כ- 20,000 כלי רכב פרטיים בשנה, להערכת הסוכנות האמריקנית להגנה על הסביבה.
 
כזכור, בחודש שעבר דיווחה דוראל על הסכם שותף מס עם בנק אוף אמריקה במסגרתו ישקיע הבנק סך של כ- 175 מיליון דולר, בפרויקט אינדיאנה צפון, חלקו הראשון של פרויקט Mammoth Solar שצפוי להגיע להפעלה מסחרית בשנה הבאה, וזאת בתמורה לקבלת הטבות המס הפדראליות הצפויות להתקבל עבור הפרויקט וזכות לקבלת אחוז מסוים מהתזרים התפעולי נטו של הפרויקט במשך תקופה מסוימת, בשיעורים הקבועים בהסכם, כמקובל בעסקאות מסוג זה.
 
פרויקט אינדיאנה מתפרש על שטח של כ-50,000 דונם של שדות חקלאיים, שטח הדומה בגודלו לשטחה של תל אביב-יפו כולה, וצפוי לייצר עם השלמתו כ-1,600 מגה-וואט של אנרגיה ירוקה, שווה ערך לצריכה של כ-275,000 משקי בית מדי שנה. היקף ההשקעה הצפוי בפרויקט הינו כ-1.6 מיליארד דולר, והוא מחולק לשלושה שלבים. אינדיאנה צפון, שהספקו מוערך בכ-480 מגה-וואט אינדיאנה דרום שהספקו מוערך בכ-360 מגה-וואט  ואינדיאנה מרכז שהספקו מוערך בכ-720 מגה-וואט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה